XC40 uzupełnia gamę modelową Volvo i czerpie ze sprawdzonych, w większych modelach, rozwiązań: nagradzanych wielokrotnie systemów bezpieczeństwa, łączności oraz technologii informacyjno-rozrywkowej.

Przed wprowadzeniem tego samochodu na rynek, Szwedzi przeprowadzili szereg badań wśród potencjalnych klientów małych SUV-ów. Okazało się, że te coraz popularniejsze samochody są cenione m.in. za wysoką pozycję za kierownicą, która daje dobrą widoczność oraz stwarza poczucie bezpieczeństwa. Jeśli ktoś szuka tych cech w aucie, znajdzie je w XC40 za sprawą wysokiego prześwitu nadwozia. Wynosi on aż 21,1 cm, czym deklasuje wiele większych SUV-ów, o rywalach w swoim segmencie nie wspominając. XC40 bije rywali także w konkurencji wysokości siedzenia.

Całkowicie nowe podwozie

Volvo XC40 to pierwszy samochód zbudowany na nowej płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). To właśnie dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186,3 cm a wysokość 165,8 cm. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów. Samochód jest więc liderem przestronności w swojej klasie.

Dużo miejsca w kabinie

Aby łatwiej zajmowało się miejsca na tylnej kanapie, tylna para drzwi jest szeroka i mocno zachodzi na tylny słupek. Zajmując miejsca z tyłu nie trzeba kulić głowy, ani się schylać. Dużo miejsca nad głowami pozostaje także już po zajęciu miejsc w środku. Od nowa stworzono przednie fotele – są wygodne, a jednocześnie kompaktowe. Bagażnik ma regularny, łatwy do zagospodarowania kształt.

Efektowne wnętrze

Aranżacja kabiny i pomysłowe schowki to popis kreatywności szwedzkich designerów. W konsoli środkowej znalazło się miejsce na karty płatnicze i parkingowe, duże uchwyty na napoje, miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu. Kieszenie drzwi są przepastne i mieszczą duże butelki wody mineralnej, całkiem sporego laptopa, albo jedno i drugie. Aby uzyskać ten efekt w drzwiach nie zamontowano głośników. Zamontowano je wyżej, z boku konsoli.

Napęd XC40, czyli krok w kierunku ekologii

Najbardziej interesującą ofertą w gamie jest XC40 Recharge T5 plug-in hybrid.
Powstał on poprzez połączenie trzycylindrowej jednostki, która dotąd była oferowana w XC40 T3, z napędem elektrycznym. Jednostka na potrzeby układu hybrydowego została wzmocniona ze 163 do 180 KM, a wspomagana jest przez elektryczny układ napędowy o mocy 82 KM Silnik spalinowy generuje 265 Nm. Dodatkowe 160 Nm generuje napęd elektryczny. Napęd spalinowy i elektryczny w trybie Power działają razem w zakresie prędkości 0-160 km/h. W najszybszym trybie, przyspieszenie samochodu od 0 do 100 km/h wynosi 7,3 s.

Zobacz samochody dostępne od ręki

Najważniejsze jednak, że w hybrydowym XC40 jest bateria o pojemności 10,7 kWh, która pozwala na przejazd ponad 40 km w trybie elektrycznym. Bateria tai mieści się w tunelu środkowym. Dzięki temu obniżono środek ciężkości auta, a wersja częściowo zelektryfikowana ma bagażnik tej samej pojemności, co wszystkie pozostałe modele XC40 – czyli 460 litrów.

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasz test

Poprzedni wpis Następny wpis