SEAT Polska podsumował działalność Wirtualnego Salonu oraz Sales Online uruchomionych w drugiej połowie 2020 roku. W roku 2020 przeprowadzono ponad 500 prezentacji na żywo. Odbyło się 242 rozmów sprzedażowych oraz odnotowano ponad 34 tysięcy unikalnych użytkowników serwisu.
Miejsce spotkań z marką
Platforma Wirtualnego Salonu SEAT-a działająca od maja 2020 roku pozwala na interaktywne, szczegółowe przedstawienie online modeli w czasie rzeczywistym. Podczas ogólnodostępnych e-spotkań eksperci przybliżają m.in. nowe technologie, innowacje i najpopularniejsze modele SEAT-a. W ubiegłym roku eksperci Wirtualnego Salonu przeprowadzili ponad 500 prezentacji, podczas których otrzymali ponad 440 pytań. Poza ogólnodostępnymi prezentacjami eksperci odbywali codziennie średnio 7 indywidualnych rozmów audio-wideo dostosowanych do potrzeb danego klienta. Doprowadziło to sumarycznie do 242 kontaktów sprzedażowych.

– Przed nami wyzwania, które wymuszają połączenie ścieżek offline i online. Tworzenie przyjaznych technologii z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie klientów SEAT-a stanowi dla nas największy priorytet – tłumaczy Jakub Kessler, kierownik ds. komunikacji SEAT-a. – Rozwiązania cyfrowe pozwalają klientom na jeszcze łatwiejszy kontakt z marką. Ponadto gwarantują otrzymanie szybkiej odpowiedzi dostosowanej do indywidualnych potrzeb.
Modele z Internetu
SEAT rozszerzył środowisko online w Polsce w lipcu 2020 roku, udostępniając serwis Sales Online. To autorska platforma agregująca auta dostępne we wszystkich salonach marki na terenie Polski. Strona pod adresem sklep.seat.pl dostarcza również potrzebnych informacji o opcjach finansowania. W tym także o specjalnym leasingu konsumenckim, nieoferowanym w salonach stacjonarnych. Kolejne miesiące działalności Sales Online potwierdziły szczególne zainteresowanie finansowaniem – przy aż 90% zamówień samochodów skorzystano z oferty leasingu konsumenckiego. Platforma SEAT-a jest drugą markową przestrzenią online w Polsce, która umożliwia zamówienie nowego samochodu przez internet.
– Choć rynek e-commerce w branży motoryzacyjnej dopiero się rozwija, już widzimy duże zainteresowanie polskich klientów rozwiązaniami online – zauważa Jakub Kessler. – Przez 5 pierwszych miesięcy działalności Sales Online odnotowaliśmy wizyty 34 tysięcy unikalnych użytkowników platformy. Wynik kilkunastu złożonych zamówień, pomimo wszelkich niedogodności 2020 roku, odbieramy jednoznacznie jako pozytywny sygnał, motywujący nas do dalszych innowacji oferty.
Samochodem pod drzwi
Wśród wprowadzonych jeszcze w 2020 roku unowocześnień jest między innymi oferta door-to-door Wirtualnego Salonu SEAT-a. Od listopada klienci zainteresowani jazdą testową jednym z dostępnych modeli, mogą zamówić transport egzemplarza pod wskazany adres. Następnie wypróbować samochód samemu lub z ekspertem. W przypadku samotnej przejażdżki klient pozostaje w stałym kontakcie z konsultantem dzięki zestawowi głośnomówiącemu, co umożliwia natychmiastową odpowiedź na ewentualne pytania. Usługa na obecną chwilę jest dostępna jedynie na terenie Warszawy.
Momentalna sprzedaż CUPRY
W grudniu 2020 roku uruchomiono również Wirtualny Salon CUPRY. To marka samochodów o sportowym DNA, która wydzieliła się od SEAT-a w 2018 roku. Polska platforma przybliżająca dynamiczne modele wywołała duże zainteresowanie.
– W samym grudniu, czyli miesiącu rozpoczęcia działalności Wirtualnego Salonu CUPRY, eksperci platformy obsłużyli dwa zamówienia na samochody o dynamicznym zacięciu – mówi Kessler. – Taki wynik w przypadku marki dedykowanej dla najbardziej wymagających klientów pokazuje, że branża motoryzacyjna musi dalej otwierać się na wirtualną strefę. Bardzo nas cieszy, że jednymi z głównych innowatorów tego rynku w Polsce są dwie wyjątkowe marki z Hiszpanii.