Najnowszy film
Dwa elektryzujące Ople w Polsce – Corsa-E i Grandland X Hybrid4. Zobacz ile kosztują

2019 Opel Corsa-e

W pełni elektryczny nowy Opel Corsa oraz najmocniejszy w gamie model Grandland X z napędem hybrydowym są już w polskiej ofercie i znamy ich ceny. Sprawdźcie ile kosztują te dwa elektryzujące modele.

Elektryczna Corsa-E jako pierwsza

Opel to marka, która w ciągu najbliższych lat nie tylko mocno zelektryfikuje swoje samochody, ale też chce być jednym z liderów w tej dziedzinie. Odważnym krokiem jest wprowadzenie nowego modelu Corsa najpierw w wersji elektrycznej i to jeszcze przed premierą odmiany spalinowej. Tak ważny jest ten rodzaj napędu dla producenta z Rüsselsheim.

2019 Opel Corsa-e

Przeczytaj o moich wrażeniach z jazdy nowym Oplem Corsą

Samochód został wyceniony na 124 490 zł w premierowej wersji Edition oraz na 130 390 zł w bogato wyposażonej Elegance. W obu wersjach jest ten sam napęd o mocy 136 KM i generujący bagatela 260 Nm momentu obrotowego. Według danych producenta samochód potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h czasu 8,1 s. To o 0,8 s lepszy czas niż w nieoferowanym już sportowym Oplu Corsie GSi, schodzącej ze sceny generacji. I to pomimo wyższej mocy benzynowego auta.

2019 Opel Corsa-e

Zgodnie z normą WLTP Corsa-E ma przejechać na jednym ładowaniu 330 km lub 450 km wg cyklu NEDC. Pojemność akumulatora 50 kWh pozwala w mojej opinii bez stresu pokonać dystans ok. 350-380 km zważywszy na wielkość i masę samochodu.

Najmocniejszy Opel w gamie, czyli Grandland X HYBRID4

Obecnie jest to najmocniejszy, bo rozwijający moc 300 KM model w ofercie Opla. To wartość bliska najmocniejszej w historii tej marki Insignii OPC poprzedniej generacji. Samochód wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 oraz układ dwóch silników elektrycznych ma również napęd na cztery koła, choć realizowany bez połączenia mechanicznego obu osi.

Opel Grandland X Hybrid4

Polscy klienci już mogą składać zamówienia na Grandlanda X Hybrid4. Model ten dostępny jest w bogato wyposażonej wersji Elite w cenie 192 450 zł lub w bogatszej specyfikacji Ultimate za 201 950 zł.

Jak przystało na hybrydę plug-in, auto może poruszać się na dystansie ok. 50 km wyłącznie z użyciem silnika elektrycznego. W samochodzie są takie dwa, generujące łącznie 109 KM mocy. Przedni współpracuje bezpośrednio z jednostką spalinową o mocy 200 KM, natomiast ten z tyłu ma za zadanie realizowanie napędu tylnego, który włącza się tylko w sytuacji, gdy ma dojść lub już doszło do poślizgu.

Opel Grandland X Hybrid4

Warto zaznaczyć, że samochodem będzie się jeździło zupełnie zwyczajnie, głównie za sprawą 8-biegowej, automatycznej przekładni. Do tego Grandland X HYBRID4 jest nie tylko najmocniejszym, ale i najdynamiczniejszym modelem w gamie. Czas rozpędzania do 100 km/h to 7,0 s. Prędkość maksymalna to 220 km/h. Jedynym wyrzeczeniem, z jakim trzeba będzie się pogodzić jest dużo mniejsza pojemność bagażnika, która wynosi 405 litrów wobec 514 litrów w wersjach spalinowych.



Wróć