Opel Corsa to model, który na stałe wpisał się w historię motoryzacji. Od roku 1982 jest jednym z najchętniej kupowanych modeli segmentu B, a od 2019 mamy już szóstą generację tego auta. Ważną wiadomością dla klientów będzie zapewne fakt, że jeszcze w tym roku pojawi się nowy Opel Corsa. Jest on jeszcze bardziej śmiały, jeszcze bardziej poruszający, bardziej intuicyjny w obsłudze i z zupełnie nowym napędem elektrycznym i hybrydowym. Tym samym oferta Opla w segmencie małych samochodów wejdzie na wyższy poziom.
Nowy Opel Corsa z uwodzicielskim spojrzeniem
Corsa przekonała do siebie klientów doskonałymi proporcjami i precyzją w najdrobniejszych szczegółach. Nowy Opel Corsa jeszcze bardziej eksponuje te walory. Elementem najbardziej przyciągającym wzrok stał się niepowtarzalny Opel Vizor, charakterystyczny przedni pas samochodu. Nowy Opel Corsa ma z przodu czarną osłonę, charakterystyczne reflektory LED oraz centralnie umieszczony emblemat błyskawicy Opel Blitz.
W zależności od poziomu wyposażenia, logo marki z przodu i z tyłu występuje w przyciągającym wzrok kolorze czarnym lub w matowym, satynowym srebrze. „Wloty powietrza” w dolnej części przedniego zderzaka są optycznie większe i bardziej wyraziste niż dotychczas.
Z boku nowy Opel Corsa zachwyca „przełamujący się” słupkiem C. Sprawia on wrażenie, jakby dach unosił się nad samochodem. Tylna część nadwozia jest również wyrazista, a nazwa Corsa pojawia się teraz na środku pokrywy tylnej.
Nowy Opel Corsa i nowy design kokpitu
We wnętrzu Corsy panuje nowoczesna atmosfera, co jest zasługą zarówno nowych wzorów tapicerki foteli, jak i nowego designu dźwigni zmiany biegów i kierownicy. Największe wrażenie robi jednak w pełni cyfrowy kokpit z nowym systemem multimedialnym. Zintegrowana platforma Snapdragon Cockpit oferuje ulepszoną grafikę, multimedia, rozpoznawanie obrazów czy adaptacyjny system kokpitu. Dzięki temu może on ewoluować, dostosowując się do preferencji i upodobań pasażerów.
Podobnie jak podczas rozwoju najnowszej generacji Astry, również w tym przypadku zastosowano zasadę „Detoks na maksa”: system nawigacji oferuje usługi online, system rozpoznawania poleceń głosowych „Hey Opel” oraz bezprzewodowe aktualizacje (over-the-air).
Ponadto wyświetlacze 10-calowego kolorowego ekranu dotykowego systemu nawigacji i multimediów oraz wyświetlacz informacyjny kierowcy są jeszcze bardziej przejrzyste. Obecnie wszystkie ważne informacje można przejrzeć w ułamku sekundy.
Reflektory matrycowe Intelli-Lux LED® z 14 elementami LED
Opel jest aktualnie prekursorem nowych rozwiązań w oświetleniu. Od roku 2019 w Corsie zastosowano adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory Intelli-Lux LED®. Tyn samym element z wyższych segmentów jest dostępny dla każdego. Inżynierowie nieustannie pracują jednak nad dalszym rozwojem. W efekcie nowy Opel Corsa ma 14 zamiast ośmiu indywidualnie sterowanych elementów LED. Zwiększa to przyjemność z jazdy oraz bezpieczeństwo, automatycznie dostosowując wiązkę światła do sytuacji na drodze z jeszcze większą precyzją niż wcześniej.
Większa moc, większa wydajność
Do roku 2028 Opel zamierza stać się w Europie marką w pełni elektryczną. Już teraz 12 modeli jest zelektryfikowanych, a Corsa była pionierem napędów w pełni elektrycznych w gamie Opla.
Nowa Corsa Electric przenosi doświadczenia z jazdy na wyższy poziom, oferując większy wybór, większą moc, ulepszony akumulator i większy zasięg.
Corsa Electric będzie oferowana w dwóch wariantach napędu elektrycznego: 136 KM z jeszcze lepszym zasięgiem wynoszącym do 357 km, oraz 156 KM z zasięgiem do 402 km. „Zatankowanie” energii do 80 procent pojemności akumulatora na szybkiej stacji ładowania trwa około 30 minut (20-80%).
Po raz pierwszy marka Opel zaoferuje klientom możliwość przejścia na napęd hybrydowy z układem 48-woltowym. Silniki o mocy 100 KM i 136 KM są wyposażone w nową automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W przyszłości, uzupełnią one szeroką gamę ekonomicznych wariantów jednostek napędowych, od wysoce wydajnych silników spalinowych po w pełni elektryczną Corsę Electric.
Model trafi na rynek latem tego roku.
Mieczysław Kowalik