
Chociaż sprzedaż Infiniti oficjalnie rozpoczęła się 8 listopada 1989 roku w USA, to plany stworzenia marki zrodziły się w roku 1985, w momencie utworzenia przez Nissana ściśle tajnego Oddziału „Horyzont” (Horizon Task Force). Celem tej grupy było właśnie stworzenie nowej, luksusowej marki klasy performance.
Infiniti oficjalnie rozpoczęło swoją działalność 8 listopada 1989 roku, kiedy to 51 salonów sprzedaży w Północnej Ameryce otworzyło swoje drzwi przed klientami. Nazwę wybrano dwa lata wcześniej: marka symbolizowała pragnienie patrzenia daleko przed siebie, ku nowym horyzontom, ku nieskończoności (infinity, z ang. – nieskończoność).
Oddział Specjalny „Horyzont” zdecydował się na dokładniejszą analizę garstki firm, przodujących w zakresie obsługi klienta, a pochodzących spoza branży motoryzacyjnej. To tej grupy należała firma logistyczna Federal Express (obecnie FedEx), sieć luksusowych hoteli Four Seasons oraz sieć domów towarowych Nordstrom. Ostateczne wyniki badań Oddziału Specjalnego miały bezpośredni wpływ na wszystko, począwszy od designu pierwszych salonów Infiniti, których wygląd i atmosfera bardziej pasowały do luksusowych hoteli niż salonów samochodowych, aż po wszystkie, nawet najdrobniejsze szczegóły wizerunku firmy, takie jak stylistyka wizytówek oraz wygląd opakowań części i akcesoriów.

Działalność w USA Infiniti rozpoczęło zaledwie z dwoma modelami w gamie – Q45 i modelem M30. Q45 dostępny był jako 4-drzwiowy sedan. Do napędu używano silników V8 o pojemności 4,5 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4- (I i II generacja) lub 5-biegową (III generacja) automatyczną skrzynię biegów. Model M30, gdy po raz pierwszy pokazał się na rynku, był tylko nieco bardziej luksusową wersją obecnego na rynku japońskim Nissana Gloria. Kolejna generacja opierała się na Nissanie Fuga, ale posiadała już o wiele więcej innowacji.

Przez te początkowe lata Infiniti w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, gama modeli i sieć dealerów stale się powiększała w równomiernym, wyznaczonym tempie. W ciągu kolejnych kilku lat do Q45 i M30 dołączyły kolejne: kompaktowy, sportowy sedan Infiniti G20, sedan J30, sedan klasy performance I30 oraz luksusowy SUV Infiniti QX4. Pod koniec pierwszego dziesięciolecia swojego istnienia, Infiniti regularnie sprzedawało około 75 tysięcy samochodów rocznie.

W marcu 2002 roku pojawił się przełomowy sedan Infiniti G. Pierwsze dwie generacje (G20) były przemianowanym Nissanem Primerą. W listopadzie 2002 roku, zadebiutował G coupé. Ekspansja Infiniti na Europę Zachodnią rozpoczęła się pod koniec 2008 roku. Obecnie samochody Infiniti są sprzedawane w 35 państwach, w tym w Polsce.

To tyle tytułem wstępu. W kolejnym odcinku przyjrzymy się dokładniej pierwszym modelom Infiniti, skupiając się na ich parametrach technicznych.