Wybierz markę

Samochód marki MG

Do tego co nowe zawsze podchodzimy z pewną rezerwą. W myśl zasady „uczmy się błędach innych”, czekamy na pierwsze oceny i opinie. A jednak, choć jest w Polsce nowa, marka MG ambitnie pnie się w górę po szczeblach zainteresowania właścicieli aut. Na przestrzeni 2023-2024 roku była najczęściej kupowanym autem chińskim. Prym wiodła także wśród tych, które wciąż znajdują się na etapie debiutu.

Chińskie samochody coraz bardziej popularne

W ostatnich miesiącach polski rynek motoryzacyjny zaobserwował znaczący wzrost zainteresowania samochodami pochodzącymi z Chin. Z najnowszych danych wynika, że Polacy coraz chętniej sięgają po pojazdy z Kraju Środka, z marką MG na czele trendu. Co dokładnie mówią nam statystyki i jak wygląda obecna sytuacja chińskich producentów samochodów w Polsce?

Marka MG coraz wyżej w rankingu

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR dostarcza szczegółowych danych, z których wynika, że w pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku zarejestrowano w Polsce grubo ponad 500 nowych samochodów chińskiej produkcji.

Dominującą pozycję zajmuje marka MG, odpowiadając za aż 75% wszystkich rejestracji chińskich samochodów w tym okresie. Łącznie zarejestrowano 411 pojazdów tej marki, co pozwoliło jej zająć 27. miejsce wśród wszystkich producentów samochodów na polskim rynku i pierwsze wśród producentów chińskich. To ponad 70% więcej, niż w podobnym okresie 2023 roku! Taki wynik jest o tyle imponujący, że MG wyprzedziło takie znane marki jak Mitsubishi, Fiat, czy Jeep.

MG: brytyjska marka z chińskim sercem

MG, marka z bogatą brytyjską historią, została reaktywowana przez chińskiego właściciela i obecnie zdobywa polski rynek atrakcyjnymi cenami w ofercie modeli spalinowych i elektrycznych. Model MG ZS 1.0 T-GDI (2023) zyskuje na popularności dzięki swojej przystępności cenowej i solidnej jakości wykonania. To przykład, jak chińskie firmy adaptują się do europejskich oczekiwań, oferując konkurencyjne produkty.

BAIC: drugi gracz na polskim rynku

Kolejną chińską marką, na którą zwraca uwagę SAMAR, jest BAIC. W Polsce w tym roku zarejestrowano 88 aut tej marki, o ponad 182% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Świadczy to o rozpoczynającej się ekspansji. Mimo, że liczby te są na razie skromne w porównaniu do MG, BAIC ma szansę na zwiększenie swojej obecności na polskim rynku.

Marka MG pnie się w górę również w Europie

Chińska ekspansja motoryzacyjna nie ogranicza się wyłącznie do Polski. Popularne w Polsce MG osiągnęło znaczące sukcesy na rynkach Europy Zachodniej. Sprzedało tam ponad 104 tysiące pojazdów w pierwszym półroczu 2023 roku, plasując się wśród 20 najlepszych producentów na Starym Kontynencie. W Hiszpanii model MG ZS regularnie zdobywa pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży, wyprzedzając europejskie bestsellery.

Podsumowanie

Obserwując rosnące zainteresowanie chińskimi markami samochodowymi w Polsce, można przypuszczać, że trend ten będzie się utrzymywał i rozszerzał.

Z danych wynika, że chińscy producenci, tacy jak MG i BAIC, skutecznie zdobywają zaufanie polskich konsumentów.  To dlatego, że oferują konkurencyjne ceny i coraz lepszą jakość swoich produktów. Rozwój sytuacji na rynku motoryzacyjnym z pewnością będzie obserwowany z dużym zainteresowaniem, zarówno przez branżę, jak i przez konsumentów.

 

 

 

 

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!