Bartłomiej Topa i Kinga Ossowska

Bartłomiej Topa jest ambasadorem modelu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. My jesteśmy fanami jego talentu od pierwszego „Wesela” (Smarzowskiego, nie Wyspiańskiego). Mitsubishi Motors zrealizowało projekt serii filmów pokazujących piękno dzikiej przyrody, autorstwa Kingi Ossowskiej, menadżerki ds. PR i mediów społecznościowych. Seria „Eko-Tropy Bartka Topy” zwyciężyła w plebiscycie The Best of Moto.pl 2021 jako najlepsze działanie reklamowe na polskim rynku.

Kiedy pisaliśmy o Mitsubishi L200 SuperSTARK, zwróciliśmy uwagę na cykl filmów z udziałem popularnego aktora dostarczających praktycznych porad dotyczących jazdy w terenie. Teraz serdecznie zapraszamy do poznania filmowej serii promującej ekologiczne zachowania i przedsięwzięcia. Tej, która została uznana za najlepsze działanie reklamowe w bieżącym roku. Można je zobaczyć na blogu www.mitsubishistories.pl. To pierwsza wśród marek samochodowych filmowa seria o walorach edukacyjno-ekologicznych.

Eko-Tropy Bartka Topy i Eclipse Cross PHEV
Bartłomiej Topa i jego Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Eko-Tropy w sadzie i w puszczy

– Wyprodukowany przez polski oddział Mitsubishi Motors serial „Eko-Tropy Bartka Topy” powstał, by pokazać piękno dzikiej przyrody, ale też by uświadomić widzom jak wielki jest nasz wpływ na środowisko i opowiadać o zbyt szybko niszczejącym świecie natury – mówi Kinga Ossowska i zachęca do świadomych wyborów oraz działania. – Niekorzystne zmiany zachodzą w dużej mierze za sprawą ludzkich nieprzemyślanych działań w masowej skali, które zaburzają równowagę ekologiczną Ziemi. Zatem trzeba o tym mówić, by świadomość katastrofalnych efektów tych zmian była coraz większa. To ona daje szansę na poprawę – argumentuje.

 Serial „Eko-Tropy Bartka Topy”, realizowany w najpiękniejszych zakątkach Polski, pokazuje, co tracimy, i możemy tracić dalej, szkodzącymi przyrodzie działaniami. Zobaczymy w nim ekologiczne ciekawostki i sposoby życia. Autorzy zabierają nas do różnych ciekawych miejsc. Do jabłkowego sadu, gdzie z pokolenia na pokolenie przekazuje się tajniki naturalnej uprawy jabłoni bez użycia chemicznych środków ochrony roślin. Poznamy ekologiczną pasiekę i historię o pszczołach oraz ich wielkim znaczeniu dla ekosystemu. Zajrzymy do rezerwatu Gwiezdnego Nieba w Bieszczadach, w którym chroni się niebo przed zanieczyszczeniem sztucznym światłem. Odwiedzając Tatrzański Park Narodowy poznamy piękną opowieść o niedźwiedziach. I zajrzymy do Parku Białowieskiego, do prastarej puszczy, w której żyją tak ważne dla środowiska wilki.

Eko-Tropy Bartka Topy ognisko i Eclipse Cross PHEV
A może tak rzucić to wszystko i pojechać w Bieszczady

Byśmy mieli zdrowe miejsce do życia

Bohaterowie cyklu to polscy przedsiębiorcy, naukowcy i zapaleńcy – ciekawi, świadomi ekologicznie ludzie. Dla nich wszystkich środowisko naturalne i jego ochrona są najważniejsze. Podkreślają to w swoich inicjatywach, badaniach i sposobie prowadzenia biznesu.

„Eko-Tropy Bartka Topy” zwracają także uwagę na nieznane szerzej, niekorzystne dla środowiska efekty działalności człowieka. Jednocześnie prezentują w tle innowacyjny, przyjazny dla środowiska samochód. Takim jest, ładowany z gniazdka, hybrydowy model z elektrycznym napędem na cztery koła, nowy SUV coupe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. – Jesteśmy odpowiedzialni za naszą planetę i mamy na nią wpływ. Dlatego warto jak najwięcej mówić o naturze i o tym jak możemy o nią dbać i z niej korzystać. Nie zawsze to, co dobre dla ludzi i planety, jest najtańsze. Jednak świadome wybory to jedyna droga do tego, byśmy z kolejnymi pokoleniami mieli zdrowe miejsce do życia – mówi Bartłomiej Topa.

Najlepsze działanie reklamowe na polskim rynku

Zapraszając do udziału w tej kategorii konkursowej jury zwróciło uwagę, że reklama wiąże się z kreatywnością, która w przypadku tej kategorii waży najwięcej. Ale zapowiedziało też, że chętnie pochyli się nad oceną efektywnych działań, nawet tych skierowanych do wąskiej grupy odbiorców. Ponieważ ta „wąska grupa odbiorców” w przypadku serii Eko-Tropy liczy co najmniej 8 milionów widzów, nie wiemy, czy bardziej gratulować nagrody, czy też oglądalności, czy może świetnego pomysłu (i takiej też realizacji) na społecznie odpowiedzialne zaangażowanie.

 – Fakt przyznania nagrody dla najlepszego działania reklamowego na polskim rynku ekologicznemu serialowi jest dobrą wiadomością dla naszej planety oraz świadectwem rosnącej świadomości  ekologicznej i wielkiej wagi, jaką powinniśmy przykładać do ochrony środowiska. Cieszę się, że mogę uczestniczyć w tym przedsięwzięciu i współpracować z ekipą pasjonatów z Mitsubishi Motors – podsumował Bartłomiej Topa.

Z dziennikarskiej rzetelności odnotowujemy jeszcze, że w plebiscycie „The Best of Moto.pl”, organizowanym corocznie przez www.moto.pl – serwis motoryzacyjny należący do portalu www.gazeta.pl – serial „Eko-Tropy Bartka Topy” rywalizował z dziewięcioma innymi pomysłami znanych marek samochodowych.

Eko-Tropy Bartka Topy Bieszczady i Eclipse Cross PHEV Eko-tropy Bartka Topy, sad i kwiat jabłoni Eko-Tropy Bartka Topy ognisko i Eclipse Cross PHEV Eko-Tropy Bartka Topy i Eclipse Cross PHEV
Poprzedni wpis Następny wpis