samochód Volvo EX30 z przodu boku góry exterior

Kusząca stylistyka, najnowsze technologie, właściwości oczekiwane przez wielu użytkowników samochodów, atrakcyjna cena – tak można najkrócej opisać Volvo EX30. Model, który dziś miał premierę i który już można zamawiać, jest nad wyraz kompaktowym elektrycznym SUV-em, jakiego na rynku brakowało. Co oznacza „atrakcyjna cena”, czyli ile kosztuje Volvo EX30?

Wyjściowa cena EX30 to 169 990 złotych za wersję wyposażenia Core. Ma ona silnik o mocy 272 KM (który napędza tylne koła), i baterię o pojemności 51 kWh.

Jakie jest Volvo EX30

Przede wszystkim faktycznie kompaktowe, szczególnie jak na nadwozie typu SUV i markę Volvo. EX30 ma bowiem 423 centymetry długości, czyli 19 cm mniej niż Volvo XC40. Producent podpowiada nawet, że nowy model jest najkrótszym Volvo od czasu zakończenia produkcji C30. Tym samym potwierdza, że długość, a raczej „krótkość” uznaje za ważną zaletę. I faktycznie może tak być, bo według analiz, klienci na całym świecie wykazują szybko rosnące zapotrzebowanie na małe, elektryczne SUV-y klasy premium. Wygoda przemieszczania się po aglomeracjach, a nawet poruszania się po podziemnych parkingach staje się dla wielu z nas coraz ważniejsza. Tym bardziej, że na wakacje częściej latamy, a na weekendowe wypady kompaktowy SUV, jakim jest EX30, wystarczy.

Jak pokazują zdjęcia w naszej bogatej galerii, EX30 nie ma tradycyjnego zestawu zegarów za kierownicą. Ma tylko centralnie umieszczony ekran o przekątnej 12,3 cala, na którym możemy zobaczyć wszystko, co potrzeba. Jednakże pójścia Volvo w kierunku takiego minimalizmu mogliśmy się spodziewać po prezentacji modelu EX90.ekran centralny samochodu Volvo EX30Minimalizmu nie ma oczywiście w dziedzinie bezpieczeństwa. Jak to w Volvo: nowy model – to nowe rozwiązanie w tym obszarze. Volvo EX30 przywozi nową funkcją bezpieczeństwa, która pomoże zapobiegać wypadkom wynikającym z otwarcia drzwi. System ostrzeże kierowcę, jeśli ten będzie miał zamiar otworzyć drzwi tuż przed nadjeżdżającym rowerzystą, hulajnogistą lub biegaczem. Tak, Rada Języka Polskiego uznała, że osoba jeżdżąca na hulajnodze to hulajnogista lub hulajnogistka.

Volvo akcentuje, że EX30 ma niemal wszystkie systemy mające zapobiegać kolizjom z innymi pojazdami, we wszelkich scenariuszach drogowych. Nad bezpieczeństwem podróżujących Volvo EX30 będzie czuwać zestaw Safe Space. Nie ma w nim Lidaru, ale jest dziesięć czujników ultradźwiękowych, pięć radarów i tyleż kamer oraz dwa czujniki w kabinie.

Przyjazność dla środowiska jest wpisana w DNA marki, dlatego nowe Volvo EX30 jest kompleksowo ekologiczne, o czym już pisaliśmy.samochód Volvo EX30 z przodu boku, exterior

Wersje napędu Volvo EX30

Firma konstruowała model od podstaw pod kątem napędu elektrycznego. Poszczególne wersje różnią się pojemnością baterii, a więc zasięgiem, a także mocą silnika. Jak pisałem na wstępie, bazowa wersja Core ma silnik o mocy 272 KM i baterię o pojemności 51 kWh. Jej zasięg wynosi 344 kilometry. Tą samą moc ma wersja Plus, a bateria Long Range o pojemności 69 kWh ma zapewniać 480 km zasięgu. Topowa wersja Ultra ma silnik o mocy 428 KM, który pozwala złamać granicę czterech sekund w osiągnięciu pierwszej setki. Drugiej setki nie osiągniemy, bo i po co. Poza tym prędkość maksymalna w tej, jak i pozostałych wersjach, jest ograniczona do 180 km/h. Volvo EX30 w wersji Ultra również korzysta z baterii Long Range i ma „range” 460 kilometrów.

Aaa, ile kosztuje Volvo EX30? W wersji Core – 169 990 zł, Plus – 209 900 zł i w wersji Ultra – 239 900 złotych. Czy takie ceny przyciągną do salonów Volvo klientów? Zważywszy, że Volvo EX30 z napędem elektrycznym kosztuje mniej więcej tyle, co samochód spalinowy klasy premium, to… No właśnie. Tym bardziej, że nowy SUV Volvo ma wiele innych, poza ceną, argumentów.Volvo EX30 z boku, tyłu, góry, exterior

Wieloaspektowe argumenty nowości Volvo

Nasza galeria zdjęć dowodzi, że Volvo EX30 ma moc argumentów stylistycznych. Opis parametrów technicznych i deklaracje producenta odnośnie wyposażenia również są kuszące. A ponadto ze wstępnej analizy Volvo na rynkach niemieckim i francuskim wynika, że całkowity koszt zakupu i używania EX30 ma być najniższy ze wszystkich w pełni elektrycznych samochodów Volvo. Jednocześnie EX30 znacznie pod tym względem wyprzedza konkurencję w segmencie małych SUV-ów z napędem elektrycznym.

Zgodnie z duchem czasów i zmieniającym się podejściem do posiadania, szczególnie pokoleń Y i Z, Volvo przygotowało zróżnicowaną ofertę handlową. Możemy korzystać z niego jako bezpośredni posiadacze, możemy w leasingu albo przez subskrypcję. Znana już i doceniana oferta subskrypcyjna Care by Volvo zapewnia klientom elastyczność i przewidywalność cen. Oczywiście także w przypadku modelu EX30 mamy mieć do czynienia z tym samym poziomem przejrzystości. Poznamy swoje miesięczne koszty bez ukrytych opłat i kosztów już po pierwszym rzucie oka. To pozwoli na łatwiejsza analizę, czy korzystniejsze jest dla nas posiadanie czy użytkowanie nowego EX30.

Model EX30 jest zdaniem Björna Annwalla, dyrektora handlowego Volvo Cars, samochodem wręcz stworzonym dla osób, które dopiero poznają markę Volvo. Jednocześnie abonament na Volvo może być jak okres narzeczeński przed związkiem aż po Diamentowe Gody. Volvo EX30 już można zamawiać. Szczegółami służy salon Volvo.

Radek Pszczółka

tylne światła Volvo EX30 exterior z tyłu samochód Volvo EX30 z boku, exterior nowe Volvo EX30 z góry exterior samochód Volvo EX30 z przodu boku, exterior samochód Volvo EX30 z przodu boku góry exterior samochód Volvo EX30 z przodu exterior Volvo EX30 z tyłu samochód Volvo EX30 z boku, exterior Volvo EX30 z boku, tyłu, góry, exterior kierownica, deska rozdzielcza, ekran centralny samochodu Volvo EX30 kierownica, deska rozdzielcza, ekran centralny samochodu Volvo EX30 ekran centralny samochodu Volvo EX30 lusterko boczne Volvo EX30 fotele Volvo EX30, interior, podłokietnik Volvo EX30
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!