Eclipse Cross - do prądu i jazda

Fakt: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV został uznany za najlepszy samochód na wakacje z przyczepą w konkursie Tractor Truck of the Year 2021. Powód zaskoczenia: Wśród wielu zalet modelu Eclipse Cross PHEV o tej nie pomyśleliśmy. Bo pojechaliśmy na wakacje bez przyczepy, a tylko z bagażnikiem na rowery na haku.

Najważniejszy we Francji magazyn poświęcony bardzo tam popularnemu karawaningowi to „Le monde du Plein air”. Jego redakcja podsumowała wyniki wszystkich testów przeprowadzanych w ciągu roku przez dziennikarzy periodyku. I okazało się, że najlepszym autem na wakacje z przyczepą jest właśnie Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.

Siła zgrabności

Nie powinniśmy myśleć stereotypami, że im samochód większy, tym lepiej sprawdzi się do ciągnięcia przyczepy. A myśleliśmy. I stąd także nasze zaskoczenie, że zgrabny, stylowy Eclipse Cross wygrał z większymi. Zwycięzca ma zaledwie (zaledwie jak na klasycznego SUV-a) 4545 mm długości, 1805 mm szerokości i 1685 mm wysokości. Czy z powyższego można wyprowadzić wniosek, że poważnym kandydatem do zwycięstwa w przyszłorocznym konkursie będzie Mitsubishi Outlander PHEV? Można. Ale nie dzielmy skóry na niedźwiedziu.

Dziennikarze „Świata pleneru” (bo tak pozwolimy sobie przełożyć tytuł), testowali możliwości Mitsubishi Eclipse Cross ciągnąc przyczepą kempingową Hobby o masie 1200 kg (masa dopuszczalna 1500 kg). W trybie bezemisyjnym, na napędzie elektrycznym, zespół Eclipse Cross PHEV + Hobby był w stanie pokonać z umiarkowaną prędkością (50-80 km/h) ponad 25 km na pełnym akumulatorze. Po pokonaniu tego dystansu samochód przechodził na napęd spalinowy. W tym trybie wykazywał średnie zużycie około 8,5 l/100 km paliwa, przy prędkości poniżej 90 km/h. Ta prędkość to europejski limit podczas jazdy zestawem samochodu z przyczepą o całkowitej zsumowanej masie do 3500 kg. Do prowadzenia takiego zestawu wystarczy też zwykłe prawo jazdy kategorii B.

Jednocześnie dziennikarze zwrócili uwagę, że znaczna masa samochodu, która wynosi 1900 kg, korzystnie wpływa na stabilność zestawu. Docenili także jakość układu hamulcowego oraz działanie inteligentnego układu napędu 4WD S-AWC, korzystającego z płynnego przekazywania wysokiego momentu obrotowego z obu silników elektrycznych na każdą z osi.

Eclipse Cross hybryda plug-in
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV w plener, na rowery

Atuty uniwersalne

Poza walorem jazdy bezemisyjnej – co ma szczególne znaczenie dla spędzających urlopy na łonie natury – napęd na obie osie, który oferuje Eclipse Cross PHEV, zapewnia doskonałą przyczepność i wspaniałe parametry do ciągnięcia przyczepy. Zarówno po drogach asfaltowych, jak i nieutwardzonych. Tak podsumowała swój werdykt redakcja. Eclipse Cross PHEV jest cichy, zwinny, przyjemny w prowadzeniu we wszystkich trybach. Jest bezpieczny i ekonomiczny w użytkowaniu. W ten sposób redakcja rozwinęła uzasadnienie werdyktu także o zalety, których byliśmy świadomi po swoich jazdach. Bez przyczepy.

Sezon karawaningowy w Polsce trwa zdecydowanie krócej niż we Francji. Z tego powodu z zakupem najlepszego auta na wakacje z przyczepą można niby poczekać. Ale przecież wyjazdy na narty z ogrzewaną przyczepą stają się coraz powszechniejsze. W związku z sytuacją na rynku spieszymy z dobrą informacją. Otóż Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest dostępny w salonach Japan Motors od ręki. Teraz także w leasingu 101%.

Poprzedni wpis Następny wpis