CUPRA Leon VZ Cup pojawia się i znika, mam na jej punkcie bzika – mógłbym trawestować słowa piosenki zespołu Bajm. Tym bardziej, że dużo w nich prawdy, tak w pojawianiu się i znikaniu, jak i w możliwości zawrócenia w głowie. Nie chodzi jednak o to, że CUPRA Leon VZ Cup tak szybko jeździ, że ledwo się pojawi, to zaraz znika. Chodzi o to, że ledwie stanie w salonie, to zaraz z niego – kupiona – wyjedzie. Zwracałem na to uwagę już poprzednio, prezentując najmocniejsze wersje CUPRY Leon 2,0 TSI.
Trudno oczekiwać, by taka wyjątkowa wersja samochodu była dostępna od ręki, takie auta się zamawia, w detalach konfigurując swoje marzenia. Sprawdziłem: W Krakowie CUPRA Studio sprzedało wszystkie CUPRY Leon VZ i Leon Sportstourer. Ma inne CUPRY – Formentora VZ, Atecę VZ, które oferuje od ręki, ale CUPRY Leon z tymi cennymi literami nie. Za to w Warszawie znalazłem trzystukonną wersję CUPRY Leon i CUPRĘ Leon Sportstourer o mocy 310 KM, oczywiście oznaczone VZ. I tak dla jednoznacznej jasności postanowiłem napisać, że Leon VZ Cup jest stale w ofercie CUPRY, wystarczy zamówić.
Leon VZ Cup i Leon Sportstourer VZ Cup
Wersje VZ CUPRY Leon, a także modeli Formentor i Ateca, zawdzięczamy tak naprawdę klientom. Wykazali oni tak żywe zainteresowanie temperamentną i dynamicznie rozwijającą się marką, że koncern musiał zareagować i wprowadził mocniejsze wersje silnikowe. Napisanie o tym, że inspiracją do powstania CUPRY Leon VZ Cup były modele sportowe byłoby truizmem. Ważniejsze jest to, że idea połączenia sportowego ducha, efektywności, dynamiki i jakości premium przynosi kierowcom (i pasażerom też) niezapomniane wrażenia. Pięciodrzwiową wersję modelu napędza silnik 2,0 TSI, który generuje moc zwiększoną do 245 lub do 300 KM. 310 KM mocy generuje z kolei silnik zastosowany w wersji kombi. Dzięki napędowi na wszystkie koła 4Drive najmocniejsza CUPRA Leon rozpędza się do setki w jedyne 5,7 sekundy.
Bardzo miłym wyróżnikiem wizualnym, ale także funkcjonalnym CUPRY Leon VZ Cup są kubełkowe, podgrzewane fotele. CUPBucket są wykończone naturalną skórą, której kolor możemy wybrać z dwóch propozycji – Petrol Blue i Genuine Black.
Najnowsze technologie i stylowe detale
Najnowsze technologie to obecnie technologie autonomicznej jazdy, a więc takie w CUPRZE Leon VZ CUP mamy. Na razie nie wyręczają całkowicie kierowców, ale pozwalają na pełniejszy odbiór zmaksymalizowanych wrażeń, jakich dostarcza samochód. Na zwiększenie widoczności i widzialności samochodu podczas jazdy, a więc wyższy poziom bezpieczeństwa wpływają reflektory Matrix LED. Tak funkcjonalna, jak i stylowa jest specjalnie zaprojektowana, sportowa, wielofunkcyjna kierownica z przyciskami trybu CUPRA i uruchamiania silnika.
Skoro wersję VZ Cup charakteryzuje najostrzejszy pazur, to dobrze, że ma oprawę odpowiednich, wyróżniających ją elementów stylistycznych. Najważniejsze to dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym z miedzianymi elementami. Ponadto Leon VZ Cup ma listwy progowe w kolorze ciemnego aluminium oraz stylowe obszycia na obiciach drzwi, podłokietniku oraz górnej części deski rozdzielczej. A jeśli do mocno zarysowanych linii niewinnego z podstawowej części nazwy samochodu dodać zintegrowane światła i podwójny układ wydechowy… ach.
– CUPRA Leon wciąż pozostaje jednym z naszych najpopularniejszych samochodów i obok Formentora jest to najchętniej kupowany model na świecie. VZ Cup jest rezultatem ciężkiej pracy twórców i inżynierów, ich zaangażowania, pasji i dbałości o każdy detal. Powstał z myślą o miłośnikach sportowych wrażeń, którzy do dyspozycji mają nawet 310 KM mocy i napęd na wszystkie cztery koła – podsumowała Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA.
CUPRA Leon VZ Cup o mocy 300 KM i siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów DSG kosztuje od 208 300 złotych. Proszę także rozważyć ofertę „Leasing Jak Abonament”, bez wpłaty własnej, w której wysokość miesięcznej raty to 2 275 złotych netto.
Władysław Adamczyk
Zdjęcia: CUPRA
