Rodzinny i użytkowy Ford Tourneo Connect zaprezentowany. Nareszcie widzimy i wiemy więcej. Piszemy – nareszcie – bo wyglądaliśmy tego samochodu z dużą niecierpliwością. Jak kolejnego sezonu udanego serialu.

W przypadku Forda Tourneo Connect mamy do czynienia z sezonem trzecim. Oś fabuły pozostała. Bo tego życzyli sobie odbiorcy. Podobnie jak w pierwszej i drugiej generacji, jest nią maksymalna funkcjonalność i uniwersalność. Jak przemyślana była strategia Forda dotycząca praktycznych aut osobowych, potwierdza też niezmienna od lat spójność rodziny Tourneo. Wciąż tworzą ją Courier, Connect i Custom, osobowe bliźniaki Transitów.

Ford Tourneo Connect 2022 w wersji Sport
Ford Tourneo Connect 2022 Sport

Rodzina na swoim

Zdaniem Dawida Błażewicza, koordynatora salonu Ford OMC Motors w Warszawie, klienci przechylili sprzedażową szalę kombivana Forda w kierunku rodzinnej wygody. – Tourneo Connect jest w założeniu użytkowo-rodzinny, ale charakterystyka nabywców pokazuje, że częściej wybierają go do użytku rodzinnego niż firmowego. Rodzina jest faktycznie na swoim, bo ma błogi spokój z pakowaniem się nie tylko na weekendowe wypady, ale też na wakacyjne wyjazdy. – Kolega kupił Connecta, żeby nie musieć ograniczać bagażu na wyjazdy do Chorwacji – podaje przykład pierwszy z pracy (z brzegu) Dawid Błażewicz.

Nie zmienia to faktu, że niewątpliwie także w pracy Tourneo Connect znakomicie się sprawdza. Na tym polega przewaga modeli określanych mianem kombivan nad minivanami. Tu większą funkcjonalność zapewnia przestronne siedmiomiejscowe wnętrze i dostępność dwóch opcji długości nadwozia (L1 i L2).

 Współpraca sąsiedzka

Odkąd wiedzieliśmy, że Tourneo Connect będzie pierwszym z serii pojazdów użytkowych Forda stworzonych we współpracy z Volkswagenem, zastanawialiśmy się, jak to wyjdzie. – Stylistycznie wyszło znakomicie. Moim skromnym zdaniem – zastrzega (skromnie) Dawid Błażewicz. – Duża atrapa chłodnicy i dynamicznie wykreślone reflektory świetnie ze sobą współgrają i nie pozostawiają wątpliwości, że Connect ma twarz i charakter Forda.

Ford Tourneo Connect 2022 Active

Stylistycznej rewolucji być nie mogło, bo przecież design kombivana musi być podporządkowany użyteczności. Dlatego całość komponuje się spójnie i statecznie, ale na pewno nie nudno.

Nudno nie jest też w kokpicie. Zaczyna się od dotykowego ekranu o przekątnej 8,25 cala (w standardzie), dzięki któremu kierowca ma pod ręką kontrolę nad kluczowymi systemami pojazdu. Można pójść dalej i do każdej wersji Tourneo Connect zażyczyć sobie ekran dziesięciocalowy. Można pójść jeszcze dalej (zwłaszcza, gdy często jeździ się dalej) i zamówić zaawansowany wyświetlacz cyfrowy. Ten zastępuje tradycyjne wskaźniki zegarowe i daje dużo więcej. Jest on standardem w wersjach Sport, a jest też dostępny dla wersji Titanium i Active.

Ford Tourneo Connect 2022 Active

Bogactwo multimedialnych udogodnień

Dużo więcej cali ekranów przyda się z uwagi na szereg informacji, którymi kierowca może dysponować. Tourneo Connect z dziesięciocalowym ekranem wyposażone są w modem FordPass Connect. Tenże zapewnia nie tylko wygodną nawigację z raportami o ruchu drogowym i alternatywne trasy. Jego dodatkową funkcjonalnością jest dostarczanie nawet cenników parkingów w okolicy oraz szczególnie ostatnio cennych (niestety) informacji o cenach paliw na stacjach benzynowych na trasie.

Bardzo funkcjonalnym udogodnieniem jest możliwość sterowania funkcjami auta przez aplikację w smartfonie. Dzięki aplikacji można m.in. z wyprzedzeniem włączyć z domu ogrzewanie postojowe. I można zlokalizować samochód na rozległym parkingu centrum handlowego.

Ładowność w dwóch wariantach

Funkcjonalność siedmioosobowego (rzecz jasna) Tourneo Connect bierze się jednak przede wszystkim z przestrzeni. Gdy drugi i trzeci rząd siedzeń nie są używane, można je złożyć, pochylić lub wymontować. W ten sposób uzyskamy przestronną przestrzeń bagażową na co tylko chcemy. Do pracy albo relaksu. Nawet przednie siedzenie pasażera możemy złożyć na płasko.

Ford Tourneo Connect 2022 Active

Po wyjęciu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń nowy kombivan Forda oferuje 2,6 m3 przestrzeni ładunkowej w wersji L1. W wersji L2 przestrzeń ładunkowa wzrasta do 3,1 m3. Tym samym długość tejże rośnie z 1913 mm do 2265 mm (za pierwszym rzędem siedzeń). Kajak może będzie trudno zmieścić, ale już paddle board jak najbardziej.

Napęd także 4×4

Gamę czterocylindrowych turbodoładowanych silników Tourneo Connect tworzą benzynowy EcoBoost 1,5 l o mocy 114 KM i 220 Nm momentu obrotowego oraz dwie jednostki wysokoprężne EcoBlue 2,0 l. Liczby oszczędniejszego diesla: 102 KM i 280 Nm. Dane mocniejszego:  122 KM i 320 Nm. Co bardzo ważne, nowego Connecta z mocniejszym dieslem możemy mieć z napędem na cztery koła. To, zdaniem Dawida Błażewicza na pewno bardzo ucieszy klientów.

Pierwsze egzemplarze Tourneo Connect 2022 wyjadą z fabryki na początku roku… 2022. Ale jeszcze zanim wyjadą i do salonów przyjadą, będziemy dzielić się świeżymi informacjami. Z cennikiem na czele.

Ford Tourneo Connect 2022 w wersji Sport Ford Tourneo Connect 2022 w wersji Sport
Poprzedni wpis Następny wpis