Chyba już niewiele osób używa na określenie samochodu typu pickup funkcjonalnego i opisowego, a przy tym polskiego słowa półciężarówka*. A przecież jeśli połowę samochodu stanowi część osobowa, a drugą połowę skrzynia do przewożenia ładunku, to mamy naturalne konstrukcyjne uzasadnienie. Taka półciężarówka jak pickup Mitsubishi L200 na swojej skrzyni (pace) pomieści niemało różności. Dlatego warto zapewnić sobie porządek oraz wygodę sprytną i funkcjonalną szufladową zabudową Decked.
Słowo sprytną wyjątkowo nam tu pasuje, bo oddaje także użyteczność detali, jak na przykład otwieracza do piwa do butelek.
Funkcjonalność zabudowy szufladowej
Oczywiście, że szuflady na rolkach są najważniejszym atutem tej zabudowy, ale doceńmy pełnię spojrzenia i pomysłowość. – Na odwrocie pokrywy mniejszych pojemników mamy uchwyt na butelki – mówi Rafał Zapała doradca w salonie Mitsubishi Japan Motors. – Bo przecież płyny techniczne też wozimy – dodaje z uśmiechem, ale niejako bez powodu. – Proszę zwrócić uwagę na niby drobiazg, a bardzo praktyczną stalową linijkę na skrzyni, uzupełnioną o wzornik średnic i przeliczniki miar. Przyznajemy, pomysłowe to, a miara przyda się instalatorom różnych branż. I wędkarzom też, bo przecież co złowią, to mierzą.
Podstawą zabudowy są dwie wysuwane szuflady o różnych szerokościach oraz dwa pojemniki po obu stronach tylnej przestrzeni ładunkowej, co lepiej widać na zdjęciach w galerii. Jak łatwo się domyślić, całość jest wodoodporna; rolki i ruchome aluminiowe uchwyty są pokryte farbą proszkową. Szuflady chodzą na rolkach bardzo płynnie i cicho. Zabudowa jest wykonana z
z wytrzymałego polietylenu o wysokiej gęstości (HDPE) i ze wsporników ze stali nierdzewnej. Dzięki takiej konstrukcji zyskujemy aż 900 kg maksymalnego udźwigu na przestrzeni ładunkowej naszego Mitsubishi L200. Przy swojej solidności cały system waży zaledwie 107 kg.
Rafał Zapała podpowiada nam ponadto, że w ofercie są także dodatkowe akcesoria, dzięki którym przestrzeń ładunkową możemy jeszcze lepiej zorganizować. Zamki do szuflad i listwy do mocowania ładunku traktujemy jako standard. Ale poza tym mamy do wyboru skrzynie narzędziowe w dwóch wielkościach (D-Box i Crossbox), organizery i zestawy przegród do szuflad.
Zabudowa Mitsubishi L200 od rocznika 2015
Pickup z logiem Trzech Diamentów jest prawdziwym diamentem jako pomocnik w pracy dla przedstawicieli różnych branż. A drugiej strony, ale i jednocześnie, jest też znakomitym towarzyszem wypraw miłośników różnego rodzaju aktywności. A każdy potrzebuje uporządkowanej przestrzeni z łatwym dostępem do przewożonego sprzętu. Tak zabudowany Mitsubishi L200 nie tylko wyraźnie zyskuje na funkcjonalności, ale staje się jeszcze pełniejszym warsztatem na kółkach. Wygoda w użytkowaniu to jeszcze oczywiście nie wszystko. Ważniejsze jest zdrowie, a przecież korzystając z zalet ergonomii, z szuflad na rolkach unikamy niepotrzebnych obciążeń kręgosłupa oraz stawów.
Taką szufladową zabudowę serwisy Japan Motors zamontują na każdym z Mitsubishi L200 wyprodukowanym po roku 2014, oczywiście w odpowiednim wariancie. Dlatego w parametrach poniżej podajemy szerokość tej zabudowy w pewnej rozpiętości.
Władysław Adamczyk
* Wstęp dedykujemy miłośnikom serialu „Daleko od szosy”, którzy z pewnością pamiętają, jak Leszek doradzał Krzysztofowi w sprawie zakupu samochodu. „Zależy, w jakim będzie panu do twarzy. Najlepiej półciężarówkę. Bo to, wie pan, pojeździć można i coś przewieźć czasami.”
Parametry zabudowy szufladowej Decked
Wymiary całego systemu:
› długość – 1429,51 mm,
› wysokość – 304,8 mm,
› szerokość – od 1422,4 do 1625,6 mm (w zależności od wersji rocznikowej Mitsubishi L200),
› całkowita waga – 107 kg,
› wysokość szuflad – 215,9 mm,
› długość wysunięcia szuflad – 914,4 mm,
› maksymalna ładowność szuflad – 93 kg,
› udźwig przestrzeni ładunkowej – 900 kg,
› szerokość szuflady wąskiej – 279,4 mm (góra) i 247,65 mm (dół),
› szerokość szuflady szerokiej – 457,2 mm (góra) / 425,45 mm (dół).