Po Hyundaiu Ioniq do gamy hybryd dołącza Kona, która jest piątym modelem Hyundaia z napędem alternatywnym dla konwencjonalnego. Auto nie tylko debiutuje w Polsce, ale także rynkowo. Cena to 99 900 zł. Brzmi kusząco. A co za to dostaniecie?
Wielu z was może wydać się, że postawienie obok ceny prawie 100 tys. zł słowa „kusząca” to w dużym stopniu absurd, ale faktem jest, że najmocniejszy rywal rynkowy Hyundaia Kony Hybrid, czyli Toyota CH-R Hybrid, kosztuje blisko 9000 zł więcej.
W przypadku Kony, za 105 900 zł można kupić drugi wariant wyposażenia Style, a to i tak mniej od japońskiego rywala. Najbogatsza specyfikacja Premium została wyceniona na 123 900 zł. Pomińmy w tym miejscu kwestię wyposażenia, które możecie sprawdzić w cenniku i zajmijmy się tym, co oferuje nowa wersja popularnego crossovera Hyundaia.
Napęd hybrydowy Hyundaia Kony
Z jednej strony zupełna nowość w tym modelu, ale z drugiej doskonale znany klientom system, który stosuje się także w Hyundaiu Ioniq czy też… Kii Niro. Podstawę napędu stanowi benzynowy motor 1.6 GDI o mocy 105 KM i momencie maksymalnym 147 Nm. Silnik elektryczny dostarcza 43,5 KM oraz maksymalny moment obrotowy 170 Nm. Cały napęd systemowo oferuje 141 KM mocy i 265 Nm momentu obrotowego i pod tym względem Kona również stoi ponad wspomnianym rywalem. Oczywiście połączenie silników z kołami gwarantuje automatyczna, dwusprzęgłową przekładnia, która dba o naturalne wrażenia z jazdy oraz dobrą dynamikę.
W celu zmniejszenia zużycia paliwa Konę Hybrid wyposażono w system Eco DAS, który reaguje na sytuację drogową i przewidując zachowanie kierowcy, birąc pod uwagę ukształtowanie terenu oraz zagospodarowanie przestrzeni, wyznacza odpowiedni tryb jazdy dla napędu hybrydowego wybierając optymalne w danej chwili źródło (silnik elektryczny lub spalinowy).
Co poza napędem?
Nowa Kona Hybrid jest oferowana z wyjątkowym dla tej wersji wykończeniem wnętrza White. Kolorystykę kabiny uatrakcyjniają białe akcenty wokół kratek wentylacyjnych oraz dźwigni zmiany biegów. Jest też szara podsufitka. W standardowym wyposażeniu model dostępny jest z czarną materiałową tapicerką wykończoną białymi szwami. Można też wybrać tapicerkę skórzano-materiałową lub skórzaną wykończoną białymi wykończeniami. Obok pakietu White, który przeznaczono wyłącznie dla Kony Hybrid, dostępne są także pakiety Lime i Red, tak jak w klasycznych modelach.
Co jeszcze? Duży kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego uzupełniono o grafiki specjalnie przygotowane dla wersji hybrydowej. Opcjonalny wyświetlacz Head-up dostarcza informacje istotne dla kierowcy na linii wzroku. W nowej hybrydowej wersji modelu Kona debiutuje także system Blue Link, czyli system łączności z pojazdem, który wykorzystuje wbudowaną do samochodu telematykę. Dzięki temu kierowca może m. in. zdalnie zamknąć lub otworzyć zamki za pomocą aplikacji na smartfona. Do tego pozwala na gromadzenie danych w chmurze.
Oprócz tego nowa Kona Hybrid została wyposażona w usługę Hyundai Live dostępną z nawigacją satelitarną. Jest też pięcioletni, bezpłatny program subskrypcji na tę usługę, która dostarcza bieżące informacje o pogodzie, ruchu drogowym, wolnych miejscach parkingowych, a także umożliwia w czasie rzeczywistym wyszukiwanie miejsc, którymi zainteresowany jest użytkownik.
Pakiet systemów bezpieczeństwa
Hyundai Kona Hybrid został wyposażony w kompleksowy pakiet technologii SmartSense. Najnowsze systemy wspomagania kierowcy stale monitorują otoczenie pojazdu, aby chronić pasażerów i zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom na drodze. W skład SmartSense standardowo w Konie Hybrid wchodzą system ostrzegania przed kolizjami czołowymi z wykrywaniem pieszych i rowerzystów oraz inteligentny tempomat z funkcją zatrzymywania i ponownego ruszania. W opcji są pozostałe systemy dostępne w modelach marki Hyundai.