Fotele AGR firmy Opel, czyli fotele opracowane przez lekarzy

Fotele są ważnym elementem wpływającym na samopoczucie osób podróżujących samochodem. Wygodny fotel ma kluczowe znaczenie dla komfortowej, relaksującej jazdy. Dlatego inżynierowie Opla korzystają z pomocy lekarzy ortopedów, którzy opracowują fotele zapewniające prawidłowe podparcie kręgosłupa i miednicy. Wyroby te otrzymują certyfikat AGR i stąd oznaczenie fotele AGR.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że fotele samochodowe to prawdziwe dzieła sztuki inżynierskiej. Zbudowane są z lekkich materiałów i specjalnej gąbki, ale także z wielu dodatkowych urządzeń. Należą do nich m.in. układy ogrzewania, silniczki elektryczne odpowiadające za regulację ustawień itd. Nowoczesne fotele przystosowano też dla użytkowników o różnym wzroście i tuszy. Badania wykazały, że populacja ludności w Europie znacznie różni się budową. O ile statystyczny Niemiec czy Holender ma ponad 180 cm wzrostu, to mieszkaniec Portugalii ma o 10 cm mniej. A przecież samochody są produkowane masowo i muszą spełniać wymogi ergonomiczne wszystkich nabywców. Ergonomia w samochodzie to bowiem znacznie więcej niż tylko dobre samopoczucie. Ergonomia oznacza również bezpieczeństwo. Wygodny, przyjazny dla pleców fotel zapobiega zmęczeniu podczas podróży. W razie wypadku zapobiega zaś urazom kręgosłupa, utrzymując pasażera w odpowiedniej pozycji.

AGR to nie tylko samochodowe fotele

Na początek warto wspomnieć o niemieckim Stowarzyszeniu AGR – „Aktion Gesunder Rücken” (niem. kampanii na rzecz zdrowych pleców). Promuje ono badania nad profilaktyką bólu pleców i przyznaje znak jakości AGR, czym wyróżnia się produkty szczególnie przyjazne dla pleców. Certyfikat AGR przyznawany jest każdemu produktowi codziennego użytku o ergonomicznym znaczeniu. Stąd też mają go m.in.:poduszki pod szyję, łóżka, foteliki samochodowe, meble biurowe, tornistry, chodziki, buty, czy narzędzia ogrodnicze.
W roku 2003 Opel wprowadził w modelu Signum ergonomiczne fotele z atestem AGR. Fotele pretendujące do atestu AGR musiały wówczas spełnić cztery podstawowe wymogi dotyczące: czterokierunkowej regulacji podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa (do przodu, do tyłu, w górę i w dół), pochylanego siedziska, regulacji jego długości, a także bocznego podparcia na poziomie siedziska i oparcia.

Fotele AGR, wnętrze opla

Pierwsze fotele AGR i stała współpraca ze stowarzyszeniem

Fotele AGR po raz pierwszy pojawiły się w Oplu Signum. Tym samym Opel został pierwszym wielkoseryjnym producentem samochodów, który otrzymał atest AGR dla montowanych przez siebie foteli. Atest AGR oznaczał, że fotele montowane w samochodach marki Opel są ergonomiczne i gwarantują najwyższy komfort siedzenia i podparcia pleców w trakcie długich podróży. Dzięki licznym opcjom regulacji kierowca może optymalnie ustawić fotel. W efekcie nie odczuwa zmęczenia i bólu pleców nawet po wielu godzinach jazdy.

Obecnie, ultranowoczesne i bardzo popularne fotele Opla, projektowane z wykorzystaniem dwudziestoletniego doświadczenia i w ścisłej współpracy z AGR można zamówić do wielu modeli. W modelach Astra, Crossland i Grandland, Opel oferuje szeroki wybór foteli z atestem AGR o profilu bardziej komfortowym lub sportowym. Aby kierowca i pasażer z przodu mogli podróżować w wygodnej i przyjaznej dla pleców pozycji, fotele AGR mają regulację ustawień w 10 kierunkach dla kierowcy i 6 dla pasażera. Niezależne od profilu każdy fotel można regulować na wiele sposobów – po stronie kierowcy często elektrycznie. Można go między innymi przesuwać wzdłużnie, zmieniać wysokość, kąt pochylenia siedziska i oparcia oraz podparcie ud i lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Fotele mają też funkcję ogrzewania przydatną podczas zimnych pór roku.
Warto więc podczas zakupu samochodu zainteresować się takim dodatkiem jak fotel AGR i sprawdzić, czy w jest on w opcji, czy w standardzie.

Mieczysław Kowalik

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

11 lipca, 2025

Jeszcze nie tak dawno informowaliśmy, że Alfa Romeo wstrzymuje zamówienia na modele Giulia i Stelvio z końcem maja 2025 roku. Tymczasem producent zaskoczył wszystkich i (...)

10 lipca, 2025

Marka BYD już na dobre zdążyła zadomowić się w Polsce. W 2024 roku chiński producent sprzedał w naszym kraju prawie 1500 samochodów, a teraz poszerza (...)

9 lipca, 2025

Kia Sportage to kultowy model, który od lat wyznacza standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów. Kolejna generacja oferuje nowoczesny design, zaawansowane technologie i szeroką gamę mocnych (...)