Fiat satysfakcja badania gama (RED)

Badanie NCBS – New Car Buyer Survey – jest corocznym sondażem, jaki przeprowadza się wśród kierowców, którzy zakupili niedawno nowy samochód. Ostatnie badanie wykazało, że samochody Fiata osiągnęły w Polsce wyśmienite oceny we wszystkich kategoriach. Wyrażana w rozmowach z doradcami salonu Fiat Euromobil satysfakcja znalazła zatem naukowe – socjologiczne potwierdzenie.

Bardzo serdecznie dziękujemy Pani i Panu za dzielenie się swoimi opiniami, jeśli należy Pani lub Pan do osób, które o to poprosiliśmy.

Zadowolenie wyrażane spontanicznie

„Te światła ledowe naprawdę ułatwiają jazdę w nocy”; „Pali zdecydowanie mniej”; „Nie wiedziałem, że jazda hybrydą może być tak przyjemna”. Takie opinie zbierane przez doradców salonu Euromobil możemy określić jako miękkie, po prostu naturalne. Takie, według metodologii badań socjologicznych, mogłyby zostać zaliczone do spontanicznych. Spontaniczna satysfakcja jest bardzo cenna dla producenta i dealera, z kolei metodologiczna wnikliwość pozwala na wyciągnięcie konkretniejszych wniosków. Także tych służących ulepszaniu samochodów. Dlatego producenci przywiązują do nich tak dużą wagę.

Satysfakcja badana metodycznie

Badanie NCBS służy ocenie opinii, zachowań i kryteriów, jakimi kierują się kupujący przed decyzją o zakupie oraz analizie pozakupowego zestawienia oczekiwań z rzeczywistymi odczuciami. Liczy się zatem nie tylko postrzeganie poszczególnych marek i lojalność wobec marek znanych wcześniej. W największym stopniu znaczenie ma oczywiście marka uznawana przez nabywcą za  „swoją”, podobnie jak „mój model” samochodu. Ale sondaż obejmuje także ocenę satysfakcji klientów-kierowców już po zakupie nowego samochodu. Badane są ich opinie dotyczące auta, które wyrobili sobie na podstawie jego przynajmniej trzymiesięcznego użytkowania.

Może co nieco upraszczamy, ale wygląda na to, że pierwszy blok kwestionariusza badawczego w jakimś stopniu dotyczy znalezienia przez nabywcę potwierdzenia słuszności decyzji nie tylko w jego odczuciach lecz także w oczach osób mu najbliższych. Skrywa się tu odpowiedź na pytanie: „Czy satysfakcja nabywcy jest wzmacniana przez otoczenie?”. Po części odpowiada na może tłumione dylematy, czy samochód podoba się rodzinie, czy sąsiad i szwagier pogratulowali, czy auto przyciąga spojrzenia na ulicy? Te opinie dotyczą bowiem stylistyki nadwozia i wnętrza auta. Jednak nie tylko, bo także jego parametrów i wyposażenia, a więc finalnie wartości i wizerunku marki.

Modele FIAT wypadły w badaniu NCBS Poland bardzo dobrze. Ich nabywcy, poproszeni o ocenę blisko dwudziestu różnych aspektów, wystawili swoim samochodom znakomite noty. Najwyżej punktowali stylistykę aktualnych modeli FIAT – co nie powinno nikogo dziwić – uzyskana ocena uplasowała je powyżej średniej dla całego rynku. Równie wysoko użytkownicy ocenili jakość wykonania; w ogóle – niezawodność samochodów, a w szczególe – brak pisków i innych niepożądanych hałasów. Wszystko to pozwala stwierdzić, że według klientów samochody FIAT reprezentują znakomity stosunek ceny do jakości. I to osobiście bardzo nas cieszy, bo bardzo cenimy wagę tego parametru, częstokroć niedocenianą.

Powody do zadowolenia

W ostatnich dniach słowo ofensywa źle się kojarzy, ale nasuwa nam się wniosek, że ostatnia ofensywa modelowa Fiata przynosi efekty. Nowy Fiat 500 z napędem elektrycznym podbija rynek i pobił wielu szacownych rywali w różnych konkursach. O wszystkich nie pisaliśmy i nie napiszemy, jednak czujemy się w obowiązku, by kilka nagród i tytułów przypomnieć. Niech to będą choćby tytuły City Car 2022 w konkursie GQ Car Awards, elektrycznego auta roku w plebiscycie Auto Lider 2022 czy tytuł AUTO EUROPA 2022 dla najlepszego samochodu produkowanego w Europie. Nie możemy oczywiście nie wspomnieć o popularności nowych wersji 500X, hybrydowego Fiata 500 oraz Pandy. Z kolei znaczenie gamy modeli (RED) oraz uniwersalnej gamy Tipo, która wzbogaciła się o Cross Kombi, zasługuje na odrębne podkreślenie.

Radek Pszczółka

Fiat satysfakcja badania gama Tipo
Poprzedni wpis Następny wpis