CUPRA Born - 3/4

CUPRA Master Euromotoru złapał w swój obiektyw CUPRĘ Born prosto z Hiszpanii – jeszcze pachnącą pomarańczami – i chętnie dzieli się najnowszymi obrazami elektrycznego obiektu pożądania. Zapraszamy do obejrzenia galerii. Jednocześnie zapraszamy na prezentację do salonu Euromotor w Warszawie i przedstawiamy ceny CUPRY Born.

CUPRA Master Robert Olesiński miał już okazję bliżej zapoznać się z nowym modelem. – Dopiero gdy zasiądzie się za kierownicą i zobaczy to, co widzi kierowca, można w pełni docenić kompozycję wnętrza i jakość materiałów – mówi. Bezemisyjna CUPRA Born jest autem ekologicznym także właśnie z uwagi na użyte materiały. Centralna część foteli kubełkowych jest wykonana z przędzy poliestrowej (seaqual yarn), pochodzącej z upcyklingowanych tworzyw sztucznych z dna mórz i oceanów oraz zanieczyszczonych plaż. Także w panelach drzwi i podłokietnikach wykorzystano mikrowłókno pochodzące z recyklingu.

Born - kokpit
CUPRA Born – kokpit

Jak stylowo skomponowana jest nowa CUPRA, najlepiej przekonać się na własne oczy. I na inne zmysły także, bo warto na przykład opuszkami palców dotknąć miękkości tapicerki.

CUPRA Born stanie w warszawskim salonie Euromotor (Targówek, przy Trasie Toruńskiej) we wtorek 23 listopada. Już teraz zapraszamy na specjalną prezentację –spotkanie z nią i CUPRA Masterem. Spotkanie potrwa półtorej godziny. Pory jeszcze nie sprecyzowaliśmy, bo zbieramy opinie. Będzie ona zapewne popołudniowa. Gdy ustalimy, niezwłocznie poinformujemy na naszym Facebooku.

Która wersja, kiedy i za ile

CUPRA Born będzie oferowana w czterech wariantach napędowych. W pierwszym ma akumulator 45 kWh i moc 150 KM. W drugim – akumulator 58 kWh i moc 204 KM. Zatrzymajmy się przy tych dwóch, bo musimy poinformować, że druga wersja będzie pierwsza. CUPRA Born o mocy 204 KM, będzie pierwszą do kupienia w salonach. Born o mocy 150 KM dojedzie w przyszłym roku. Podobnie jak CUPRY Born z pakietami e-Boost (warianty nr 3 i 4), podnoszącymi moc silnika do 231 KM, którymi z salonów będzie można wyjechać także w roku 2022.

Ceny samochodu i wysokość miesięcznej raty

Born – akumulator 45 kWh, moc 150 KM – 147 800 zł; rata – 1 902 zł;
Born – akumulator 58 kWh, moc 204 KM – 167 900 zł; rata – 2 161 zł;
e-Boost – akumulator 58 kWh, moc 231 KM – 174 200 zł; rata – 2 242 zł;
e-Boost – akumulator 77 kWh, moc 231 KM – 197 500 zł; rata – 2 541 zł.

Wszystkie ceny brutto, wysokość miesięcznej raty bez wpłaty własnej.

Cupra Born oferuje wiele elementów wyposażenia opcjonalnego. Ponieważ mamy duże uszy, żeby dobrze słyszeć, to system audio ma dla nas znaczenie. I jest w cenniku pozycja „BeatsAudioTM; system audio klasy premium o mocy 395 W, ze wzmacniaczem, 8 głośnikami, subwooferem i dźwiękiem surround”. Poza mocą ucieszyła nas cena – tylko 2 298 złotych. Tutaj można pobrać szczegółowy katalog wyposażenia i pełny cennik. Także z opcjami. Dodatkowymi informacjami służy warszawski CUPRA Master Robert Olesiński, z którym już można porozmawiać, a wkrótce także umówić się na jazdę testową.

CUPRA Born, Euromotor Warszawa

Energia silników i ekspresja stylu

Ekspresyjny design nowego bezemisyjnego modelu znakomicie współgra z energią jego silników. Dziwnie, ale dobrze brzmi konstatacja – najsłabszy ma 150 KM mocy. CUPRA Born jest też przykładem, jak mogą współgrać ze sobą elementy, które często pozostają w konflikcie.

W samochodach elektrycznych problemem jest rozmieszczenie akumulatorów. Nierzadko cierpi na tym wielkość kabiny, a więc przede wszystkim pasażerowie. Projektanci CUPRY zdecydowali się rozszerzyć rozstaw kół, co umożliwiło powiększenie wnętrza auta i jeszcze lepsze dopasowanie kabiny do potrzeb pasażerów. Równocześnie, dzięki temu rozwiązaniu, CUPRA Born zyskała jeszcze bardziej sportowy wygląd. Więcej o samochodzie pisaliśmy niedawno we wpisie „Piorunująco temperamentna”.

Temperament długodystansowy

CUPRA Born będzie cieszyć swoich użytkowników bezemisyjnym zasięgiem 424 km. Z pakietem e-Boost zasięg zwiększy się nawet do 540 km. Oczywiście według testów WLTP, a nie wtedy, gdy na każdych światłach będziemy czarować przyspieszeniem od 0 do 50 km/h w 2,6 sekundy. Elektryczna CUPRA sprawdzi się w dłuższych podróżach także z uwagi na czas ładowania. Aby bowiem zapewnić sobie przejazd kolejnych stu kilometrów wystarczy ładować auto przez siedem minut. To krócej niż zazwyczaj schodzi nam na wypicie kawy w przyautostradowym bistro.

Zanim jednak będzie można wyruszyć w podróż, zapraszamy na kawę do salonu Euromotor w Warszawie.

Born - przód
CUPRA Born, Euromotor Warszawa
CUPRA Born - 3/4 Born - przód Born - tył Born - kokpit Born - kierownica
Poprzedni wpis Następny wpis