Nowa Mokka-e, jako trzeci elektryczny Opel i nie możemy się doliczyć, jako który Opel w całej historii prestiżowego plebiscytu1, zdobył „Złotą Kierownicę 2021”. Mokka-e wygrała w bodaj najmocniej obsadzonej kategorii „Najlepszy Samochód do 25 000 euro”.
Mokka-e kontynuuje serię sukcesów Opla w plebiscycie Auto Bild i Bild am Sonntag. W ubiegłym roku „Złotą Kierownicą” została nagrodzona w pełni elektryczna Corsa-e, wcześniej (w 2017 roku) Opel Ampera-e. Nowością w paśmie nagród jest tylko to, że Mokka-e jest pierwszym SUV-em marki Opel ze złotym trofeum.
– Dzięki najnowocześniejszej technologii i bezkompromisowej stylistyce Mokka-e sprawia, że e-mobilność dostarcza przyjemności pod każdym względem – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor generalny Opla, podczas ceremonii wręczenia nagród. – Bardzo się cieszymy, że nasi klienci, czytelnicy Auto Bild i Bild am Sonntag, a także eksperci z jury są tego samego zdania.
Energetyczny i zgrabny SUV Mokka-e (nasuwa nam się tu nawet przymiotnik jędrny, ale ten jest chyba zarezerwowany do innych obiektów) był już bohaterem naszych wpisów, np. tu. Dlatego dziś przedstawimy argumenty, które na pewno przyczyniły się do zdobycia „Złotej Kierownicy” w błyskawicznym skrócie.
Złota Kierownica – zasady
Odważny design w czystej formie przyciąga wzrok, a Pure Panel przyciąga do kokpitu. Z kolei akumulator nie ciągnie zbyt natarczywie do stacji ładowania. Opel Mokka-e może pochwalić się osiągami. W związku z tym werdykt podwójnego panelu jurorów uznajemy za naturalną kolej rzeczy. Wyjaśniamy tu, że w pierwszym etapie plebiscytu najwięcej do powiedzenia mają czytelnicy. Bo to oni wybierają swoich faworytów i tym samym nominują najlepszych do finału. Czytelnicy chyba bardziej kierują się stylem i estetyką. Bardziej niż eksperci oceniający kandydatów do zaszczytów w etapie finałowym. Specjalistyczne jury złożone z kierowców wyścigowych, dziennikarzy i ekspertów branży motoryzacyjnej ocenia finalistów na torze DEKRA Lausitzring. A robi to według kryteriów opartych na programie testowym Auto Bild.
Mokka-e – argumenty
Silnik elektryczny, w jaki wyposażona jest Mokka-e, rozwija moc 100 kW/136 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Akumulator trakcyjny ma pojemność 50 kWh. Według cyklu WLTP4 zasięg samochodu na jednym ładowaniu wynosi 338 kilometrów. Wydajność Mokki-e zwiększa najnowocześniejszy rekuperacyjny układ hamulcowy, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas zmniejszania prędkości i hamowania. Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na stukilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje tylko 30 minut. Takich w Polsce wciąż przybywa.
Czytelnicy nie wybaczyli by nam, gdybyśmy nie potwierdzili, że Mokka-e objęta jest dopłatami z programu „Mój elektryk”, a teraz także specjalną ofertą leasingową.
Przypisy
1) Już wiemy. Mokka-e jest dziewiętnastym modelem Opla nagrodzonym Złotą Kierownicą. To według danych producenta, który przecież wie najlepiej.