Jeep Grand Cherokee to prawdziwa ikona modeli 4×4. To model który w roku 1992 wprowadził na drogi ideę „Premium 4×4” i od tego czasu był najczęściej nagradzanym SUV-em w historii. Obecnie zaprezentowano piątą generację tego modelu i będzie on oferowany jedynie jako wersja hybrydowa 4xe. Oto nowy Jeep Grand Cherokee, model który można już zamawiać.

Nowy Grand Cherokee – najbardziej luksusowy i zaawansowany technologicznie w historii

Nadwozie najnowszego Jeepa Grand Cherokee ma współczesny wygląd premium. Charakteryzuje się szerszą osłoną chłodnicy z siedmioma pionowymi szczelinami, nowym pasem przednim oraz zestawem nowego oświetlenia LED.
Obniżony, zwężony dach poprawia właściwości aerodynamiczne tego auta,, bez uszczerbku dla przestrzeni ładunkowej. Nisko przebiegająca linia okien i większe szyby, zapewniają zaś lepszą widoczność i nadają wnętrzu przestronności.

Grand Cherokee oferuje też możliwość skorzystania z podwyższonego komfortu, w szczególności poprzez usługi łączności My Navigation. Można skorzystać z pomocy w prowadzeniu samochodu podczas podróży, mając mapę aktualizowaną automatycznie przez Internet, aby unikać zatłoczonych dróg i nie tracić czasu. .

Ponadto nowy Grand Cherokee 4xe piątej generacji posiada najwięcej dostępnych funkcji technologicznych w swojej historii. Pakiet dostępnych rozwiązań obejmuje:
– System multimedialny Uconnect™5 – najbardziej zaawansowany system Uconnect w historii oferuje nawet trzy 10-calowe cyfrowe ekrany
– W pełni cyfrowy 10-calowy zestaw wskaźników z możliwością personalizacji
– Nowy, 10-calowy kolorowy ekran projekcyjny HUD (Head Up Display)
– Ekskluzywny w tym segmencie 10-calowy ekran pasażera z przodu oferuje pomoc w zakresie obsługi nawigacji, podgląd kamer i rozrywkę
– Bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i Android Auto
– Nowe cyfrowe lusterko wsteczneNowy Jeep Grand Cherokee w terenie

Wyposażeniem topowych wersji jest zaawansowany system nagłośnienia McIntosh. Posiada on 19 specjalnie zaprojektowanych głośników (w tym subwoofer o średnicy 25,4 cm) oraz 17-kanałowy, 950-watowy wzmacniacz. Marka Jeep jest obecnie jedynym producentem samochodów na świecie, który może się poszczycić systemem dźwiękowym McIntosh.

W zakresie bezpieczeństwa najnowszy Jeep® Grand Cherokee 4xe oferuje ponad 110 zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, w tym innowacyjne technologie, które udoskonalają połączenie między kierowcą, samochodem i drogą.

Oprócz standardowych funkcji bezpieczeństwa w całej gamie, dodatkowe dostępne elementy to:
Nowy asystent jazdy nocnej („Night Vision Camera”) z czujnikiem wykrywania obecności pieszych i zwierząt
– System zapobiegania kolizji na skrzyżowaniu
– Asystent parkowania równoległego i prostopadłego oraz nowy system rozpoznawania znaków drogowych
– Nowa kamera z widokiem 360o z przednimi i tylnymi spryskiwaczami kamer
– System autonomicznej jazdy poziomu drugiego

Nowy Jeep Grand Cherokee – tylko jedna wersja silnikowa

Nowy Jeep Grand Cherokee 4xe to hybryda łącząca silnik benzynowy 2,0 z turbodoładowaniem, dwa silniki elektryczne, ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Łącznie, układ napędowy 4xe generuje moc 380 KM i 637 Nm momentu obrotowego. Akumulator trakcyjny zapewnia do 48 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym w cyklu mieszanym.

Hybrydowy układ napędowy nowego Jeepa Grand Cherokee 4xe można dostosować do każdej podróży. Dostępne są różne tryby jazdy:

Tryb hybrydowy: jest to tryb domyślny.

Tryb hybrydowy łączy moment obrotowy z silnika 2,0-litrowego i silnika elektrycznego. W tym trybie układ napędowy najpierw będzie korzystał z akumulatora wysokonapięciowego, a następnie dodawał napęd z 2,0-litrowego turbodoładowanego silnika benzynowego R-4, aby maksymalnie zwiększyć reakcję. Po rozładowaniu akumulatorów auto przechodzi w tryb jazdy hybrydowej i do napędu wykorzystuje silnik spalinowy.

Tryb elektryczny

Dopóki akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania, układ napędowy działa przy bezemisyjnym wytwarzaniu energii elektrycznej, również przy dużych prędkościach. W tym trybie, silnik benzynowy włącza się tylko, gdy kierowca potrzebuje maksymalnej mocy. Jeśli akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, system automatycznie przełączy się z powrotem w tryb hybrydowy.

Tryb eSave

Daje priorytet napędowi z 2,0-litrowego silnika spalinowego, oszczędzając akumulator do późniejszego wykorzystania. Silnik wyłączy się, gdy zapotrzebowanie na energię będzie niskie, np. gdy samochód stoi w bezruchu lub podczas jazdy na biegu wstecznym.

Gdy samochód zwalnia, system uruchamia najpierw maksymalne dostępne hamowanie rekuperacyjne (do 0,25 g) z silników elektrycznych. Pozwala to spowolnić pojazd i naładować akumulator, wspomagając tradycyjny układ hamulcowy.Nowy Jeep Grand Cherokee, wnętrze

Nowy Jeep Grand Cherokee posiada zawieszenie pneumatyczne Jeep Quadra-Lift. Jest ono z elektronicznym układem adaptacyjnego tłumienia, co zapewnia prześwit wynoszący 27,5 cm i głębokość brodzenia do 61 cm. System automatycznie dostosowuje się do zmieniających się warunków drogowych w celu zwiększenia komfortu, stabilności i kontroli.

Jeep Grand Cherokee w ofercie handlowej

Nowy Jeep Grand Cherokee 4xe jest dostępny w następujących wersjach wyposażenia: Limited, Trailhawk, Overland i Summit Reserve

Poprzedni wpis Następny wpis