Najnowszy film
Żegnamy nie tylko 2019 rok, ale też kilka modeli, których w przyszłym nie będzie

abarth_124_spider_70esimo_anniversario

Nowy rok żegnamy zwykle z nadzieją na lepsze. Tak samo jest z samochodami, których mijające generacje zapowiadają pozytywne zmiany w nowych. Na koniec roku przygotowałem dla was zestawienie aut, których nie kupicie już w przyszłym roku lub zostały ostatnie sztuki na sprzedaż.

Abarth i Fiat 124 Spider

Sportowe auto w najlepszym włoskim stylu nie przetrwało na trudnym rynku europejskim, na którym trwa walka o niską emisję CO2 i dobrą pogodę. Roadster bazujący na podzespołach Mazdy MX-5 jest świetny, ale był drogi i nie cieszył się zainteresowaniem. Szkoda, bo to oznacza, że już długo nie zobaczymy podobnego.

Ford C-Max

ford_grand_c-max_22

Jeśli chcecie kupić ostatniego kompaktowego minivana marki Ford, musicie się spieszyć, bo ostatnia sztuka została w krakowskim salonie Ford Partner. Auto bazuje jeszcze na poprzedniej generacji Focusa, cenione za praktyczne wnętrze i prostą budowę. Następcy nie przewidziano, ale jego miejsce w gamie producenta zajmą crossovery Puma oraz Kuga.

Kia Optima

kia_optima_gt-line_9

Choć zaprezentowano już nową generację tego dużego i wygodnego sedana, to w Polsce nie będzie on sprzedawany. W tej klasie zostaje tylko Stinger. Jest jeszcze kilkadziesiąt sztuk do kupienia w kraju.

Mitsubishi Pajero

mitsubishi_pajero_5-door_15

Rok 2019 był ostatnim, w którym sprzedawano terenowe Pajero – legendę Dakaru. Teraz czekamy na następcę, a wiadomo, że się pojawi. Kiedy? Tego na razie nie wiadomo, ale liczę na to, że będzie równie wszechstronny i tak samo terenowy jak ostatnia generacja.

Opel Astra sedan

opel_astra_sedan_8

Opel Astra sedan to klasyczny model, który znamy od 2009 roku, mający już swojego następcę i to po liftingu. Jednak niemiecki producent tradycyjnie zostawia w ofercie swoje dobre i cenione modele jeszcze na kilka lat, nawet jeśli są sprzedawane równolegle z nowymi. Tak było w przypadku Astry J, której ostatnie sztuki są jeszcze do kupienia w salonie Westmotor.

Opel Corsa E

opel_corsa_10

Również i ten model ma już następcę, a jego produkcja i sprzedaż dobiegły końca. Ostatnie sztuki u dealerów, w tym w Westmotor, można nabyć w atrakcyjnej cenie i cieszyć się bezproblemową eksploatacją. Samochód wciąż jest nowoczesny i wygodny, choć nie tak jak następca.

Opel Adam i Cascada

opel_adam_4

Już nie produkowane i nie oferowane na sprzedaż, ale można było je kupić w mijającym roku. Następców na razie nie przewidziano, a już  całą pewnością nie zobaczymy kolejnego kabrioletu tej marki. Adam, czy raczej mały samochód miejski, być może pojawi się w nowej, prawdopodobnie elektrycznej formie, choć nie koniecznie pod taką nazwą.

Suzuki Baleno

suzuki_baleno_shvs_8

Ni to kompakt ni to segment B – tak postrzegam schodzące ze sceny Baleno, którego ostatnią sztukę można nabyć w salonie Japan Motors. Samochód nieduży, ale z bardzo przestronnym wnętrzem, które może dorównać niektórym kompaktom. Poza tym auto trwałe, niezawodne i ponadprzeciętnie ekonomiczne nie będzie miało swojego następcy w Polsce, choć na rynki azjatyckie już pokazano auto po liftingu.

Suzuki Celerio

suzuki_celerio_66

Malutki i ekonomiczny samochód tak uwielbiany w Azji, schodzi z polskiego rynku. Ostatnia sztuka w salonie Japan Motors i kilka w całej Polsce zostało na sprzedaż. Auto przede wszystkim dla osób ceniących sobie prostotę i niskie zużycie paliwa, a także dobre wyposażenie w niskiej cenie. Szkoda, że nie zobaczymy następcy.

Volvo V40

volvo_v40_polestar_parts_3

Kolejny model bez następcy, przynajmniej przez jakiś czas. Szwedzka marka planuje wprowadzić nową generację, ale jeszcze nie w roku 2020. Na razie schodzi ze sceny jako nietypowa propozycja w segmencie kompaktów i konstrukcja już dość przestarzała.



Wróć