Aż 93% klientów Mitsubishi w Polsce, którzy byli ankietowani w badaniach satysfakcji z obsługi, przyznało im maksymalne noty. To tak samo rewelacyjny wynik, jak w badaniach przeprowadzanych w poprzednich latach. I znowu o kilkanaście punktów procentowych wyższy niż oceny klientów zanotowane w innych krajach europejskich. Z tych danych wprost wynika wniosek, że najlepszy serwis Mitsubishi w Europie, to serwis prowadzony przez Polaków. A temu, w połączeniu z jakością samochodów, użytkownicy Mitsubishi zawdzięczają tak potrzebną nam wszystkim beztroskę i spokój użytkowania auta.
Wyniki badań zadowolenia klientów serwisów Mitsubishi (CSI) oraz salonów marki (SSI) rzecz jasna bardzo nas cieszą. Także dlatego, że dzięki jakości pracy polskich doradców i mechaników „Polska górą”. Przede wszystkim jednak dlatego, że pracownicy polskich serwisów i salonów Mitsubishi zapewniają swoim klientom spokój i radość użytkowania samochodów. Ponieważ robią to lepiej niż pracownicy w innych krajach, chyba znowu polski oddział Mitsubishi Motors otrzyma nagrody Business Excellence. Jednocześnie każdy najlepszy serwis Mitsubishi, według badań opinii klientów, otrzyma pięciogwiazdkowy certyfikat najlepszej jakości obsługi. Tak jak w ubiegłym roku otrzymały go salony i serwisy Mitsubishi, z którymi współpracujemy – w Bielsku-Białej i Sosnowcu.
Badania, na których opieram przedstawiane tu wnioski, zostały przeprowadzone na zlecenie polskiego oddziału Mitsubishi Motors, reprezentowanego przez firmę Astara Poland. W okresie od stycznia do grudnia 2023 roku wyspecjalizowany instytut zebrał opinie aż 7500 klientów. Tą samą metodą badawczą i na równie szeroką skalę pokrewne instytuty opinii przebadały klientów Mitsubishi w innych krajach. Właśnie na tej podstawie możemy stwierdzić, że rezultaty badań w Polsce o kilkanaście punktów procentowych przewyższają te zanotowane w Europie.
Czy najlepszy serwis Mitsubishi zdobył 100 punktów?
Jest to możliwe, a być może dowiemy się tego podczas wręczania certyfikatów jakości najlepszym stacjom dealerskim. Jest możliwe, ponieważ średni wynik w Polsce dwóch najistotniejszych wskaźników odzwierciedlających zadowolenie klientów wyniósł 95 punktów NPS (Net Promotor Score). Te wskaźniki to satysfakcja oraz rekomendacja, a wskazują one odsetek pozytywnych rekomendacji pomniejszony o procent niezadowolonych respondentów. Możemy mieć też wiele stacji dealerskich ex aequo na pozycji „Najlepszy serwis Mitsubishi w Polsce”. A to dlatego, że co najmniej 93% przebadanych klientów przyznało „swojemu” autoryzowanemu serwisowi Mitsubishi maksymalną notę.
Analiza badań opinii klientów potwierdza bardzo wysoki poziom pracy serwisów Mitsubishi w Polsce. Jednoznacznie potwierdzają to porównania wyników z rezultatami uzyskanymi w innych krajów europejskich, które badają zadowolenie klientów identyczną metodą. Zestawienie, oprócz wyników satysfakcji i rekomendacji, pokazuje rezultaty zadowolenia z przebiegu całego procesu serwisowego i spełnienia standardów obsługi klientów. Wynika z niego, że rezultaty uzyskane przez serwisy w Polsce nie tylko wyraźnie przewyższają średnią europejską, o czym już wspomniałem. Otóż serwisy Mitsubishi w Polsce uzyskały wyższe wyniki we wszystkich badanych obszarach. Bo to są po prostu najlepsze serwisy Mitsubishi. Dzięki nim człowiek nigdy nie musi stawać na głowie, żeby osiągnąć cel podróży. No chyba, że chce sobie trochę na głowie dla zabawy postać.
Czy ocena salonów Mitsubishi jest równie rewelacyjna?
Aż tak rewelacyjna to nie, bo niższa o dwa punkty (tylko o dwa punkty), a równocześnie będąca także powyżej średniej europejskiej. Badania opinii klientów zadowolenia klientów salonów Mitsubishi odbyły się w tym samym okresie pełnego roku, jak badania serwisowe. Ocena satysfakcji i rekomendacji, która wyniosła 91 punktów NPS, potwierdziła znany z poprzednich lat poziom obsługi w polskich salonach Mitsubishi. Bardzo dobre ocen pracy salonów Mitsubishi w naszym kraju, jakie wystawili klienci, są uzasadnionymi powodami radości w Astara Poland. Także bowiem w tym zestawieniu, uzyskane rezultaty plasują Polskę wyżej niż wynosi średnia dla salonów z całej Europy. Wysokie oceny jakości pracy salonów są ważne dla dealerów także dlatego, że stanowią jeden z warunków uzyskania pięciogwiazdkowego certyfikatu jakości, jaki otrzyma najlepszy serwis Mitsubishi.
Wyniki badan satysfakcji klientów salonów i serwisów Mitsubishi w Polsce skomentował Jacek Wichowski, kierownik działu serwisu w Astara Poland. – To bardzo ważne, że pomimo trudnych ekonomicznie czasów nasi dealerzy stale doskonalą swoje umiejętności i oferują bardzo wysoką jakość obsługi. Właśnie jakość obsługi oraz zaufanie i komfort klientów to najważniejsze cechy wyróżniające markę Mitsubishi Motors. W tym celu od lat systematycznie szkolimy pracowników placówek i badamy zmieniające się potrzeby użytkowników. Dlatego możemy oferować oczekiwane przez klientów udogodnienia, jak choćby (…) serwis door-to-door, czy sezonowe, atrakcyjne oferty zakupu części i akcesoriów. Cieszymy się też mogąc oferować tak istotną dla poczucia spokoju i bezpieczeństwa, pięcioletnią gwarancję do 100 000 km wraz nielimitowaną przebiegiem gwarancją Assistance. Ta forma opieki bezpłatnie wybawia naszych klientów z wielu kłopotów, które każdemu mogą się zdarzyć. Na przykład w sytuacji gdy skończy nam się paliwo, przebijemy oponę, czy zgubimy kluczyk do auta – podkreślił Jacek Wichowski.
Serdecznie życzę cudownej beztroski w codziennym, weekendowym i urlopowym korzystaniu z samochodu.
Władysław Adamczyk
Zdjęcia: Mitsubishi