Zdecydowana większość klientów zachwyca się stylizacją karoserii, wykończeniem wnętrza i wersjami silnikowymi. Są też jednak tacy, dla których samochód to przede wszystkim trwałość, uniwersalność i tania eksploatacja. Taką grupę stanowią z pewnością nabywcy aut dostawczych. Czy wiesz kto i dlaczego uzyskał tytuł „lider rynku samochodów dostawczych”?
Od stycznia do lipca 2023 Renault z wynikiem 7789 nowo zarejestrowanych samochodów utrzymuje mocną pozycję lidera. Ta sprzedaż daje marce udział w rynku na poziomie 20,9%. Oznacza to, że co piąty, nowy samochód dostawczy jaki zarejestrowano w Polsce w tym roku to Renault.
Najlepiej sprzedające się modele dostawcze Renault w ciągu pierwszych 7 miesięcy tego roku to Renault Master i Renault Trafic.
Tytuł lider rynku samochodów dostawczych dla Renault Mastera
Niekwestionowanym liderem segmentu LCV jest Renault Master. Sprzedano ich w sumie 6112 sztuk, co daje Masterowi prawie dwukrotną przewagę nad drugim w rankingu (3085 egzemplarzy). Warto przy tym przypomnieć, że pozycja lidera rynku samochodów dostawczych do 3,5 t jest niezmienne już od roku 2018
Dobry wyniki zanotował także dostawczy Renault Trafic. W segmencie średnich furgonów plasuje się on na drugim miejscu z liczbą 785 zarejestrowanych aut w ciągu pierwszych 7 miesięcy tego roku, Osobowy Renalt Trafic jest zaś liderem na polskim rynku w segmencie minibusów. Sprzedano w tym okresie 1281 aut. Warto przy tym przypomnieć, że Trafic jest także oferowany jako SpaceClass z fantastyczną zabudową wnętrza
Od stycznia do lipca br. Renault sprzedało na rynku krajowym 5289 samochodów modyfikowanych, w tym najwięcej modeli Renault Master (65%) oraz Renault Trafic (33%).
Typy zabudów cieszące się największą popularnością wśród nabywców to zabudowa z plandeką, tzw. międzynarodówka (37%), dostosowanie samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych (31%), zabudowa typu kontener (13%), a także zabudowy ze skrzynią otwartą, wariant brygadowy i warsztat.
Od 14 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych w Polsce. Udział marki w tym podsegmencie w ciągu 7 miesięcy tego roku wyniósł aż 45%.