Najnowszy film
Jak działa Hybryda w Suzuki?

001 (2)

Suzuki wprowadziło do polskich salonów modele Vitara Hybrid, SX4 S-CROSS Hybrid i Swift Sport Hybrid z układem mild hybrid 48V SHVS. Rozwiązanie współpracuje w unowocześnionym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) i zapewnia dynamiczne osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa. Oto jak działa ten system

003Układ mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy w porównaniu ze stosowanym w innych modelach Suzuki układem 12V SHVS. Najważniejsze cechy nowego systemu to zupełnie nowe funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

Najważniejsze informacje techniczne:

401Zmodernizowany silnik 1.4 BOOSTERJET(K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS
Nowy silnik połączony z układem 48V SHVS w modelach Vitara Hybrid, SX4 S- CROSS Hybrid, Swift Sport Hybrid zużywa mniej paliwa o 16%*, 15%* i 8%* niż w wersjach z silnikiem K14C.

*Dane w oparciu o metodę pomiarową WLTP.

Uzupełnianie momentu obrotowego

hybridGdy potrzebne jest rozwinięcie maksymalnej siły napędowej, urządzenie ISG działające jako silnik elektryczny generuje dodatkowy moment obrotowy. Dzięki temu zapewnia natychmiastową reakcję już przy niskim zakresie obrotów, kompensując opóźnienie powstałe pomiędzy otwarciem przepustnicy a reakcją silnika.

Kompensowanie momentu obrotowego
Podczas jazdy z niską prędkością obrotową silnika spalinowego, moment obrotowy jest kompensowany przez urządzenie ISG działające jako silnik elektryczny. Dzięki temu poprawia się płynność jazdy i zmniejsza zużycie paliwa.

Wspomaganie biegu jałowego
Po wciśnięciu pedału sprzęgła urządzenie ISG utrzymuje podwyższoną prędkość obrotową silnika spalinowego powyżej biegu jałowego, bez konieczności dawkowania paliwa, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

002

 

Dane techniczne

Silnik spalinowy

Vitara Hybrid

SX4 S-CROSS Hybrid

Swift Sport Hybrid

Rodzaj

K14D DITC

K14D DITC

K14D DITC

Liczba cylindrów

4

4

4

Liczba zaworów

16

16

16

Pojemność skokowa (cm3)

1373

1373

1373

Śr. cylindra x skok tłoka (mm)

73.0 x 82.0

73.0 x 82.0

73.0 x 82.0

Stopień sprężania

10,9

10,9

10,8

Moc maks. (KM) kW/obr./min

(129) 95/5500

(129) 95/5500

(129) 95/5500

Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min.)

235/2000-3000

235/2000-3000

235/2000

Zasilanie paliwem

Wtrysk
bezpośredni

Wtrysk
bezpośredni

Wtrysk bezpośredni

Układ mild hybrid 48V SHVS

Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego

50 Nm

Moc maksymalna silnika elektrycznego

10,0 kW

Pojemność akumulatora

8Ah

Funkcje
  • Automatyczne zatrzymanie pracy silnika

  • Restartowanie silnika

  • Hamowanie z odzyskiwaniem energii

  • Uzupełnianie i kompensowanie momentu obrotowego

  • Wspomaganie biegu jałowego

Po więcej informacji na temat modeli Suzuki Hybrid i na możliwość odbycia  jazd testowych  zapaszamy

Japan Motors, ul. Wyzwolenia 95, 43-300 Bielsko-Biała, telefon: (33) 827 00 20

Japan Motors, ul. Jasnogórska 60, 31-358 Kraków, telefon: (12) 662 00 20

Japan Motors, al. Powstańców Śląskich 22, 30-570 Kraków, telefon: (12) 252 00 20

Japan Motors, ul. Sobieskiego 10, 41-300 Dąbrowa Górnicza. telefon: (32) 200 99 23

Japan Motors, ul. Zielony Zaułek 2 (obok Wesołego Miasteczka),  41-500 Chorzów, telefon: (32) 200 99 13

Japan Motors, ul. Krasnobrodzka 5 (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa,  telefon: (22) 510 00 20



Wróć