Z udziałem w rynku wynoszącym 23,6%, Stellantis zajmuje w Europie pierwsze miejsce pod względem całkowitej sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych w pierwszym kwartale 2021 roku.
Na tle umiarkowanego wzrostu rynku europejskiego na poziomie 3,8%, wyniki Stellantis są zdecydowanie lepsze. Wzrost sprzedaży wyniósł 10,8% rok do roku z 854 151 sprzedanymi samochodami w stosunku do całkowitej sprzedaży w Europie na poziomie 3 619 749 egzemplarzy i przy ogólnie pozytywnych wynikach osiągniętych przez wszystkie marki.
Pod względem produktu, to w I kwartale 2021 roku w europejskim rankingu Top 10 prowadził Peugeot 208, ale w rankingu znalazły się również inne modele należące do Stellantis: Citroen C3 i Peugeot 2008. W segmencie miejskich samochodów (segment A), Fiat Panda i nowy Fiat 500 nadal utrzymują się na prowadzeniu z udziałem ponad 38%.
Ponadto, na drodze do elektryfikacji europejskiego rynku motoryzacyjnego, Peugeot 208 i nowy Fiat 500 znajdują się w pierwszej trójce zelektryfikowanych samochodów w swoich segmentach.
Znaczące wzrosty odnotowano w prawie wszystkich głównych krajach, w tym w Austrii (+22,1%), Francji (+17,6%), Niemczech (+4,3%) i Włoszech (+27,2%), a Stellantis pozostaje liderem rynku w Belgii (25,2% udziału), Francji (37,7%), Grecji (28,8%), na Węgrzech (16,9%), Litwie (40,7%), we Włoszech (41,3%), w Portugalii (34,3%), Hiszpanii (28,9%).
Stellantis zajmuje również pozycję lidera na europejskim rynku samochodów dostawczych z udziałem wynoszącym 34,3% i 184 000 samochodów sprzedanych w pierwszym kwartale 2021 roku.
„Głównymi czynnikami, które przyczyniły się do osiągnięcia tego doskonałego wyniku są:
- po pierwsze – wspaniała praca zespołowa i zaangażowanie wszystkich pracowników Stellantis,
- po drugie – doskonałe portfolio marek oferujące kompletną gamę produktów spełniających oczekiwania naszych Klientów” –
mówi Maxime Picat, dyrektor operacyjny Enlarged Europe.