Nowy Nissan Qashqai jest dostępny we wszystkich poziomach wyposażenia z napędem mikrohybrydowym z turbodoładowanym, benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Poznaj ten układ…

Technologia napędu mikrohybrydowego polega na dodaniu rozrusznika-alternatora współpracującego z litowo-jonowym akumulatorem 12V umieszczonym pod siedzeniem pasażera.

Ten oszczędny i wydajny mikrohybrydowy napęd benzynowy zapewnia dużą przyjemność prowadzenia przy jednoczesnym spełnianiu najostrzejszych wymagań pod względem niezawodności i trwałości. Współpracuje z manualną lub bezstopniową automatyczną skrzynią biegów XTRONIC.

 

Test Nissana Qashqai III generacji

Dwa silniki, dwie moce, czyli jak to działa

Silnik ten oferowany jest w dwóch wersjach: 140 KM (z tą jednostką tylko w wersji z 6 biegowym manualem) i 158 KM (ten model z 6 biegowym manualem lub automatem XTRONIC).

Zastosowana w Nowym Nissanie Qashqai technologia mikrohybrydowa 12V usprawnia działanie systemu Stop & Start i umożliwia odzyskiwanie energii w fazach zwalniania. Umożliwia także wyłączanie silnika spalinowego w fazach hamowania. Ponadto rozrusznik-alternator i akumulator 12V zapewniają wspomaganie silnika spalinowego w fazach największego zużycia energii, czyli przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu. Napęd mikrohybrydowy przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa nawet o 8% i emisji CO2 nawet o 8,5%, zapewniając zarazem płynniejsze ruszanie z miejsca i większy komfort prowadzenia.

Zobacz modele dostępne od ręki

Mikrohybrydowy napęd z silnikiem benzynowym 1.3 DIG-T jest również wyposażony w filtr cząstek stałych, którego zadaniem jest eliminacja cząstek stałych ze spalin poprzez ich wychwytywanie w mikroporowatej strukturze filtra, automatycznie regenerującego się
w regularnych odstępach czasu.

Dane techniczne różnych wersji

  • Silnik w Nowym Nissanie Qashqai w wersji mikrohybrydowej 140 KM dysponuje momentem obrotowym 240 Nm, dostępnym w przedziale od 1650 do 4000 obr./min. Jest to o 10 KM i o 20 Nm więcej w porównaniu do poprzedniego silnika 1.3 130 KM
  • Silnik w Nowym Nissanie Qashqai w wersji mikrohybrydowej 158 KM z przekładnią manualną dysponuje momentem obrotowym 260 Nm, dostępnym w przedziale od 1800 do 3750 obr./min.
  • Silnik w Nowym Nissanie Qashqai w wersji mikrohybrydowej 1580 KM z przekładnią Xtronic dysponuje momentem obrotowym 270 Nm, dostępnym w przedziale od 1800 do 3750 obr./min.

Nissan Qashqai to wyjątkowo udane połączenie oszczędności, elastyczności i przyjemności z jazdy. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 6,5 l/100 km dla wersji 140 KM, 6,4 l/100 km dla wersji 158 KM manual i 6,6 l/100 km dla wersji 158 KM automat (wartości WLTP).

Dodatkowo wersja 158 KM automat jest także oferowana jako wersja z napędem przedniej osi lub z napędem na cztery koła.

Poprzedni wpis Następny wpis