Sentencja Volvo – Jeżeli zrealizujesz oczekiwania kobiet, przekroczysz wymagania mężczyzn
Kobiety stanowią coraz ważniejszą grupę klientów Volvo Cars. Już w roku 2000 w Stanach Zjednoczonych blisko 60 procent wszystkich nabywców Volvo stanowiły kobiety. Również w Europie ich udział wśród klientów jest coraz większy. Zatem….
W roku 2002 projektantka Volvo, Camilla Palmertz, wraz z niewielką grupą koleżanek została poproszona o zaprojektowanie samochodu studyjnego, który mógłby zyskać akceptację najbardziej wymagającej grupy klientów Volvo: niezależnych kobiet o wysokich kwalifikacjach zawodowych. Gdy przedstawiono pomysł Your Concept Car (YCC) Hansowi-Olov Olssonowi, prezesowi Volvo Car Corporation, jego reakcja była entuzjastyczna.
W kategoriach osiągów, prestiżu i stylu, klientki w segmencie klasy wysokiej chcą tego samego, czego wymagają mężczyźni. Oczekują jednak ponadto:
Przemyślanych rozwiązań umożliwiających przechowywanie różnego rodzaju bagażu Łatwości wsiadania i wysiadania z samochodu Dobrej widoczności Możliwości dopasowania pojazdu do osobistych upodobań Minimum obsługi technicznej Łatwości parkowania
Blisko dwadzieścia lat po prezentacji przez stylistki Volvo koncepcyjnego modelu YCC, wiele z tych rozwiązań jest oferowanych seryjnie. Dzisiaj przesuwający się fotel kierowcy, ułatwiający zajmowanie miejsca we wnętrzu, uchylana klapa bagażnika po przesunięciu stopą pod zderzakiem, umożliwiająca swobodny dostęp do bagażnika, gdy mamy zajęte ręce, automatyczne parkowanie równoległe i prostopadłe, czy wlew paliwa bez zakręcanego korka są elementami które stają się tak oczywiste jak klimatyzacja.
Ile osób wie jednak, że zawdzięczamy je pomysłom kobiet z Volvo???