czarny MG HS widok z przodu, grill, cena MG HS, salon MG Warszawa

Według internetów wiele osób nie może dojść do siebie po tym, jak poznały ceny samochodów MG. Największy „szok i niedowierzanie” (tak piszą nawet doświadczeni dziennikarze) wywołała cena MG 4, czyli elektrycznego kompaktowego crossovera, ale nie tylko. Stan wielkiego zaskoczenia pogłębiły warunki opieki gwarancyjnej. Przypomnę, że w podstawowej wersji MG 4 kosztuje 125 tysięcy złotych. Z kolei gwarancyjne zaskoczenie wywołuje pakiet 3×7, który opiszę na końcu. Szczerze przyznam, że i mnie ceny MG spać nie dają, a najbardziej przyczynia się do tego cena MG HS. Nie tylko dlatego, że jest atrakcyjna sama w sobie. Przede wszystkim dlatego, że na żywo przekonałem się, dlaczego MG HS jest przebojem marki na innych rynkach. Pisałem o tym już we wpisie obwieszczającym wejście MG Motor do Polski. Ale nie odważyłem się zgadywać, jaka będzie cena MG HS (i innych modeli marki), co okazało się uzasadnioną wstrzemięźliwością. Dlatego zmieniłem piątkowe plany i pognałem do salonu MG.MG HS cena

Kiedy w piątek około 13:13 odwiedziłem salon MG w Warszawie, to jego menadżer – Maciej Półtorak pochwalił się już dwoma pierwszymi przyjętymi zamówieniami właśnie na MG HS i to w najdroższej wersji Exclusive. A przecież od rzeczywistego wejścia MG do Polski, czyli otwarcia salonów, minęło zaledwie kilka godzin. Na taki prawdziwy wjazd MG Motor natarczywie nasuwa się jedna myśl: „Wejście smoka”. Z powodu zainteresowania, jakie MG HS wywołał wśród odwiedzających salon MG Motor PGD Warszawa, postanowiłem zaprezentować model szybciej, niż planowałem. A pierwotnie planowałem po konkretnej jeździe testowej. Ale się wcześniej nie umówiłem, w związku z czym odbyłem tę tylko jako pasażer. Z tego powodu na blogu mogę zaprosić tylko na prezentację statyczną, a na osobistą dynamiczną zapraszam do salonu. Jednocześnie proszę wyciągnąć wnioski z mojego przypadku i wcześniej sobie jazdę testową dowolnym modelem MG zarezerwować. Można to zrobić telefonicznie – pod numerem 123 00 00 99, albo przez stronę internetową.szary HS (marki MG) z przodu/boku na drodze gruntowej, wersje, opcje, salon MG w Warszawie

Charakterystyka MG HS

Zanim naszymi zmysłami (także pożądaniem?) zawładnie cena MG HS, nieco samochód poznajmy. W Europie producent wprost uznaje MG HS za swój flagowy model. Największy wkład w jego odświeżony projekt miało londyńskie studio MG, bo też samochód od początku był zaprojektowany dla Europejczyków. Niektórzy dopatrują się amerykańskiej kreski, wielu bardzo podoba się grill, jednemu z gości salonu MG przy Krasnobrodzkiej kojarzył się z… Nie, nie napiszę z grillem samochodu jakiej luksusowej marki, nie będę sugerował, proszę przekonać się na własne oczy. Ponieważ co spojrzenie, to skojarzenie, nie będę wprost pisał o tym, co widać na zdjęciach, które zawiera nasza bogata galeria. W związku z tym pozostaje mi skupienie się na faktach.

Jak duży jest SUV MG Motor? Większy od MG ZS 😊. Długość – 4610 mm; szerokość – 1876 mm; wysokość – 1685 mm; rozstaw osi – 2720 mm. Na żywo wygląda na większego, a na pewno szerszego… ale na pewno wygląda świetnie. I przede wszystkim wewnątrz (nawet na tylnej kanapie – moim miejscu testowym) czuć w nim przestrzeń. Bagażnik katalogowo ma pojemność 448 litrów, więc oczywiście znamy większe, ale więcej znamy mniejszych. Zaznaczyłem „katalogowo”, bo nie wiem, czy pomiar uwzględniał wielki kufer, jaki mamy pod podłogą właściwego bagażnika. A w tymże tylko duży prostopadłościan z zestawem naprawczym. Ponieważ zawsze chcemy wygodnie jechać, a bagaż na cały bagażnik zabieramy rzadko, to proporcje między wnętrzem MG HS i jego bagażnikiem uznaję za właściwe. A na specjalne potrzeby zawsze możemy złożyć fotele (dzielone 40:60) i mieć bagażnik na 1375 litrów. Na jeszcze bardziej specjalne okazje możemy zabrać przyczepę. Jeśli jest hamowana, to może ważyć nawet aż 1750 kg.

Silnik MG HS

Ostatnio można odnieść wrażenie, że dla młodego pokolenia sercem samochodu jest system multimedialny, ale wiadomo – nic się nie zmieniło. Pod maską SUV-a MG mamy silnik benzynowy (1,5T GDI) o pojemności 1,5 litra turbo o mocy 162 KM (czyli nieco ponad 119 kW). Cena MG HS nie może być więc zróżnicowana ze względu na opcje silnika, ale może z uwagi na rodzaj przekładni. Do wyboru mamy sześciobiegową skrzynię manualną i siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną 7DCT. W obydwu opcjach MG podaje jako prędkość maksymalną 190 km/h i przyspieszenie do setki w 9,9 sekundy. Spalanie MG HS ze skrzynią manualną to (zgodnie z procedurami WLTP) 7,4 l/100 km. Z kolei z przekładnią automatyczną większy SUV MG spali 7,7 l/100 km.

Wrażenia „mojego” kierowcy testowego, jadącego wersją z automatem, były znakomite – „kulturalnie, cichutko pracuje”, „ciągnie aż miło”, „elastyczny”, „błyskawicznie zmienia biegi”. Moje wrażenia z tylnej kanapy: albo silnik jest bardzo cichy, albo MG HS jest świetnie wyciszony, albo jedno i drugie. Nawet bowiem przy 130 km/h słyszałem w zasadzie tylko szum opon.schowki w podłokietniku SUV-a HS

Systemy bezpieczeństwa SUV-a MG

Ponieważ cena MG HS „od” jest tak zaskakująco atrakcyjna, to nie jest zaskakującym pytanie o wyposażenie wersji podstawowej. A tu w standardzie otrzymujemy pakiet wyposażenia MG Pilot, który ma wszystko, co nowoczesny samochód mieć powinien i jeszcze trochę. SUV MG ma ABS i EBD, ma też ESP i EBA (asystenta hamowania awaryjnego) oraz TPMS (monitorowanie ciśnienie w oponach). Inne standardowe elementy bezpieczeństwa w skrótach to (między wieloma innymi): IHC, SAS, FCW, LCW z LKA, BSM, RCTA i SAS. Dzięki nim kierowca otrzymuje wsparcie w hamowaniu awaryjnym po wykryciu pieszych i rowerzystów, kontrolowaniu prędkości za sprawą systemu rozpoznawania znaków. I dalej: otrzymuje asystenta utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o jego opuszczeniu oraz wykrywanie pojazdu w martwym polu. Dodatkowo, ale wciąż w standardzie, bez najmniejszej dopłaty, dochodzą ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu oraz inteligentny przełącznik świateł drogowych.

Jeśli chodzi o systemy wsparcia kierowcy, to wersje wyposażenia MG HS różnią się tylko w kilku elementach. Tempomat otrzymamy oczywiście we wszystkich wersjach auta, ale w wersjach z automatyczną skrzynią biegów jest to Adaptive Cruise Control. Jak to tempomat aktywny, monitoruje pojazdy poruszające się przed nami i automatycznie dostosowuje prędkość jazdy, aby zachować bezpieczną odległość. Kolejna różnica dotyczy wsparcia w parkowaniu. W wersji Standard MG HS ma tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania (z dynamicznymi liniami pomocniczymi oczywiście). Od wersji Comfort do kamery i tylnych czujników parkowania dochodzą czujniki przednie. Natomiast w wersji Exclusive MG HS kamerę cofania zastępuje kamera 360 stopni.wnętrze, kokpit, deska rozdzielcza MG HS ceny

Komfort MG HS

Komfort w SUV-ie MG trzeba odczuć, a przychodzi to dość łatwo, najważniejsze jednak jest to, jak każdy czuje się w aucie. Mnie miło nastroiły niby drobiazgi, jakim są oryginalne wloty powietrza i zagłówki foteli ze stylowym wycięciem. Mogę się zastanawiać, czy do detali zaliczyć też podłokietnik na tylnej kanapie z wręcz bajeranckim schowkiem. Detalami (ale do docenienia) są dyskretny zatrzask podłogi bagażnika oraz płynnie zwijająca się roleta nad przestrzenią bagażową. Na docenienie nastoju, jaki buduje ambientowe oświetlenie (może detal, ale znowu w standardzie) było za jasno.

Są jednak elementy ważniejsze, jak w pierwszym rzędzie przestronność wnętrza i komfort foteli. Dalej – dobrze leżąca w dłoniach i miła w dotyku kierownica wielofunkcyjna. Kierownica skórzana już od wersji Standard, co nie jest standardem, szczególnie za tę cenę. Materiały wykończenia wnętrza MG HS „na oko” i „na dotyk” robią bardzo dobre wrażenie. W wersji wyposażania Exclusive fotele nie są ze sztucznej skóry, a z naturalnej, no i jest także panoramiczny dach. W końcu zróżnicowana cena MG HS w poszczególnych wersjach musi z czegoś wynikać.

System informacji dla kierowcy oraz rozrywki dla wszystkich prezentuje nam swoje możliwości na cyfrowym wyświetlaczu 12,3” oraz ekranie dotykowym 10,1”. Nie muszę dodawać, że zapewnia on intuicyjną obsługę oraz współpracuje z Apple CarPlay i Android Auto, więc nie piszę 😊. W wersji Exclusive audiofilom może brakować głośników, bo we wszystkich wersjach wyposażenia jest ich sześć, jednakże nie mam dość podstaw do oceny ich brzmienia. W samochodzie MG HS na pewno za to nie będzie brakować gniazd USB, bo są tu cztery.wnętrze, kokpit, deska rozdzielcza, wyświetlacze, ekrany samochodu MG HS

Cena MG HS

To już najwyższy czas, żebym zaprezentował pełny cennik MG HS w uporządkowanej prostej formie. Salony MG w Polsce oferują SUV-a MG w wersjach ze skrzynią manualną lub siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Wersje wyposażenia MG HS mamy tu trzy – Standard, Excite i Exclusive. Ceny MG HS prezentują się następująco:
>  Standard (ze skrzynią manualną) – 103 800 złotych;
>  Excite (MT) – 109 500 złotych;
>  Exclusive (MT) – 117 300 złotych;
>  Excite (DCT) – 115 200 złotych;
>  Exclusive (DCT) – 123 500 złotych.
Za lakier metaliczny dopłacimy 2 250 złotych, a do wyboru mamy sześć kolorów, z których tylko biały jest niemetalizowany. Kolory MG HS to: pebble black, brighton blue, diamond red, dover white, medal silver i magic grey.
W wersji Exclusive jako opcję mamy do wyboru wnętrze czarno-czerwone lub szaro-niebieskie. Bez dopłaty.skórzane fotele i kanał centralny samochodu MG

Rozbudowana opieka gwarancyjna MG – 3×7

Podobnie jak inne modele MG, także HS ma gwarancję na siedem lat (lub 150 000 kilometrów). Poza wydłużoną gwarancją, pakiet opiekuńczo-gwarancyjny 3×7, który zasygnalizowałem we wstępie, zawiera siedem lat programu Assistance. Cena MG HS (jak ceny wszystkich MG) zawiera w sobie opłatę za pierwszy rok opieki Assistance. Ale i kolejnych sześć lat można mieć za darmo, wystarczy serwisować auto u dealera na szczególnie korzystnych warunkach. Trzecia szczęśliwa siódemka w pakiecie 3×7 oznacza bowiem siedem lat darmowych przeglądów, które należy rozumieć jako bezpłatną kontrolę siedmiu głównych układów samochodu. W związku z tym aż trudno uwierzyć, jak niespotykanie tania w ostatecznym rozrachunku ma być obsługa serwisowa samochodów MG. Jednakże nie jest to jedyna rzecz nie do uwierzenia.sportowy kubełkowy fotel samochodu z oryginalnym zagłówkiem

Zaproszenie do bliższego poznania

MG HS będzie konkurował (już konkuruje) o uznanie klientów w bardzo mocno obsadzonym bo i najbardziej popularnym w Polsce segmencie. Z powodu zacierania (niejednoznacznych zresztą) różnic, często umownie rozszerzamy segment do zbioru SUV/crossover (duży crossover). Dlatego konkurencję w pierwszym rzędzie będą stanowić Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Kia Sportage, SEAT Ateca i Jeep Compass. Przed wejściem MG do Polski mówiło się, że marka będzie konkurować przede wszystkim ceną. I tak jest, ale teraz, kiedy poznaliśmy jakość, parametry, poziom wyposażenia i warunki gwarancji, zwrot „atrakcyjna cena MG HS” nabiera nowego znaczenia. Przy porównaniach należy wziąć pod uwagę wiele istotnych dla każdego z użytkowników elementów. Nawet to, że SUV-em MG możemy holować przyczepę (hamowaną) o maksymalnej wadze 1 750 kg.

Jest ogrom powodów, dla których samochód MG HS oraz inne modele nowej w Polsce marki zasługują na bliższe poznanie. Jak łatwo się domyślić, marka MG wywołała swoim wejściem na nasz rynek bardzo duże zainteresowanie. W związku z tym pracownicy salonów MG proszą o wyrozumiałość w umawianiu terminów spotkań i jazd testowych. Salon MG Motor w Warszawie przy Krasnobrodzkiej 5 zaprasza od 9:00 do 18:00, a w soboty od 10:00 do 15:00.

Radek Pszczółka
Zdjęcia: autora i MG Motor Europe

MG HS – zdjęcia

czerwony MG HS z przodu/boku, salon MG Warszawa niebieski MG HS z przodu/boku, salon MG Warszawa biały MG HS z przodu/boku, salon MG Warszawa srebrny MG HS z przodu/boku, salon MG Warszawa szary MG HS z przodu/boku, salon MG Warszawa czarny MG HS z przodu/boku, salon MG Warszawa samochody MG widok z tyłu, MG4, MG ZS, MG HS tylne światła MG HS kierownica MG HS, zagłówek sportowego fotela samochodu MG HS nawiew powietrza w samochodzie MG HS wnętrze, kokpit, deska rozdzielcza, wyświetlacze, ekrany samochodu MG HS wnętrze, dźwignia zmiany biegów MG HS ceny wnętrze, dźwignia zmiany biegów MG HS cennik schowki w podłokietniku MG HS, wyposażanie, ceny MG HS schowki w podłokietniku MG HS, wyposażanie, ceny MG HS schowki w podłokietniku MG HS, wyposażanie, ceny MG HS sportowy kubełkowy fotel samochodu MG HS z oryginalnym zagłówkiem wnętrze, kokpit, deska rozdzielcza MG HS ceny wyświetlacz, cena MG HS, salony MG w Polsce skórzane fotele i kanał centralny samochodu MG HS, wersje i ceny MG HS wnętrze, kokpit, deska rozdzielcza MG HS ceny wnętrze, kokpit, deska rozdzielcza MG HS szary MG HS z przodu/boku na drodze gruntowej, wersje, opcje, ceny MG HS, salon MG w Warszawie czarny MG HS widok z przodu, grill, cena MG HS, salon MG Warszawa
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!