Dziesięć miliardów euro na rozwój ambitnego planu elektryfikacji zainwestują w Hiszpanii partnerzy projektu Fast Forward. SEAT SA, Grupa Volkswagen, PowerCo i Future chcą uczynić z Hiszpanii europejski ośrodek mobilności elektrycznej. Inwestycja wymagała podjęcia przez partnerów uchwały PERTE VEC i Wayne Griffiths prezes SEAT-a poinformował właśnie, że do tego doszło.
Otwarcie na Fast Forward
Podjęcie uchwały otwiera drogę do historycznej inwestycji w elektromobilność na Półwyspie Iberyjskim o wartości 10 miliardów euro. Mimo, że to dopiero pierwszy krok do opracowania konkretnych rozwiązań ambitnego planu elektryfikacji uznajemy go za krok najważniejszy. Idą bowiem za nim pieniądze. – Dzisiaj jest historyczny dzień dla nas wszystkich, ponieważ podejmujemy strategiczny krok. SEAT SA, Grupa Volkswagen, PowerCo i Future, partnerzy Fast Forward, zaakceptowali rezolucję PERTE VEC. Dzięki temu razem zainwestujemy w Hiszpanii 10 miliardów euro – podkreśla Wayne Griffiths.
Zgodnie z założeniami planu, SEAT SA będzie prowadził rozwój pojazdów opartych na platformie Small BEV dla marek Grupy Volkswagen. Projekt Fast Forward, dzięki samochodom elektrycznym wyprodukowanym w Hiszpanii, ułatwi i zdemokratyzuje dostęp do zrównoważonej mobilności w całej Europie. Jednocześnie Grupa Volkswagen zobowiązuje się do zelektryfikowania fabryk w Martorell i Pampeluna. To co zdaje się być szczególnie cenne, to uniezależnianie się od dostaw baterii z krajów azjatyckich. Ponieważ dzięki współpracy z PowerCo w Sagunto (Walencja) powstanie pierwsza na terenie Hiszpanii fabryka akumulatorów.
SEAT i CUPRA w drodze do elektryfikacji
Nie ulega wątpliwości, że Centrum Testowe Energii utworzone przez Seata także w Hiszpanii, będzie w projekcie Fast Forward mocnym ogniwem. Bo przecież od A, jak akumulator, elektromobilność się zaczyna.
– 70 lat temu SEAT upowszechnił motoryzację w Hiszpanii, teraz wprowadzimy kraj w erę elektryfikacji – deklaruje prezes SEAT-a. Plan Fast Forward przyspieszy transformację hiszpańskiego przemysłu motoryzacyjnego i pomoże stworzyć tysiące nowych miejsc pracy oraz utrzymać konkurencyjność kraju. Przyjęcie uchwały PERTE przez Grupę Volkswagen i SEAT-a jest oznaką naszego silnego zaangażowania w elektryfikację Europy. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy umożliwili powodzenie tego planu. Szczególnie za współpracę z administracją publiczną – dodaje Wayne Griffiths.
Władysław Adamczyk