Ford Kuga Plug-In Hybrid lider także niskiej emisji CO2

Każdy, kto korzysta z zalet napędów hybrydowych typu plug-in, wie, ile oszczędza wraz z każdą przejechaną setką kilometrów. I ta wiedza dotyczy nie tylko Forda Kugi. Teraz, na podstawie bardzo precyzyjnych danych, możemy uświadomić sobie, ile – i to w bardzo wymierny sposób – oszczędzamy środowisku śladu węglowego. Kuga Plug-In Hybrid była w minionym roku najchętniej kupowaną przez mieszkańców Europy hybrydą typu PHEV. Dzięki temu dane pozyskane od użytkowników tego właśnie modelu stanowią dużą, miarodajną próbę badawczą.

Jeżeli jesteś użytkownikiem Forda Kuga Plug-In Hybrid albo innej hybrydy typu PHEV o podobnych parametrach spalania, to możesz sobie pogratulować. My chętnie nawet założylibyśmy Ci na głowę najbardziej zielony wieniec laurowy, jako znak Twojego indywidualnego zwycięstwa. Aby wyjaśnić powód gratulacji, nie musimy się długo rozwodzić. W ciągu roku zmniejszyłaś i zmniejszyłeś emisję CO2 o ponad 1100 kilogramów w porównaniu do jazdy samochodem z benzynowym układem napędowym o podobnych parametrach.

Kuga Plug-In Hybrid bazą badań

Ponad 48 000 egzemplarzy sprzedanych w Europie w 2021 roku uczyniło model Kuga Plug-In Hybrid najchętniej kupowanym samochodem PHEV we wszystkich segmentach. Dlatego ta masa stanowiła niewątpliwie bardzo reprezentatywną próbę badawczą dla  pogłębionych analiz. I to nie tylko tych polegających na przeliczaniu średniego przebiegu na korzyści dla planety.

Do porównania emisji CO2 stanęły Kuga Plug-In Hybrid i Kuga z półtoralitrowym silnikiem benzynowym EcoBoost. Analiza średnich rocznych przebiegów zestawiona z danymi dotyczącymi emisji spalin (wg norm WLTP) wykazała tych właśnie aż 1100 kilogramów mniej dwutlenku węgla wyemitowanego do atmosfery przez każdy z samochodów hybrydowych. W rezultacie możemy stwierdzić, że każdy kierowca Kugi PHEV zupełnie bezemisyjnie przejechał tam i z powrotem trasę prawie równą odległości z Helu na Helu do Limy w Peru.

Szczegóły sukcesu

Jak zaznaczyliśmy na wstępie, Kuga Plug-In Hybrid była w ubiegłym roku najchętniej wybieranym przez Europejczyków samochodem z napędem typu PHEV. We wszystkich segmentach. Jednocześnie swojego najbliższego rywala z segmentu wyprzedziła o ponad 17%.

A jak wygląda struktura wyborów klientów w Europie? Wśród wszystkich nowych samochodów sprzedanych w 2021 roku,  aut hybrydowych typu plug-in i całkowicie elektrycznych było 19%. Tymczasem samochodów z silnikiem Diesla – 21,7%. W odniesieniu do Kugi sytuacja jest zgoła odmienna, zdecydowanie bardziej zielona. Otóż hybrydy plug-in albo pełne hybrydy stanowiły ponad połowę wszystkich Kug kupionych przez klientów w zeszłym roku.

Wnioski

Podsumowując te fakty, łatwo dojść do wniosku, że klienci docenili inteligentny hybrydowy układ napędowy Forda bardziej niż inne. Równocześnie znajdujemy w nich potwierdzenie, że Kuga Plug-In Hybrid jest mocnym punktem w fordowskim programie rozwoju elektromobilności.

Nie każdy może od razu przesiąść się z auta napędzanego silnikiem benzynowym albo wysokoprężnym na samochód w pełni elektryczny. Właśnie żeby zaoferować to, co najlepsze z obu światów, zaprojektowaliśmy naszą zelektryfikowaną Kugę Plug-In Hybrid. Sprzedaż lepsza od jakiegokolwiek innego auta typu PHEV w Europie potwierdza, że znaleźliśmy odpowiedni przepis – powiedział Glen Goold, dyrektor gamy modelowej Forda Kugi. – Ford realizuje wizję zelektryfikowanej przyszłości. W efekcie samochody takie jak Kuga Plug-In Hybrid pomagają klientom zrobić ich pierwszy krok w tym kierunku.

Pozostaje pogratulować, że zmierzający do motoryzacji przyszłości tak często wykonują te pierwsze kroki razem z Fordem.

Radek Pszczółka

Ford Kuga Plug-In Hybrid lider także niskiej emisji CO2
Poprzedni wpis Następny wpis