Fabryczny zespół Hyundaia w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata zawitał do Australii, gdzie trójka kierowców miała ciężką przeprawę na 6., 7. i 10. miejsce.

Hyundai pojechał do Australii z trzema rajdówkami i20 WRC. Za ich kierownicą usiadł Thierry Neuville, lider ekipy, oraz dwójka miejscowych kierowców. Klasycznie już w jednym z aut  wystartował Hayden Paddon z Nowej Zelandii, natomiast drugim samochodem pojechał Australijczyk Chris Atkinson, który w tym sezonie po raz drugi został kierowcą Hyundaia.

Pierwsza pętla byłaby lepsza w wykonaniu wicemistrza świata, ale Thierry Neuville popełnił mały, a jednak kosztowny błąd na pierwszym odcinku i stracił około 7 sekund. W dość ciasnej stawce zanotował 9. czas by do strefy serwisowej przebić się na 6. pozycję. Duże problemy z rytmem i przyczepnością miał Hayden Paddon i tego samego brakowało Chrisowi Atkinsonowi. Ta dwójka ulokowała się na pozycjach 7. i 10. Australijczyk był zaskoczony brakiem tempa, ale usprawiedliwiał go fakt, że nie siedział w samochodzie rajdowym WRC od 6 miesięcy.

Druga, znacznie dłuższa pętla pierwszego dnia nie była szczęśliwa dla lidera zespołu. Na OS5 Thierry Neuville złamał tylne zawieszenie swojego samochodu i spadł na odległą 13. pozycję. Okazało się, że Belg trafił w duży kamień na drodze. W tym samym czasie Chris Atkinson uszkodził osłonę silnika i jechał bardzo ostrożnie by ukończyć dwa odcinki.

Gdy Thierry Neuville wraz z pilotem Nicolasem Gilsoulem naprawili zawieszenie, od razu pojechali bardzo dobrym tempem. Najpierw zanotowali 4. czas, potem 6., 5. i 8., by na koniec dnia przebić się na 10. pozycję. Bardzo równym tempem jechał Hayden Paddon, który zakończył dzień na 6. miejscu w generalce. Gorzej szło Atkinsonowi. Australijczyk kręcił się w okolicach 10. miejsca na odcinkach i z 11. pozycją ulokował się na mecie etapu. Niestety drugiego dnia zarówno on jak i Neuville otwierali listę startową i musieli oczyszczać trasę z luźnego szutru.

Niestety otwieranie trasy uniemożliwiło kierowcom Hyundaia kręcenie rewelacyjnych czasów na oesach. Mimo to, Thierry Neuville podjął się zadania dogonienia Roberta Kubicy i Elfyna Evansa. Cel osiągnął już po 4 odcinkach specjalnych. W międzyczasie Hayden Paddon stracił jedną pozycję na rzecz Madsa Østberga. Natomiast Chris Atkinson uciekając przed stawką WRC2 zyskał jedną pozycję kończąc dzień na 11. miejscu.

Ostatni etap to 6 odcinków specjalnych, w tym premiowany Power Stage. Thierry Neuville i Hayden Paddon zyskali jedną pozycję po problemach Madsa Østberga. Paddon jechał momentami lepiej od Thierry’ego Neuville’a, co jest dobrym znakiem na przyszłość i dobrze świadczy o programie rozwoju tego kierowcy w zespole Hyundai Motorsport. Ostatecznie Paddon zakończył rywalizację w Australii na 6., a Neuville na 7. pozycji. Chris Atkinson dojechał do mety na 10. miejscu.

 

Poprzedni wpis Następny wpis