Najnowszy film
Serwis autoryzowany i oferta pogwarancyjna Serwis 5+, czy warto skorzystać?

zawieszenie-3-1250x833

Serwis 5+ to program dla użytkowników marki Mitsubishi, których samochody nie są już objęte gwarancją fabryczną. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom kierowców starszych samochodów w Mitsubishi, przygotowano specjalny program serwisowy na preferencyjnych warunkach. Warto przypomnieć co odróżnia serwis autoryzowany od „zaprzyjaźnionego warsztatu pana Janka”…

Trzeba przyznać, że coraz bardziej zmienia się podejście do autoryzowanych serwisów samochodowych. Powodów innego spojrzenia na profesjonalne serwisy jest kilka.

Jeżeli mamy samochód od nowości, to warto jeździć do fachowców nawet po gwarancji, gdyż:

  • po pierwsze mamy pewność dobrej naprawy i diagnostyki,
  • a po drugie samochód szybciej znajdzie nabywcę, gdy będziemy go odsprzedawać.

Gdy kupujemy kilkuletni samochód jeżdżący od nowości w Polsce i serwisowany w stacji autoryzowanej, to także warto nadal odwiedzać fachowców z powodów podanych powyżej. Jednakże w tym wypadku sami musimy określić czy wizyta w autoryzowanych serwisie jest dla naszego pojazdu opłacalna, gdyż inaczej „kilkuletni samochód” jest postrzegany w przypadku Colta czy Space Stara, a inaczej w przypadku Outlandera czy Pajero.

klimatyzacja-5-1250x833Jednakże bez względu na wiek naszego modelu w autoryzowanym serwisie mamy pewność:

  • Szkolenia i wiedza mechaników

Czasy, gdy dobry mechanik z kluczem płaskim, śrubokrętem i młotkiem był w stanie naprawić w samochodzie wszystko, dawno minęły. Nowe technologie wprowadzane w samochodach sprawiają, że obecnie mechanicy co pewien czas muszą uczestniczyć w specjalnych szkoleniach, podczas których poznają nowe rozwiązania. Ze względu na fakt, iż są to szkolenia specjalistyczne, w pierwszej kolejności tajniki poznają pracownicy autoryzowanych serwisów i to oni są najbardziej kompetentni w naprawie danych modeli.
Przypomina to nieco wizytę u lekarza. Przecież każdy lekarz wie coś o medycynie, ale tylko specjalista jest godny zaufania w swej dziedzinie i stąd skierowania do specjalisty. A serwis taniego mechanika? Posługując się analogią medyczną, to jak wizyta u znachora. Może się uda…

zawieszenie-2-1250x833

  • Urządzenia diagnostyczne i fachowość

Autoryzowany serwis to także dostęp do urządzeń diagnostycznych dedykowanych w danej marce oraz doświadczenie mechaników. Przecież mechanik pracujący od kilkunastu lat z samochodami Mitsubishi szybciej rozpozna usterkę w tym modelu, niż mechanik BMW, czy Audi (analogiczna sytuacja będzie oczywiście gdy Audi czy BMW podjedzie do serwisu Mitsubishi). Dodatkowo mechanik stale pracujący z modelami danej marki bardzo szybko zauważy niepokojące objawy w naszym samochodzie i zasugeruje zwracanie uwagi na ten problem.

hamulce-3-1250x833 (1)

  • Części dobre, czy tanie?

Cena części zamiennych stosowanych w autoryzowanych serwisach to osobna historia. Nie ulega wątpliwości, że są to części dobre i trwałe, ale… nie są najtańsze. Warto jednak zwrócić uwagę na ten aspekt od drugiej strony. Przykładowo tanie klocki hamulcowe są głośne (niewłaściwy dobór elementów ciernych do tarcz), przy nagrzaniu tracą zdolność hamowania (fading będący często efektem niewłaściwego opracowania mieszanki trącej na okładzinie), albo też zużywają się zbyt szybko (zbyt miękka struktura okładziny). Tym samym takich okładzin nie ma w sprzedaży w autoryzowanym serwisie. Są tylko droższe, ale sprawdzone i gwarantujące pewność jazdy i bezpieczeństwo. Ponadto tańsze klocki wymieniamy częściej, a często niszczą także tarcze, co wymusza nowe koszty. Dokładnie na temat wypowiadał się specjalista PGD w wakacje, po wielokrotnych zapytaniach klientów. Wypowiedź CZYTAJ TUTAJ

hamulce-1-1250x833
W przypadku programu Serwis 5+ zastosowano jednak preferencyjne, niższe ceny dla osób szukających pewnych i trwałych części i decydujących się na sprawdzenie i serwisowanie samochodu w serwisie. Przykładowo w modelu Colt 1.1 i 1.3, sprawdzenie wszystkich najważniejszych podzespołów pojazdu w tym układu kierowniczego, układu hamulcowego, elementów zawieszenia, oświetlenia, stanu zespołu napędowego, poziomu płynów eksploatacyjnych, wraz z wymianą oleju w silniku, filtra oleju oraz filtra powietrza to koszt 499 zł.

Inwestycja w przyszłość
W przypadku zakupu/sprzedaży auta, jego historia serwisowa w autoryzowanym serwisie jest poważnym atutem przemawiającym na korzyść modelu. Kupując serwisowany pięcioletni samochód o przebiegu 150 000 km mamy pewność, że model pokonywał ok 30 tys km rocznie, a nie 130 tys w trzy lata do czasu gwarancji i nagle… stanął nie używany. Wszystko możemy bowiem potwierdzić w fakturach i w serwisie.
To samo będzie dotyczyło naszego samochodu, który będziemy sprzedawać. Pamiętajmy, faktury i pewność gwarantowana przez autoryzowany serwis to poważny atut dla nabywcy i szybsza oraz lepsza odsprzedaż.

Więcej informacji na ten temat i dokładne dane o poszczególnych ofertach można znaleźć:

  • Japan Motors, ul. Wyzwolenia 95, 43-300 Bielsko-Biała, telefon: (33) 827 00 30
  • Japan Motors, ul. Krasnobrodzka 5, (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa, telefon: (22) 510 00 30
  • Japan Motors, ul. Stawowa 2, 41-214 Sosnowiec, telefon: (32) 200 99 36


Wróć