Wybierz markę

dwa samochody na ulicy, logo Euro NCAP, Ibiza i Arona w testach bezpieczeństwa SEAT for Business

Każdy, kto choć raz zetknął się z testami bezpieczeństwa Euro NCAP, wie, że ocena na pięć gwiazdek, to ocena maksymalna. A kto jest z nimi bardziej na bieżąco, wie też, że ich rygory zostały w ostatnich latach mocno zaostrzone. Ponieważ producenci tak mocno postawili na bezpieczeństwo, przed dwoma laty instytut uznał, że musi podnieść poprzeczkę. Zaostrzenie rygorów testów nie przeszkodziło, by najwyższą ocenę pięciu gwiazdek otrzymały Seaty Ibiza i Arona. Opisywaliśmy niedawno systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego w Seatach i Cuprach, dlatego werdykt Euro NCAP uznajemy za potwierdzenie stanu rzeczy.

Ibiza i Arona – wspólne cechy

Oba modele Seata otrzymały najwyższe oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP. Miedzy innymi dlatego, że są wyposażone w innowacyjne rozwiązania, które mają do minimum eliminować skutki zderzeń czołowego i bocznego. Uzyskując maksymalne oceny bezpieczeństwa Euro NCAP, Ibiza i Arona w nowych wersjach powtórzyły sukces, jaki wersje poprzednie osiągnęły przed pięcioma laty. Oczywiście, że od tamtego, niezbyt przecież odległego czasu modele Seata wzbogaciły się o nowe elementy bezpieczeństwa. Zwróciliśmy na niektóre uwagę między innymi w teście modelu Arona.

Żeby jeszcze lepiej zapobiegać zagrożeniom, inżynierowie z Martorell wprowadzili do badań między innymi ruchomą barierę do próby zderzenia czołowego. System ma za zadanie ocenić poziom ochrony pasażerów oraz wpływu elementów konstrukcyjnych na ich bezpieczeństwo podczas zderzenia. Konstruktorzy usprawnili również mechanizm kontrolny uderzeń bocznych. Dzięki temu w analizach mogą uwzględniać korekty prędkości testowej bariery zbliżeniowej, jej masy i ochrony przed uderzeniami z boku.

Wszyscy, którzy pracowali nad nowymi wersjami modeli Ibiza i Arona mogą czuć dumę z tego, że po raz kolejny zdobyły one najwyższe oceny w teście Euro NCAP. SEAT od zawsze stawia na bezpieczeństwo swoich samochodów oraz ich użytkowników. Implementuje w tym celu najnowsze technologie – komentuje dr Werner Tietz, wiceprezes wykonawczy SEAT-a ds. badań i rozwoju.

samochód na ulicy nad rzeką, most, logo Euro NCAP, Seat w testach bezpieczeństwa

Bezpieczeństwie uczestników ruchu – nowoczesne technologie

W nowych wersjach Seatów Ibiza i Arona modyfikacje objęły przede wszystkim nadwozie. Przody aut konstruktorzy przeprojektowali z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa zderzenia czołowego, analizowanego w pełnowymiarowym teście MPDB. W tymże samochód porusza się z manekinami dwóch dorosłych osób z przodu i dwójki dzieci w fotelikach z tyłu. W związku z czym wnioski z niego płynące są niebywale ważne dla nas wszystkich podróżujących z dziećmi.

Również inne systemy bezpieczeństwa przeszły modyfikacje, z których wskazujemy naszym zdaniem najistotniejsze, chociaż porównujemy je z wersjami już historycznymi. Przednie pasy są teraz zintegrowane podwójnym napinaczem, doszła dodatkowe poduszki powietrzne i funkcja przypominania o zapięciu pasów pasażerów na tylnych siedzeniach samochodu. Ibiza i Arona mają w standardowym wyposażeniu także nowe systemy: kamer, zmiany pasa ruchu oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów.

Przypomnijmy, że wcześniej pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP zdobyły Seaty Leon, Ateca i Tarraco. Kolejne najwyższe oceny potwierdzają zaangażowanie hiszpańskiej marki w produkcję pojazdów spełniających najwyższe standardy bezpieczeństwa, co rzecz jasna bardzo nas cieszy.

Władysław Adamczyk

samochód na ulicy, logo Euro NCAP, Seat w testach bezpieczeństwa
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!