konserwacja podwozia promocja

Nie mamy nawet cienia wątpliwości i wprost stawiamy sprawę: Konserwacja podwozia się opłaca. Zdecydowanie najlepiej zlecić wykonanie tej usługi, przed wyjazdem samochodu z salonu, ponieważ będzie ona tańsza, niż gdybyśmy z nią czekali. Co ważniejsze, będzie też skuteczniejsza. Ponieważ samochody są coraz droższe, to bardzo dobra inwestycja zarówno w nasz spokój, jak i w wartość samochodu przy odsprzedaży. Tym bardziej, że tak, jak drożeją samochody, to ceny usługi w serwisach Mitsubishi Japan Motors wciąż pozostają promocyjne. Zaczynają się od 1790 złotych.

Szybkie przypomnienie korzyści

Spokój zyskujemy dzięki temu, że przedłużamy żywotność elementów, które są narażone na korozję. A przecież wiele z tych elementów jest odpowiedzialnych za nasze bezpieczeństwo. Konserwacja podwozia nie obejmuje przecież tylko dużych powierzchni płaskich, ale wszystkie (także małe), które są z nimi połączone. Rozciąga się również na profile zamknięte, w które nam zajrzeć trudno, a w których rdza lubi sobie uwić gniazdko. Takie swoiste „domowe” ognisko, z którym choć jesteśmy rodzinni, więzi mieć nie chcemy.

konserwacja podwozia promocja
każdy element, w najtrudniej dostępnym miejscu…

Na wyższej wartości przy odsprzedaży zyskujemy natomiast nie tylko przez potwierdzenie stanu podwozia oględzinami dokonywanymi przez potencjalnego kupca. Zyskujemy także formalnie (prawie urzędowo), wraz z certyfikatem, który otrzymujemy po wykonaniu usługi. Pomijamy tu bardzo ważną i częstą okoliczność, że w naszym Mitsu jesteśmy tak zakochani, iż chcemy żeby został w rodzinie. W rodzinie zostanie też jego wypielęgnowany i zakonserwowany stan techniczny.

Korozja, od łacińskiego corrosio – zżeranie, łypie na nasz samochód swoim metalożerczym wzrokiem już od momentu zetknięcia auta z tlenem, bo przecież w warunkach beztlenowych nie występuje. Nie pozwólmy jej zatem na wbicie w nasz samochód choćby małego ząbka. Niech konserwacja podwozia (i profili zamkniętych) będzie niczym zabieg profilaktyczny chroniący przed wykluciem się i późniejszym szybkim rozwojem nieuchronnej choroby. Przecież łatwiej, taniej i skuteczniej zapobiegać niż leczyć. Wzmocnijmy odporność naszego samochodu przez wzbogacenie go pełną i elastyczną warstwą ochronną.

Oczywiście, że można wykonać konserwację, kiedy już fabryczna warstwa ochronna utraci swoje właściwości. A nawet trzeba, jeśli nie zrobiliśmy tego zawczasu. Dlaczego jednak lepiej wcześniej, rozumie każdy, kto przed naniesieniem jakiejkolwiek substancji na jakikolwiek element musiał ją dokładnie oczyścić. Dlatego nie dywagujmy już, czy konserwacja podwozia ma sens, tylko jak najszybciej odcinajmy rdzę od życiodajnego dla niej tlenu.

Konserwacja podwozia od strony technologicznej

Zabieg konserwacji od lat zdecydowanie różni się od tych, które może niektórzy pamiętają z czasów, gdy podwozia samochodów ojców pokrywane były mazistym bitexem. Serwisy Mitsubishi Japan Motors oferują konserwację środkami Waxoyl – technologicznego lidera w tej dziedzinie. Do wyboru otrzymujemy Hardwax Plus oraz Waxoyl 120-4 Plus. Ten drugi – transparentny – jest nam bliższy, a jednocześnie zdecydowanie częściej wybierany przez klientów zabezpieczających przed korozją nowe samochody.

Bazą obu środków są woski i rozpuszczalniki niezawierające substancji zapachowych. Oba charakteryzuje doskonała penetracja, odporność na temperatury do około 180°C, dobre przyleganie do podłoża oraz właściwości samoleczenia powłoki. W obu przypadkach mamy spokój z korozją na minimum pięć lat. Warto jednak, a nawet trzeba, co roku sprawdzić, czy jakieś uszkodzenie mechaniczne albo szczególnie wredne środowisko eksploatacji nie osłabiły ochrony naszego auta. Tak w jednym, jak i w drugim przypadku otrzymujemy certyfikat.

Różnica, poza kolorem, jest w zasadzie jedna – powłoka Hardwax Plus lepiej wygłusza samochód, bo na tej właściwości także zyskujemy.

Jest także bardzo istotna i cenna różnica technologiczna. Otóż Waxoyl 120-4 Plus aplikowany w komory drzwiowe dodatkowo smaruje znajdujące się tam cięgna i mechanizmy. Jako że konserwacja podwozia obejmuje także profile zamknięte, to nawet gdy wybierzemy Hardwax Plus, możemy mieć pewność, że spece z Mitsubishi Japan Motors zaaplikują do nich Waxoyl 120-4 Plus, który lepiej tam wniknie. Ponieważ zatem dla użytkownika, to żadna różnica (a jeśli już, to tylko na lepsze), tej właściwości do różnic nie zaliczamy.

Oczywiście ktoś mógł przy zakupie auta konserwacji nie zlecić, bo nie przeczuwał, że w swoim aucie zakocha się na długo. W takim przypadku, teraz, po zimowym czasie, w którym drogi solono i piaskowano, niech zajrzy pod samochód. Może się okazać, że trzeba zadziałać. Lepiej wcześniej niż później, ale lepiej późno niż wcale.

Radek Pszczółka

konserwacja podwozia promocja
Poprzedni wpis Następny wpis