SEAT ogłosił raport finansowy za rekordowy pod względem wyników 2019 rok. Hiszpański producent odnotował zysk operacyjny na poziomie 346 milionów euro, czyli o 17,5% wyższym niż w 2018 roku (294 milionów). Natomiast obrót wzrósł o 11,7% i wyniósł 11,157 miliarda euro (w 2018 roku – 9,991 miliarda). A co będzie w roku 2020?

2020 – rok pełen wyzwań

Branża motoryzacyjna znajduje się w momencie wielkiej zmiany, a najbliższe lata zadecydują o długofalowym kierunku jej rozwoju. Każdy z wytwórców liczy się z nieuniknionymi, dogłębnymi modyfikacjami dotykającymi każdego etapu produkcji. Do największych wyzwań należą rozwój pojazdów elektrycznych, obniżenie wpływu na środowisko, nowoczesna mobilność oraz walka ze zmianą klimatu. Co więcej, ostatnie wydarzenia związane z epidemią COVID-19 każą wziąć pod uwagę możliwy scenariusz niekorzystnej sytuacji makroekonomicznej. Rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-CoV-2 już teraz zmusiło SEAT-a do przyjęcia planu tymczasowego dostosowania warunków pracy.SEAT-posts-positive-financial-results-and-faces-a-challenging-year_01_HQ

W 2020 roku będziemy ciężko pracować, aby sprostać wyzwaniom, które bezpośrednio wpłyną na naszą działalność, takim jak pogorszenie ogólnej sytuacji na rynku w wyniku epidemii COVID-19. Pandemia koronawirusa uniemożliwia w tej chwili stawianie wiarygodnych prognoz dotyczących globalnej ekonomii i tegorocznych wyników SEAT-a. W takich okolicznościach najważniejsze jest wdrożenie środków, które zapewnią płynność działalności w dobie kryzysu. Po jego zakończeniu naszym priorytetem stanie się jak najszybszy powrót do normalności, czyli wznowienie produkcji i sprzedaży – podkreśla Carsten Isensee CEO SEAT-a.

SEAT-posts-positive-financial-results-and-faces-a-challenging-year_02_HQW 2020 i 2021 roku SEAT i CUPRA wprowadzą na rynek pięć nowych modeli całkowicie elektrycznych lub z napędem hybrydowym. Dołączą one do zelektryfikowanej wersji SEAT-a Mii, która już trafiła do sprzedaży na wybranych rynkach. Nowy Leon, który poszerzył ofertę zarówno SEAT-a, jak i CUPRY, będzie dostępny z napędem hybrydowym. Podobnie CUPRA Formentor – pierwszy model stworzony ekskluzywnie dla nowej marki. Do wymienionych aut hybrydowych dołączy również SEAT Tarraco w wersji PHEV. Co więcej, wyczekiwany el-Born będzie drugim po Mii electric całkowicie elektrycznym samochodem w portfolio SEAT-a.

Producent planuje również poszerzyć gamę dostępnych silników o jeszcze bardziej oszczędne wersje, dzięki czemu wachlarz opcji dla klientów dodatkowo się poszerzy. Zgodnie z tym założeniem osoby zainteresowane premierowym Leonem mogą dokonać wyboru spośród kilku systemów napędowych: benzynowego, Diesla, hybrydowego typu plug-in oraz mild hybrid.

Poprzedni wpis Następny wpis