Nissan odmłodził dwa swoje crossovery – Qashqaia i większego X-Traila. Jakie zmiany wprowadzono?
Qashqai to najlepiej sprzedający się kompaktowy crossover w Europie i hit od samego początku istnienia modelu. Nissan zawdzięcza sukces temu, że słucha opinii klientów i właśnie dlatego ostatnie zmiany były podyktowane ich sugestiami.
Odświeżono wygląd zewnętrzny zgodnie z nową koncepcją marki „Premium Dynamism”. Znacznie zwiększyła się liczba lakierowanych elementów nadwozia, a widoczne czarne plastiki otrzymały błyszczące wykończenie. Jednak głównym elementem przeprojektowanego przodu jest najnowsza wersja motywu litery V na kracie wlotu powietrza, otaczającego nowy emblemat Nissana. Sprytnie też ukryto niewidoczną kamerę systemu 306 stopni.
Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano dwa różne tylne zderzaki w zależności od wersji wyposażenia. Tylne lampy diodowe zyskały motyw bumerangu, co wizualnie poszerza tył samochodu. Nowe są obręcze kół, a poprzez zmiany zderzaków Qashqai wydłużył się o 17 mm. W gamie lakierów pojawiły się dwa nowe, jaskrawe kolory, które przypadną do gustu klientom chcącym się wyróżniać: szafir oraz kasztanowy brąz.
Zupełną nowością jest najwyższa specyfikacja wyposażenia Tekna+, w której znajdziemy m.in. nowe fotele wykończone miękką skórą nappa z pikowaniem 3D w środkowej części, w których zastosowano pneumatyczne podparcie kręgów lędźwiowych, sterowane w czterech kierunkach. Standardem jest czarna skórzana tapicerka z opcją bezpłatnej zamiany na kolor śliwkowy. Wyposażeniem standardowym w wersji Tekna+ jest nowy, ośmiogłośnikowy system audio Bose Premium.
Jeśli chodzi o samo wnętrze, to już na pierwszy rzut oka można dostrzec nową, bardziej sportową kierownicę, o kształcie znanym z nowej Micry, z grubszym wieńcem. Nowe i wygodniejsze jest też sterowanie komputerem pokładowym i systemem nagłośnienia. Zmodernizowano także wiele innych elementów w kabinie. Drobiazgiem, który docenią klienci jest automatyczne opuszczanie szyb sterowanych elektrycznie we wszystkich czterech drzwiach.
Technicznie wprowadzono szereg zmian poprawiających komfort jazdy. Priorytetem było ograniczenie kołysania nadwozia i lepsze tłumienie nierówności. Poprawiono także działanie układu kierowniczego. Lepiej wyciszona jest kabina, przez pozbycie się niepożądanych wibracji.
Całkowitą nowością jest wprowadzenie systemu ProPILOT, który będzie kontrolował pracę układu kierowniczego, przyspieszenie i hamowanie na jednym pasie autostrady zarówno przy dużym natężeniu ruchu, jak i w czasie szybkiej jazdy. Dzięki czemu podróż będzie bezpieczniejsza. Uzupełnieniem w mieście jest alarm ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu oraz system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych.
Wszystkie opisane technologie i elementy wyposażenia znajdziecie także w odświeżonym Nissanie X-Trail – najlepiej sprzedającym się SUV-ie w swojej klasie na świecie. Z tą różnicą, że w tym modelu nie będzie specyfikacji Tekna+, ale pojawi się NConnecta, dotychczas dostępna w innych Nissanach. Wyposażenie takiego auta obejmuje system multimedialny NissanConnect, system kamer 360 stopni, inteligentny kluczyk, relingi dachowe, czujniki parkowania z tyłu i z przodu oraz system bezdotykowego otwierania bagażnika, które będzie dostępne po raz pierwszy w X-Trailu.
Warto wspomnieć w tym miejscu o nowym silniku, jaki zagościł niedawno pod maską X-Traila. To diesel 2.0 dCi o mocy 177 KM. Jest dostępny z napędem na przednią oś i skrzynią manualną lub z automatem Xtronic i napędem 4×4.
Zapraszamy do obejrzenia testów obu modeli
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=00rc6jPHBs0[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YhaXJoeBuMM[/youtube]