Czekaliśmy na niego – na więcej informacji i przede wszystkim zdjęć – od pierwszego (zresztą skrywającego szczegóły) obrazu, jaki marka udostępniła w styczniu. A nawet dłużej, bo przecież zmiany można było się spodziewać. I doczekaliśmy się. Oto On. Nowy Mitsubishi ASX (“Active Sports X-over”) współtworzy samo centrum głównego europejskiego segmentu B-SUV. Oparty jest na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Co bardzo cenne – oferuje szeroką gamą układów napędowych, w tym pełną hybrydę (HEV) i miękką hybrydę (Mild Hybrid).

Nadwozie nowego Mitsubishi ASX – styl znany, a jednak inny

Nowy ASX wyróżnia się przednią częścią nadwozia ukształtowaną w charakterystycznym dla Mitsubishi stylu dynamicznej tarczy („Dynamic Shield”). Reprezentuje tym zarówno solidność, jak i dynamikę, a jednocześnie eksponuje słynne logo Mitsubishi złożone z trzech diamentów.

Profil boczny łączy opływową sylwetkę z szerokimi, wysokimi nadkolami. Tworzy to zwinną, sportową posturę, a 17- lub 18-calowe koła wzmacniają potężny wygląd ASX.

Tył nadwozia również nawiązuje do sportowej wszechstronności projektu. Tylne światła LED są wyraziście wystylizowane, podobnie jak oświetlenie z przodu. Nowo zaprojektowane logo modelu ASX i trójwymiarowy napis Mitsubishi na pokrywie bagażnika dopełniają obrazu tylnej części samochodu.

Nowy Mitsubishi ASX

A we wnętrzu same plusy. Nowe Mitsubishi ASX oferuje obszerne wnętrze z przesuwaną tylną kanapą oraz supernowoczesnymi systemami komunikacji i rozrywki. Dzięki temu samochód czyni życie łatwiejszym i spokojniejszym.

Najważniejszy wyróżnik nowego  Mitsubishi ASX – bogata gama silników

Nowa generacja ASX oferuje szeroką gamę zaawansowanych i zelektryfikowanych opcji układu napędowego. Odpowiadają one zróżnicowanym potrzebom europejskich kierowców miejskich SUV-ów – od zapewnienia niskiej emisji i oszczędności paliwa, po jak najlepsze osiągi.

Silnik benzynowy 1,0 l MPI-T
Podstawowy silnik to innowacyjna trzycylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM. Współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną.

Silnik benzynowy 1,3 l DI-T z układem miękkiej hybrydy (mild hybrid)
Dla klientów wymagających lepszych osiągów przeznaczono 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Łączy się on z systemem miękkiej hybrydy (mild hybrid), obejmującym napędzany paskiem klinowym alternator połączony z rozrusznikiem, dwunastovoltowy akumulator, umożliwiający odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania oraz elektryczne wspomaganie momentu obrotowego. Klienci mogą wybrać sześciobiegową przekładnię manualną (w wariancie mocy 140 KM) lub siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną (7 DCT) (w wariancie mocy 158 KM).

Nowy Mitsubishi ASX

Tradycyjna hybryda
ASX nowej generacji to pierwszy na rynku europejskim model Mitsubishi z w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV). Układ łączy jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią.

Hybryda typu plug-in
Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV tworzy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora o pojemności 10,5 kWh. Jest to rozwiązanie stosowane wyłącznie przez marki Aliansu w segmencie B-SUV. Nowa generacja Mitsubishi ASX idzie więc w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących zalety systemu PHEV oraz konstrukcji SUV-a.

Wszystkie wersje napędowe, zintegrowane w przejrzyście opracowanej gamie dobrze wyposażonych wersji samochodu, będą dostępne w ASX od momentu wprowadzenia na rynek w marcu 2023 roku. A zamawiać można je już. Nawet dziś.

Nowy Mitsubishi ASX

Zobowiązanie serwisowe, czyli klasyczne Mitsubishi

Podobnie jak wszystkie pojazdy Mitsubishi sprzedawane w Europie, ASX nowej generacji jest objęty zobowiązaniem serwisowym Mitsubishi, które zapewnia:

  • 5 lat/100 000 km gwarancji podstawowej,
  • 12 lat gwarancji na perforację blach nadwozia,
  • 8 lat/160 000 km gwarancji na akumulator trakcyjny,
  • 8 lat/160 000 km gwarancji zachowania pojemności akumulatora trakcyjnego,
  • 5 lat bezpłatnego wsparcia Mitsubishi Assistance.

Nowy ASX pojawi się w salonach Japan Motors w marcu 2023, ale już dzisiaj zapraszamy osoby zainteresowane dokładnymi danymi technicznymi.

 

 

Poprzedni wpis Następny wpis