Team Mitsubishi Ralliart pickupa L200 na poligonie do rajdu sposobi

Jak można się było spodziewać, team Mitsubishi Ralliart wystartuje w Asia Cross Country Rally 2023, który odbędzie się w sierpniu. Dlaczego się tego spodziewaliśmy? Wiadomo – rajd to znakomity poligon doświadczalny dla producentów aut, no i zespół Mitsubishi Ralliart ubiegłoroczny rajd AXCR wygrał. A zawsze to miło, przy okazji zbierania nowych doświadczeń, zdobyć też nowy puchar. Trzy załogi zespołu pojadą w rajdzie prototypowymi samochodami terenowymi Mitsubishi L200/Triton (oczywiście) w specyfikacji Group T1.

Padła nazwa Mitsubishi L200… Od razu więc przekazuję głosy z salonów Mitsubishi, że są sygnały, iż pickup marki wróci do oferty w Polsce, niestety, nie tak szybko, jak byśmy chcieli. Tym bardziej powinienem zacząć od samochodu, którym team Mitsubishi Ralliart wystartuje, bo przecież doświadczenia z rajdu posłużą jego doskonaleniu.rajdowy pickup Mitsubishi L200 (Triton) na Asia Cross Country Rally

Mitsubishi L200/Triton 2023

Zespół Mitsubishi Ralliart pojedzie w rajdzie trzema prototypowymi samochodami terenowymi L200/Triton w specyfikacji Group T1. Nowa rajdówka została kompletnie przeprojektowana, łącznie z nadwoziem, ramą, podwoziem i silnikiem, co ma zwiększyć jej potencjał w rywalizacji. Kiedy zajrzałem na stronę zespołu do zakładki „specyfikacja” po szczegóły, przy wszystkich bez wyjątku pozycjach tabeli zobaczyłem napis „coming soon”. To zrozumiałe, bo przecież prace trwają i trwać będą. Jednym z ich etapów były rygorystyczne testy wytrzymałościowe, jakim zespół poddał prototyp L200/Triton na torze terenowym w sercu Tajlandii. Tor w pobliżu Parku Narodowego Khao Yai bardzo dobrze oddaje rzeczywiste warunki rajdowe. Niezawodność i trwałość rajdówek, głównie nadwozi i silników, team Mitsubishi Ralliart sprawdzał przez pięć dni na dystansie około 800 km. Po testach nastał czas dostosowań technicznych w ramach przygotowań do właściwych zawodów.

Mocne atuty fabryczne nowego L200/Tritona są jeszcze bardziej wzmocnione. Dostosowaliśmy parametry prowadzenia, stabilność na nierównych drogach i komfort jazdy do wymagań samochodu rajdowego. Ponadto wprowadziliśmy udoskonalenia turbosprężarki, aby zwiększyć szybkość reakcji silnika w trakcie całego rajdu, od niskich do wysokich obrotów. Efektem jest mocny samochód rajdowy, który poradzi sobie w każdych warunkach drogowych – powiedział Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart. Warto zauważyć, że test wytrzymałościowy odbywał się w trudniejszych warunkach, niż będzie przebiegał rajd AXCR. – Jednak samochody testowe przejechały po około 800 km każdy bez większych początkowych problemów. Osiągnęły przy tym wyniki przekraczające nasze oczekiwania i dając nam duże nadzieje na kolejny mistrzowski tytuł – dodał Hiroshi Masuoka.rajdowy pickup Mitsubishi L200 (Triton) na Asia Cross Country Rally, przeprawa przez rzekę, strugi wody

Team Mitsubishi Ralliart

Przypomnijmy, że właścicielem zespołu jest TANT Sport, któremu Mitsubishi Motors Corporation zapewnia wsparcie techniczne. Dyrektorem zespołu Mitsubishi Ralliart jest Hiroshi Masuoka, dwukrotny zwycięzca Rajdu Dakar. Mistrza wspierają inżynierowie Mitsubishi Motors, w tym Noriyoshi Aiba, odpowiadający za nadwozie i podwozie oraz Takashi Shibayama, odpowiedzialny za silnik.

O drugie z rzędu zwycięstwo w Asia Cross Country Rally (AXCR), walczyć będą trzy załogi zespołu. Pierwszą tworzą Chayapon Yotha i Peerapong Sombutwong (obaj Tajlandia), którzy będą bronić tytułu mistrzowskiego. Obok nich pojadą zdobywcy piątego miejsca przed rokiem Rifat Sungkar (Indonezja) i Chupong Chaiwan (Tajlandia). Team Mitsubishi Ralliart wzmocnił trzeci samochód i japoński duet Katsuhiko Taguchi i Takahiro Yasui. Więcej informacji o załogach znajduje się na specjalnej stronie internetowej poświęconej AXCR2023.team Mitsubishi Ralliart 2023

Asia Cross Country Rally 2023

Trasa Asia Cross Country Rally 2023 liczy łącznie około dwa tysiące kilometrów, z czego ponad połowę stanowią odcinki specjalne. Jak zawsze trasa AXCR jest bardzo zróżnicowana, bo obejmuje tereny górskie, gęste lasy, błotniste drogi, przeprawy przez rzeki i wiele innych przeszkód. A dodatkowo, rajd nie odbędzie się – jak ubiegłoroczny – w listopadzie, co ma kolosalne znaczenie.

Tegoroczna edycja AXCR (już 28.) rozpocznie się uroczystym startem 13 sierpnia w Pattaya – jednym z najpopularniejszych zakątków turystycznych Tajlandii. Na dobre, bo na prawdziwie trudnych trasach, rywalizacja ruszy nazajutrz, kiedy rajdówki pojadą na wschód, równolegle do granicy z Kambodżą. Na metę w Laosie załogi dotrą 19 sierpnia i wierzymy, że w czołówce będą samochody oznaczone „Team Mitsubishi Ralliart”. Napisałem wcześniej, że termin ma kolosalne znaczenie, ponieważ na sierpień przypada na trasie rajdu pora deszczowa. Błotniste odcinki będą więc jeszcze trudniejsze niż w zeszłym roku. Ale za to o ile ciekawsza będzie rywalizacja i o ile bardziej interesujące będą zdjęcia.

Radek Pszczółka

Team Mitsubishi Ralliart i rajdówka L200 – zdjęcia

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

17 lutego, 2025

Polacy lubią nowości i nowinki techniczne, ale w motoryzacji w większości preferują tradycyjne rozwiązania. Jednoznacznie na to wskazuje wciąż niesłabnące zainteresowanie samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi. (...)

16 lutego, 2025

Dawno, dawno temu ( w roku 2012) miałem okazję uczestniczyć w konferencji w Stuttgarcie, gdzie premierę miał Mercedes Citan. Prowadzący wykład neurolog wyjaśniał wówczas pracę (...)

12 lutego, 2025

Salony OMODA & JAECOO, podobnie jak samochody tych marek, wciąż są nowymi w naszej motoryzacyjnej świadomości. Nawet mimo tego, że charakterystyczne auta dają się już (...)