Benzynowy MG3 rusza na podbój Polski z mocnymi argumentami

Polacy lubią nowości i nowinki techniczne, ale w motoryzacji w większości preferują tradycyjne rozwiązania. Jednoznacznie na to wskazuje wciąż niesłabnące zainteresowanie samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi. Szanujący się producenci wciąż mają w swojej ofercie takie modele. Najlepszym przykładem może być marka MG, której najnowszą propozycją do naszego wyboru jest benzynowy MG3. I nie jest to niespodzianka, ponieważ marka zapowiadała wersję benzynową już wtedy, gdy debiutował MG3 w wersji hybrydowej. Model MG3 cieszy się dużym powodzeniem wśród potencjalnych klientów zainteresowanych nabyciem nowego samochodu. Po sukcesie MG3 Hybrid+ decyzja o wzbogaceniu oferty wciąż cieszącą się dużym powodzeniem wersją napędzaną silnikiem benzynowym zyskała dodatkowe uzasadnienie. Nową wersję opisuje określenie „żywiołowy charakter”, ponieważ silnik o wysokiej efektywności w połączeniu z niską masą ma zapewniać niepoślednie osiągi. Istotniejszym jednak argumentem, którym benzynowy MG3 będzie przyciągał klientów, jest jego cena, zaczynająca się w promocji od 70 990 złotych.

MG3 w wersji benzynowej

Benzynowy MG3 łączy sprawdzoną technologię napędu z nowoczesnym designem nadwozia i wnętrza oraz bogatym wyposażeniem zapewniającym komfort I bezpieczeństwo pasażerów. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1495 cm3 i mocy 115 KM, współpracuje z pięciobiegową przekładnią manualną oraz napędza przednie koła. Umożliwia on osiąganie prędkości maksymalnej 185 km/h oraz przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 10,8 sekundy. MG3 w wersji benzynowej przyspiesza więc do setki o 2,8 sekundy wolniej niż MG3 hybrydowy. Za to jego prędkość maksymalna jest o 15 km/h wyższa, co oczywiście wynika z niższej masy modelu. Ta w przypadku benzyniaka wynosi zaledwie 1 237 kilogramów. Przy niskiej masie możemy oczywiście liczyć na niskie zużycie paliwa, które pozwala na ekonomiczną eksploatację, więc zaoszczędzenie na inne przyjemności. I słusznie, ponieważ benzynowy MG3 zużywa średnio 6,1 l/100 km paliwa, emitując przy tym 137 g CO2 na kilometr. Zbiornik paliwa o pojemności 45 litrów zapewnia solidny zasięg bez konieczności częstego odwiedzania stacji paliw. Wydaje się, że mimo niskiego spalania silnik przy swoich parametrach zapewni optymalne parametry i dynamikę podczas jazdy w mieście, jak i na drogach szybkiego ruchu. Nie tylko klienci mają powody do zadowolenia. To co jest atrakcyjne dla klientów, jest też oczywiście korzystne dla salonów sprzedaży, bo takie jest odwieczne prawo rynku. – U nas w Zagłębiu, tak jak na Śląsku, ludzie potrafią liczyć. A w tym przypadku porównanie z konkurencyjnymi modelami jest bardzo proste i dla zainteresowanych MG3 wypada bardzo korzystnie. Szczególnie dla osób, które przy wyborze będą kierowały się nie tylko designem, ale też spojrzą na listę wyposażenia. Wiem też, że wiele osób, którym spodobały się własności trakcyjne hybrydowego MG3, a dowiedziały się o planach wprowadzenia wersji benzynowej, zdecydowało się na nią poczekać – mówi Marcin Porada szef salonu MG w Dąbrowie Górniczej.

Benzynowy MG3 z technologią jakiej potrzebujemy

Nowa, benzynowa wersja MG3, podobnie oczywiście jak starsza hybrydowa siostra, jest od strony projektowej zgodna z najnowszymi trendami i odpowiednia do naszych najważniejszych potrzeb. Kierowca i współpasażer mają wystarczająco dużo miejsca, by podróżować w komfortowych warunkach. MG3 oferuje bogatą gamę wyposażenia, co ma wpływ zarówno na komfort, jak i bezpieczeństwo pasażerów. Już w standardowym wyposażeniu otrzymamy nowoczesny system z 10,25-calowym kolorowym ekranem dotykowym z nawigacją satelitarną, systemem multimedialnym z Apple CarPlay i Android Auto oraz systemem MG iSmart. Komfort zapewnią między innymi wielofunkcyjna kierownica oraz automatyczna klimatyzacja, którą rzadko otrzymujemy w podstawowych wersjach budżetowych aut. O bezpieczeństwo podróżujących MG3 dba m.in. system wsparcia kierowcy MG Pilot. Jest on wyposażony w aktywny system hamowania awaryjnego – AEB, który na drodze wykrywa pieszych i rowerzystów. Pomocne będą także asystent pasa ruchu – LKA oraz system monitorowania martwego pola. Dodatkowo podczas jazdy drogą szybkiego ruchu lub autostradą doskonale sprawdzi się tempomat. Benzynowy MG3 standardowo jest również wyposażony w kamerę cofania oraz czujniki parkowania.

Benzynowy MG3 – dobry wybór

Benzynowy MG3 w nowej specyfikacji jest dla polskich klientów do wyboru w dwóch opcjach wyposażenia – Standard i Excite. Komuś może brakować najbogatszej specyfikacji Luxury, jaką oferuje wersja hybrydowa, ale i tu jest na bogato, o czym napisałem powyżej. Katalogowa cena wersji Standard rozpoczyna się od 73 500, a topowej wersji Excite od 79 900 złotych. Od razu mamy ofertę promocyjną obejmującą auta z 2024 roku. Wyprzedaż rocznika sprawia, że cena wersji Standard rozpoczyna się od 70 990 złotych, a wersji Excite od złotych 77 390. Do wyboru mamy siedem wariantów barw nadwozi. Są to: standardowe – biały (dover white) i żółty (pastel yellow); metalizowane – czarny (pebble black), srebrny (cosmic silver), szary (hampstead grey) i niebieski (como blue). Dodatkowo, jako ten siódmy kolor, mamy do wyboru czerwony lakier trójwarstwowy (diamond red). Benzynowy MG3, jak wszystkie inne modele marki, jest objęty siedmioletnią gwarancją producenta z limitowanym przebiegiem do 150 000 km. MG3 w wersji benzynowej ma dużo mocnych argumentów, by konkurować z przebojem w swoim segmencie – Dacią Sandero. Alicja Olendzka-Płuciennik, Marketing & Product Manager MG Motor jest w tej materii pełna optymizmu. – Cieszymy się, że możemy poszerzyć naszą ofertę i dostarczyć klientom jeszcze więcej możliwości wyboru. Marka MG konsekwentnie rozwija swoją gamę modelową, oferując samochody, które łączą innowacyjne rozwiązania z atrakcyjną ceną i wysoką jakością. Jesteśmy przekonani, że nowy MG3 w wersji spalinowej stanie się jednym z czołowych graczy w swoim segmencie i spełni oczekiwania szerokiej grupy odbiorców – powiedziała Alicja Olendzka-Płuciennik. Waldemar Sadowski Zdjęcia: MG Motor i Radek Pszczółka

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

21 maja, 2025

Jeep Compass wraca w nowym wcieleniu – odważniejszy, nowocześniejszy i gotowy na więcej niż do tej pory. Czy to wciąż kompaktowy SUV, czy już pełnoprawny (...)

20 maja, 2025

W kwietniu Kraków zyskał kolejny ważny punkt na mapie motoryzacyjnych innowacji – salon OMODA & JAECOO PGD jest już oficjalnie otwarty! Nowoczesne centrum motoryzacyjne zapewnia (...)

19 maja, 2025

Dacia Spring po raz kolejny została doceniona przez Top Gear za bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny. W konkursie TopGear.com Electric Awards 2025 model zdobył tytuł (...)