Kia Niro jest odpowiednikiem Hyundaia Ioniqa, ale z zupełnie innym nadwoziem, natomiast z tym samym napędem. Ta dość popularna w Polsce hybryda zadebiutowała na rynku we wrześniu. Hyundai już wcześniej pokazał taką odmianę, ale jego ceny opublikowano dopiero w listopadzie. Jak duże są różnice?

Kia Niro to kompaktowy crossover z napędem hybrydowym, zaczerpniętym z kompaktowego Hyundaia Ioniqa. Samochody mają ten sam silnik benzynowy 1.6 i ten sam elektryczny, a także takie same baterie. Tak jak w przypadku Hyundaia, również w Kii napęd się nie zmienił w stosunku do tradycyjnej wersji hybrydowej. Moc systemu wynosi 141 KM, ale energia elektryczna jest czerpana z większej baterii. To dlatego Ioniq jest w stanie przejechać na prądzie ponad 50 km. Kia deklaruje podobny zasięg.

kia_niro_plug-in_hybrid_1

Zobacz test Kii Niro hybrid:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=D0gnAN7WSao[/youtube]

Kia Niro w wersji hybryd kosztuje od 88 900 zł, natomiast odmiana plug-in od 125 900 zł. Jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia: M, L oraz XL. Już w standardzie jest ono bogate, bo zawiera m.in.

  • klimatyzację automatyczną 2-strefową,
  • system autonomicznego hamowania,
  • asystenta pasa ruchu,
  • system monitorowania koncentracji kierowcy,
  • radioodtwarzacz z MP3 i kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 5 cali,
  • zestaw zegarów z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala,
  • lusterka boczne regulowane i składane elektrycznie,
  • światła przednie i tylne diodowe,
  • skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów,
  • 16-calowe felgi aluminiowe.

Do opcji należą czujniki parkowania z tyłu za 1000 zł czy system ratunkowy, dzięki któremu m.in. po wypadku auto samo wezwie pomoc lub powiadomi o próbie odholowania. Kosztuje 3390 zł. Za lakiery trzeba dopłacić od 900 zł do 2900 zł w zależności od rodzaju.

kia_niro_plug-in_hybrid

Bogatsza wersja L, kosztująca 135 400 zł ma na pokładzie m.in.:

  • czujniki parkowania z tyłu,
  • nawigację Kia Navi System z usługami TomTom,
  • interfejs Android Auto oraz Apple CarPlay,
  • kamerę cofania,
  • inne wykończenia wnętrza oraz skórzano-materiałową tapicerkę,
  • podgrzewaną kierownicę i fotele przednie,
  • gniazdo 220V do ładowania urządzeń przenośnych.

Z ciekawszych opcji trzeba wymienić przede wszystkim Pakiet Funkcjonalny. Kosztuje 3000 zł, a w jego skład wchodzi: system otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka, przycisk uruchamiający silnik i  czujniki parkowania z przodu. Po dopłaceniu kolejnych 3000 zł otrzymacie w pełni diodowe reflektory przednie.

kia_niro_plug-in_hybrid_2

Najlepiej wyposażeona wersja XL to wydatek 146 400 zł, ale wyposażenie obejmuje ponad to co w L także:

  • światła mijania oraz drogowe wykonane w technologii diodowej,
  • asystenta martwego pola,
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu, z asystentem wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego i ostrzeganiem o ruchu poprzecznym,
  • fotel kierowcy regulowany elektrycznie w ośmiu kierunkach,
  • dostęp bezkluczykowy,
  • przyciemniane szyby,
  • indukcyjną, bezprzewodową ładowarkę do telefonu.

Z opcji można dokupić także skórzaną tapicerkę za 5000 zł z fotelami przednimi z wentylacją i pamięcią ustawień. Jest także rozbudowany system multimedialny Kia Navi System Plus z 8-calowym ekranem i nagłośnieniem premium marki JBL. Taki zestaw kosztuje 2500 zł.

Na koniec warto dodać, że Kia Niro plug-in jest dostępna w dwóch tonacjach tapicerki (jasnej i ciemnej), a także w ośmiu kolorach nadwozia. Jak na każdą Kię, również na Niro gwarancja obejmuje ochronę 7-letnią z limitem przebiegu 150 tys. km.

Sam przetestuj Kię Niro podczas jazdy próbnej!

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!