Tokyo Auto Salon 2022 - premiery Mitsubishi

Tęsknimy za salonami motoryzacyjnymi. Oj, jak bardzo tęsknimy. Naszego ulubionego salonu genewskiego znowu nie będzie, a już byśmy akredytację potwierdzali… Będzie za to Auto Salon w Tokio. A tam Mitsubishi Motors Corporation zaprezentuje dwa auta koncepcyjne – Ralliart oraz model należący do segmentu kei EV. Niestety, akredytacji nie potwierdzimy.

Jak to zwykle bywa we wczesnych przedsalonowych zapowiedziach wszystkich marek, tak jest i teraz – niewiele widać i niewiele wiadomo. Ale miło chociaż na sygnalne zapowiedzi popatrzeć. Tym bardziej, że tokijskie targi są historycznie ważne nie tylko dla marki Mitsubishi, ale dla całego japońskiego przemysłu motoryzacyjnego. Auto salon w Tokio w 1959 roku był świadkiem premiery pierwszego w pełni japońskiego samochodu osobowego – Mitsubishi 500.

Ralliart

Tokyo Auto Salon 2022 będzie miejscem premiery samochodu koncepcyjnego Ralliart. Jego stylizacja odzwierciedla nową politykę firmy związaną z wizerunkiem i stylem. A może nawet drogę do subbrandu Ralliart? Nadawanie modelowi cech premium i silne podkreślanie w zapowiedzi jego osobowości mogłoby na to wskazywać. Ale to tak sobie tylko przy okazji świąt popuściliśmy wodze fantazji. Jak tu jednak nie fantazjować, kiedy widzi się tak wspaniałe detale tyłu.

Tokyo Auto Salon 2022 - Mitsubishi Ralliart
koncept Mitsubishi – Ralliart

Inna istotna sprawa to ta, że Ralliart ma łączyć w sobie technologiczne zaawansowanie Mitsubishi Motors i fascynację nowymi wyzwaniami Monozukuri. Moznozukuri, czasem wymawiane i zapisywane jako monodzukuri, to po prostu wytwarzanie wyrobów, ale najlepszą metodą. A najlepszą jest taka, która zaowocuje wyrobem w pełni satysfakcjonującym użytkownika, ale bez żadnych udziwnień. Kluczem albo symbolem tej filozofii produkcji jest słowo „zukuri”, które oznacza akt tworzenia. Więc jednak nie tak „po prostu”. Produkcja każdej śrubki może być właśnie aktem tworzenia. I to właśnie można odbierać jako ucieleśnienie japońskiego ducha produkcji.

Jak monozukuri wpłynęło na nowy samochód koncepcyjny Mitsubishi, zobaczymy podczas Tokyo Auto Salon 2022.

Tajemniczy Kei EV

Jeszcze większą tajemnicą owiany jest koncept elektrycznego modelu nowej generacji, który należy do segmentu kei-car. Tajemnica przed Tokyo Auto Salon jest głębsza prawdopodobnie dlatego, że model ma trafić na japoński rynek już w drugim kwartale 2022 roku.

Segment kei-car jest w Kraju Kwitnącej Wiśni segmentem bardzo popularnym i wyjątkowo mocno konkurencyjnym. Obecnie należą do niego samochody, których długość nie przekracza 3400 mmm, a moc silnika 64 KM. Niby dużo, ale w tym segmencie mieszczą się także vany, auta dostawcze i półciężarówki. Przez lata parametry maksymalne dla kei-carów rosły. Pierwsze limity wynosiły bowiem 2800 mm długości i 150 cm3 pojemności silnika. Limity są ważne, bo związane z ulgami fiskalnymi. Japończycy chętnie z nich korzystają, bo jednocześnie w ciasnych metropoliach równie ochoczo korzystają ze zwinności małych samochodów. Teraz pewnie będą korzystać także z ulgi za napęd elektryczny.

Tokyo Auto Salon 2022 - Mitsubishi kei EV
koncept Mitsubishi – kei EV nowej generacji

Oczywiście, że koncept w pełni elektrycznego samochodu Mitsubishi nowej generacji przeznaczony dla klientów segmentu kei będzie wypakowany technologią. To także właściwość segmentu. Możemy być zatem pewni łatwości prowadzenia, elastyczności napędu oraz zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz łączności i rozrywki.

Tokyo Auto Salon 2022, odbywający się na terenie Makuhari Messe w Chiba, będzie otwarty dla publiczności 15 i 16 stycznia. My więcej szczegółów dotyczących premier poznamy 14 stycznia, który będzie dniem prasowym.

Radek Pszczółka

Poprzedni wpis Następny wpis