Po dziesięciu miesiącach cały rynek aut osobowych w Polsce skurczył się aż o 26,77% (rejestracje, dane SAMAR). Segment premium spadał mniej i skurczył się o 5,56%. Tymczasem firma Volvo Car Poland po 10 miesiącach odnotowała spadek o -2,34%, a październik zakończył się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Marka znalazła się na 13 miejscu pod względem sprzedaży, wyprzedzając wiele marek wolumenowych, a udział w rynku urósł z 2,05 na 2,73%.
Sprzedaż na świecie
W październiku salony Volvo na całym świecie opuściło 65 290 samochodów. Wzrost wolumenu był spowodowany utrzymującym się popytem na SUV-y Volvo. Udział modeli Recharge w globalnej sprzedaży wzrósł dwukrotnie: z 8 na 16%. Ta nazwa obejmuje hybrydy ładowane z gniazdka oraz auta w pełni elektryczne. W Europie ten udział wynosi już 27%. Dzięki temu Volvo i Polestar nie tylko zmieszczą się w limitach CO2 przewidzianych przez Komisję Europejską, ale także będą miały prawo sprzedaż nadwyżki praw do emisji innym producentów.
W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy firma Volvo Cars sprzedała 516 418 samochodów, czyli o 9,2 % mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Chiny oraz USA – imponujące wzrosty
W zeszłym miesiącu w Chinach sprzedano 16 723 samochody, co oznacza wzrost o 19,1 % w porównaniu z październikiem ubiegłego roku. Po pierwszych dziesięciu miesiącach roku sprzedaż wzrosła o 5,2 % w porównaniu do wyników z analogicznego okresu ubiegłego roku. Przełożyło się to na 130 001 sprzedanych aut.
Sprzedaż w USA w październiku nadal rosła, a amerykańskie salony opuściło 10 691 samochodów, co oznacza wzrost o 21,4 % w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy sprzedaż w USA spadła jedynie o 2,3 % w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku. (I-X.2020 – 84 295; I-X.2019 – 86 239)
Europa – niewielki spadek
Sytuacja pandemiczna na Starym Kontynencie nadal nie jest ustabilizowana. Widać to w wynikach sprzedaży, choć spadki Volvo Cars były kosmetyczne. Sprzedaż w Europie osiągnęła w październiku poziom 28 154 aut, co oznacza spadek o 4,6 % w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Po pierwszych dziesięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż spadła o 17,6 % rok do roku (z poziomu 277 120 do 228 215).
W październiku najlepiej sprzedającym się modelem Volvo był…XC40. Na podium znalazły się także modele XC60 i XC90. Trzy SUV-y stanowiły łącznie 73,3% sprzedaży. Rok temu był to poziom 65,3%. Ciekawie układa się podział sprzedaży ma modele od początku roku do końca października. Liderem nadal pozostaje XC60 z wynikiem 149 855 sprzedanych sztuk. Za nim uplasował się XC40 – 142 159. Te dwa modele dają razem wynik niemal 300 000 aut na 516 000 wszystkich sprzedanych aut marki. Obserwując trendy przez pryzmat Volvo: świat przesiada się do SUV-ów i wybiera chętniej mniejsze modele niż dotąd.