Mitsubishi Motors - Tokyo Auto Salon 2022

Nowa era dla Mitsubishi oznacza nową przygodę dla miłośników marki. Tak odczytujemy hasło, pod jakim Mitsubishi Motors Corporation zaprezentowało swoje samochody na Salonie Samochodowym Tokio 2022. Przede wszystkim dla jednych były to dwa auta koncepcyjne – Vision Ralliart Concept i K-EV concept X Style. A „przede wszystkim” dla innych – pięć szczególnych modyfikacji samochodów, opartych na modelach produkcyjnych dostępnych w Japonii. Wśród tychże: Outlander w dwóch wersjach, Eclipse Cross, minivan Delica D:5 oraz Minicab-MiEV – elektryczny samochód użytkowy klasy kei-car. Cała prezentowana gama, tak jak linia produktowa Mitsubishi Motors opierała się na autach elektrycznych i przyjaznych dla środowiska SUV-ach.

Od czego tu zacząć? Może raz od deseru? Od tego, co nam się najbardziej podoba. A potem już bez wartościowania gwiazdkami atrakcyjności pod jakimkolwiek względem. Także bliskości realizacji, czyli możliwości rozpoczęcia nowej przygody.

Delica D:5 Tough x Tough

Może tęsknota za wakacjami i przygodą przywołaną przez Mitsubishi Motors sprawiła, że właśnie ten salonowy egzemplarz uznaliśmy za smakowity deser.

Mitsubishi Motors - salon Tokio 2022

Delica D:5 Tough x Tough jest wzbogacona ogólnodostępnymi elementami oraz akcesoriami Ralliart. Na pewno świetnie podkreślają one mocną zwartą bryłę i terenową stylistykę auta. Czarny matowy przedni wlot powietrza, osłony błotników oraz czerwone lusterka zewnętrzne i osłony świateł przeciwmgielnych również są akcesoriami z oferty Ralliart. Namiot dachowy i materac do spania, który zapewni  wygodny nocleg nad drugim i trzecim rzędem siedzeń – już nie.

W tej wersji, za sprawą modyfikacji amortyzatorów i sprężyn, mamy podniesione zawieszenie. W tym samym duchu off-roadu, terenowy styl akcentują szesnastocalowe obręcze kół, terenowe opony, osłony przedniego i tylnego zderzaka oraz chlapacze.

Minicab-MiEV B-Leisure Style

Mitsubishi Motors - key-car - salon Tokio 2022

Tego samochodu na pewno nie zobaczymy w salonach Japan Motors. Minicab-MiEV B-Leisure Style należy bowiem do pojazdów użytkowych klasy kei-car. Klasę tę na polskim rynku najliczniej reprezentował Multicar M24, ale było to w czasach, gdy jeszcze istniało NRD. Chyba najliczniej, bo Samar jeszcze nie istniał i nie miał kto liczyć. Może doliczylibyśmy się więcej Multicarów w wersji cabrio, oznaczonych symbolem M21? Te często były poukrywane w różnych wielkich halach produkcyjnych.

Minicab-MiEV B-Leisure Style – jak sama nazwa wersji wskazuje – to samochód przeznaczony do wypoczynku, a może i błogiego lenistwa. Do tych mało wyczerpujących aktywności Mitsubishi Motors zachęca symbolami – markizą przeciwsłoneczną przy bagażniku dachowym i malunkami na bokach auta. Ale jednak z drugiej strony auta grafika przedstawia biurko, bo Minicab-MiEV sprawdzi się też w pracy zdalnej. Dlatego we wnętrzu, obok ekwipunku turystycznego, jak składane łóżko turystyczne, jest też niski stolik. Mamy zatem prawdziwy multicar, tylko bardziej „multi” i bardziej „car” niż te enerdowskie.

Auto jest wyposażone w MiEV Power Box, który może zasilać energią z akumulatora trakcyjnego ekspres do kawy czy laptop. Kolor leśnej zieleni w dwóch odcieniach, na które pomalowane jest nadwozie, a także jasny dach będą powodowały, że Minicab-MiEV B-Leisure lepiej wtopi się w naturę. 

Outlander Wild Adventure Style

Mitsubishi Motors - salon Tokio 2022

Ta propozycja Mitsubishi Motors ze swojej natury (i wielkości) zapewni jeszcze pełniejszy wypoczynek. Outlander Wild Adventure Style powstał dzięki zastosowaniu oryginalnych akcesoriów oraz współpracy z wyspecjalizowaną japońską marką outdoorową „ogawa”. Nadwozie w kolorze Black Diamond skrzy błyskiem w ostrym świetle. Sportowy wygląd auta podkreślają przednie, boczne i tylne listwy ozdobne oraz tylny spojler. Z kolei moc SUV-a wizualnie akcentują boczne belki, osłona tylnego zderzaka i osłony przeciwbłotne.

Vision Ralliart Concept

Mitsubishi Motors - salon Tokio 2022

W tym przypadku mamy do czynienia z wizją nowego wcielenia samochodu Ralliart, która jednocześnie łączy w sobie kunszt inżynierski Mitsubishi Motors oraz fascynację wyzwaniem Monozukuri (rzemiosła artystycznego).

W Vision Ralliart Concept wzrok przyciągają między innymi oba zderzaki o funkcjonalnej formie, a narysowane z użyciem odważnych, muskularnych linii. Dobrze komponują się z nimi poszerzone błotniki z przodu i z tyłu. Wlot powietrza z osłoną chłodnicy i – budzący skojarzenia z samochodem wyścigowym – duży tylny dyfuzor podkreślają sportowy charakter tego modelu. Stylizacja wygląda imponująco.

Podobnie imponujące mają być komfort jazdy, poczucie pewności i pełnej kontroli nad autem w każdych warunkach pogodowych i drogowych. Tego oczywiście nie widać, ale wiemy, że Vision Ralliart Concept ma powiększony rozstaw osi i 22-calowe koła. Ma też odpowiednio większe tarcze hamulcowe i sześciotłoczkowe, przeciwległe zaciski hamulcowe. W efekcie samochód jest jeszcze lepiej przygotowany do wykorzystania niepośledniego momentu obrotowego silnika.

Mitsubishi Outlander Ralliart Style i Eclipse Cross Ralliart Style

Często mówi się tu i ówdzie „Ładnemu we wszystkim ładnie”. Nam bliżej do garażu niż do szafy, ale też możemy stwierdzić, że akcesoria Ralliart świetnie leżą na modelach Outlander i Eclipse Cross. Może tak rodzi się klasyka stylu –  Ralliart Style? Tak to ekscytujące wrażenia z jazdy zostały wzbogacone o nowe wrażenia estetyczne.

Mitsubishi Motors - salon Tokio 2022
Mitsubishi Motors - Tokyo Auto Salon 2022

Nadwozie jest pokryte lakierem White Diamond. Ponieważ kolor czerwony kojarzy się ze sportem (bo i najszybszy samochód to czerwony), w takim kolorze są pomalowane przednie, boczne i tylne listwy ozdobne oraz spojler na drzwiach bagażnika. Z tą kolorystyką współgra czerń obręczy kół.

Mitsubishi K-EV concept X Style

Mitsubishi Motors - salon Tokio 2022

Dla kogoś ten koncept mógłby być deserem. My traktujemy go jednak jako danie główne. Zgodnie z deklaracją ze wstępu, nie wartościujemy tu atrakcyjności. W pierwszym rzędzie kierujemy się tym, że K-EV concept X Style to w pełni elektryczny samochód nowej generacji. W konsekwencji można go uznać za sztandarowego reprezentanta przyszłości motoryzacji według Mitsubishi Motors Corporation.

K-EV concept X Style łączy zwrotność auta klasy kei-car z dynamicznymi, a jednocześnie płynnymi przyspieszeniami samochodu elektrycznego.

Do uzwojenia silnika elektrycznego nawiązują barwy nadwozia – matowy niebieski zestawiony z kolorem miedzi dachu. Logotypy w kształcie litery X na przednim zderzaku, bokach nadwozia oraz piątych drzwiach mają symbolizować połączenie wysokości nadwozia kombi samochodu klasy kei-car z wrażeniami z jazdy SUV-em i z atrakcyjnością samochodu w pełni elektrycznego.

Podsumowując należy stwierdzić: Szkoda, że nie widzieliśmy tego na żywo, na własne oczy.

Władysław Adamczyk

 

Tokyo Auto Salon 2022 - premiery Mitsubishi Tokyo Auto Salon 2022 - Mitsubishi Ralliart Tokyo Auto Salon 2022 - Mitsubishi kei EV Mitsubishi Motors - Tokyo Auto Salon 2022
Poprzedni wpis Następny wpis