Fiat Professional zaprasza profesjonalistów do składania zamówień na nowe Doblò VAN i E-Doblò VAN. Nowe, bo już trzeciej generacji, w związku z czym można stwierdzić: Jak ten czas w motoryzacji szybko leci. My wiecznie młodzi (i piękni) ciągle pozostajemy w swojej generacji, za to samochody, na te nowszych generacji, chętnie zmieniamy. Także te, a może szczególnie te, które dzielnie i intensywnie wspierają nas w działalności gospodarczej.
Nie bardzo wiemy, jak traktować znak diakrytyczny, ten taki ʽ i w związku z tym jak odczytywać literę diakrytyczną ò. Wiemy za to, że wujek Google równie dobrze wyszukuje tak Doblò, jak i Doblo. Podobnie jak wiemy od doradców z Euromobilu, że możliwość składania zamówień na nowe Doblò VAN i E-Doblò VAN ucieszy przedsiębiorców. Nie tylko z uwagi na zalety samochodu, ale także dlatego, że pierwsze samochody dotrą do Polski już w listopadzie.
Nowe Doblò VAN i E-Doblò VAN najkrócej
Ceny Fiata Doblò VAN trzeciej generacji zaczynają się od kwoty 83 708 zł netto. Tyle zapłacimy za wersję L1 650 kg z silnikiem benzynowym PureTech 1.2 110 KM. W ofercie są też dwie wersje z silnikiem wysokoprężnym 1,5 l, o mocach 100 lub 130 KM.
Poza samochodami wyposażonymi w tradycyjne silniki spalinowe możemy wybrać też zeroemisyjną wersję E-Doblò VAN. W pełni elektryczne Doblò charakteryzują: pojemność 50 kWh, moc 100 kW i zasięg do 280 km w cyklu WLTP. Prędkość maksymalna E-Doblò to 130 km/h, a maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Jednocześnie Fiat chwali się, że samochód ma najlepszy w swojej klasie potencjał ładowania. A to dlatego, że dzięki trybowi „Quick Charge” o mocy do 100 kW, można naładować akumulator do poziomu 80% w zaledwie 30 minut.
Jan Parol, koordynator salonu Fiat Professional Euromobil już nie może doczekać się dostawy samochodów. – Nowe Scudo cieszy się w naszym salonie bardzo dużym – szczerze przyznam – nawet nadspodziewanie dużym popytem. Dlatego wierzę, że podobnie będzie z nowym Doblò VAN – mówi Jan Parol.
Szerzej o funkcjonalności i udogodnieniach
Nowe Doblò Van producent oferuje obecnie w dwóch długościach i dwóch różnych konfiguracjach (furgon, furgon brygadowy). Za sprawą funkcji „Magic Cargo” użytkownik będzie mógł przekonwertować przestrzeń ładunkową i zwiększyć objętość bagażnika o 0,5 m3 aż do 4,4 m3 (w wersji z długim rozstawem osi). Samochodem przewieziemy nie tylko dwie europalety, ale nawet przedmioty o długości 3,4 m. W wersji z silnikiem spalinowym nowe Doblò Van ma ładowność do jednej tony. Ponieważ w wersji BEV swoje waży bateria, to ładowność E- Doblò Van wynosi 800 kg (w obu rozstawach osi). Jeżeli będziemy chcieli przekształcić kabinę Doblò w mobilne biuro, to możemy skorzystać z oferty na składany stolik. Według zapowiedzi producenta wkrótce do gamy ma dołączyć pięciomiejscowe kombi.
Ponieważ samochód ma wykonywać robotę w mieście, Fiat zadbał żeby, dzięki licznym udogodnieniom, jazda po zatłoczonych ulicach była dla kierowcy mniej stresująca i bardziej bezpieczna.
O bezpieczeństwo kompleksowo dba wieloelementowy system wspomagania jazdy Advance Driving Assistance Systems. Wspiera on kierowcę zarówno w trakcie jazdy, jak i podczas manewrowania na parkingach, które pod centrami handlowymi zawsze są ciasne. Na nich zapewne najbardziej docenimy dostępną jako opcja funkcję Magic Mirror. Dzięki niej na pięciocalowym wyświetlaczu – cyfrowym lusterku wstecznym – uzyskamy trzy różne widoki zarejestrowane przez dwie odrębne kamery. E-Doblò ma jeszcze dodatkową, szczególnie cenną w działalności gospodarczej, użyteczność. Jest to funkcja „Magic Plug”, dzięki której z energii elektrycznej wytwarzanej przez akumulator możemy skorzystać do zasilania np. elektronarzędzi.
Wprowadzenie do oferty E-Doblò, jest kolejnym krokiem na drodze do zapowiedzianej na rok 2024 pełnej elektryfikacji gamy modelowej Fiat Professional. Przypomnijmy, że elektryczne Doblò jest już trzecim – po E-Ducato i E-Scudo – lekkim samochodem dostawczym marki określanym przymiotnikiem bezemisyjny.
Władysław Adamczyk