Najnowszy film
Jest zapowiadana bomba! Seat Leon Cupra R ST z napędem na cztery koła

3329-Leon-CUPRA-R-ST-brings-new-levels-of-uniqueness-sophistication-and-performance_05_HQ

dy testowałem dla was Seata Leona Cuprę R powiedziałem, że jeśli pojawi się wersja z napędem na cztery koła, to będzie prawdziwa bomba. A wiedziałem, że się pojawi, tylko nie wiedziałem kiedy i w jakiej postaci. Teraz już wszystko wiadomo. 

Leon CUPRA R ST to specjalna limitowana edycja dla wszystkich tych, którzy poszukują sportowych emocji, osiągów Cupry R i przy tym nie chcą rezygnować z praktyczności. Jednak Leon Cupra R ST jest trochę inny od hatchbacka. 

Zobacz nasz test Seata Leona Cupry R:

Pomijając kwestię nadwozia, zastosowano tu 300-konny silnik z wersji Cupra R DSG jaki stanowił alternatywę dla 310-konnej jednostki w odmianie przednionapędowe z przekładnią manualną. Przeniesienie napędu na cztery koła realizuje siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa. Imponujący moment obrotowy o wartości 400 Nm dostępny od 2000 do 5200 obr./min daje nie tylko potworną wręcz elastyczność w zakresie przyspieszenia z dowolnej prędkości, ale też solidnego kopniaka na starcie. Przyspieszenie do setki trwa 4,9 s. To o 0,9 s szybciej niż przednionapędowa Cupra R. Jednak z drugiej strony, jest to dokładnie taki sam czas jak w przypadku standardowej Cupry ST z napędem 4Drive i DSG. Po co wiec kupować wersję R?

3329-Leon-CUPRA-R-ST-brings-new-levels-of-uniqueness-sophistication-and-performance_05_HQ 3330-Leon-CUPRA-R-ST-brings-new-levels-of-uniqueness-sophistication-and-performance_04_HQ

Dla przyjemności z szybkiej jazdy po zakrętach. W przedniej osi zmieniono zwrotnice na ustalające negatywny kąt nachylenia kół względem podłoża –2º. Dokładnie taką samą wartość osiągnięto w tylnym zawieszeniu po zmianie jego geometrii. Dzięki temu wersja R jest stabilniejsza i szybsza w zakrętach, a przy tym prowadzi się precyzyjniej.

Sportowego charakteru dodają także podwójne końcówki układu wydechowego oraz jego głęboki dźwięk. O efekt wizualny dbają detale w kolorze miedzi oraz elementy z włókna węglowego. Z tego materiału wykonano przedni i tylny spojler, lusterka, boczne osłony i dyfuzor. Efektowny wygląd zewnętrzny można osiągnąć przez zamówienie odpowiedniego koloru nadwozia. Do wyboru są lakiery: Magnetic Tech, Midnight Black, Nevada White lub Blackness Grey. Ponadto fabryczne wyposażenie obejmują 19-calowe felgi w miedzianym kolorze, które skrywają wyczynowe hamulce Brembo przeniesione wprost z Cupry R.

3332-Leon-CUPRA-R-ST-brings-new-levels-of-uniqueness-sophistication-and-performance_02_HQ

Seat Leon Cupra R ST wyróżnia się także wykończeniem wnętrza. Są tu podświetlane aluminiowe listwy progowe, a panele drzwi zostały obite tkaniną imitującą włókno węglowe. Charakterystyczne dla nadwozia miedziane elementy pojawiają się rownież na nawiewach klimatyzacji, konsoli środkowej, logo na kierownicy oraz szwach tapicerki foteli. Zarówno kierownica, jak i dźwignia zmiany biegów pokryte są alcantarą, a o „przyczepność” ciała kierowcy i pasażera do samochodu dbają sportowe fotele .

Jak przystało na nowoczesny samochód, Leon Cupra R ST jest wyposażony w 8-calowy multimedialny wyświetlacz umieszczony w środkowej konsoli oraz cyfrowy kokpit zamiast klasycznych zegarów. W odpowiednim trybie pracy w jego centralnej części wyświetlany jest obrotomierz, co rozwiązuje kwestię niskiej czytelności tradycyjnego obrotomierza z Cupry R.

3333-Leon-CUPRA-R-ST-brings-new-levels-of-uniqueness-sophistication-and-performance_01_HQ

Leon Cupra R ST to ostatni Leon, na nadwoziu którego pojawił się logotyp marki w miedzianych barwach. Sprzedaż jest limitowana do 13 egzemplarzy na polskim rynku. Jednak w przeciwieństwie do hatchbacka, nie ma tu tabliczki z informacją o liczbie planowanych do produkcji samochodów.



Wróć