Sukcesy Jeepa Avenger niezmiernie i niezmiennie nas cieszą i cieszyć będą dopóki będzie produkowany w Tychach. Oby jak najdłużej – życzymy przede wszystkim pracownikom tyskiego zakładu Stellantis. Zaczęło się z najwyższego C – od tytułu Samochód Roku 2023, a ostatnia nagroda jest jedenastą prestiżową, jaką zdobył Avenger. To tytuł „Auto Europa 2024”, którym pierwszego w 100% elektrycznego SUV-a Jeepa uhonorowali członków Włoskiego Związku Dziennikarzy Motoryzacyjnych (UIGA). W walce o tytuł Avenger pokonał innych dwadzieścia modeli produkowanych w Europie.
Nagroda „Auto Europa 2024”
Nagroda dla Jeepa Avenger z oznaczeniem „2024” jest niejako wybiegającą w przód, co ma uzasadnienie w kryteriach jej przyznawania. Jednym z najważniejszych jest bowiem innowacyjność. I tak jurorzy uznali Avengera za najlepsze auto produkowane i sprzedawane w Europie pod względem innowacyjności, designu, jakości i kosztów eksploatacji. Członkowie Włoskiego Związku Dziennikarzy Motoryzacyjnych, wspierani przez liderów opinii, przyznali tytuł „Auto Europa” po raz trzydziesty ósmy. Pierwszy całkowicie elektryczny SUV marki Jeep (made in Tychy) zostawił w pobitym polu dwadzieścia innych nowych modeli produkowanych w Europie.
Novella Varzi, country manager marki Jeep we Włoszech oczywiście nie kryła dumy z prestiżowego wyróżnienia. – Potwierdza ono, że nasz kompaktowy SUV przekonał do siebie naprawdę wszystkich. Jaki jest sekret Jeepa Avenger? To autentyczny Jeep o niepowtarzalnym DNA marki, w rozmiarach odpowiadających potrzebom europejskich kierowców, a do tego w wersji 100% elektrycznej. To nie przypadek, że Avenger jest najchętniej kupowanym na rynku włoskim elektrycznym SUV-em segmentu B z udziałem w rynku bliskim 25% – powiedziała Novella Varzi.
Kolekcja nagród Jeepa Avenger
Jak zaznaczyłem już w tytule, najnowsze wyróżnienie powiększyło kolekcję prestiżowych nagród Jeepa Avenger do jedenastu. Do powszechnie znanego i najwyżej cenionego tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2023 szybko dołączyły kolejne. Drugim chronologicznie był tytuł „Najlepszy rodzinny SUV”, jaki Avenger zdobył w plebiscycie Women’s World Car of the Year. A potem nagrody dla Jeepa Avenger sypały się już jak z rogu obfitości. W Polsce były to tytuły „Auto Lider 2023” w kategorii miejskich SUV-ów i crossoverów oraz „Miejskiego samochodu roku” w plebiscycie Wirtualnej Polski. W plebiscycie brytyjskiego Top Geara Avenger zdobył dwie nagrody – dla „Najlepszego miejskiego samochodu elektrycznego” i generalną – dla „Samochodu elektrycznego roku”. Tę ważniejszą nagrodę potwierdziło całe wydawnictwo Top Gear honorując w maju Avengera „ogólnowydawniczym” tytułem „Elektryczny samochód roku”. Z kolei w konkursie Autocar Awards 2023 (także w Wielkiej Brytanii) Avenger został nagrodzony tytułem „Najlepszego małego samochodu”.
Elektryczny kompaktowy SUV Jeepa został doceniony także za wartość rezydualną. Oto bowiem zwyciężył w konkursie Autovista Group Residual Value Award 2023 w kategorii małych samochodów elektrycznych. Z kolei uhonorowaniem stylu Jeepa Avenger jest Autonis Design Awards dla „Najpiękniejszego małego SUV 2023”.
100% Jeepa w 100% elektrycznego napędu
Radość prawie równą tej z faktu zdobycia przez Jeepa Avenger tytułu COTY 2023, sprawiła mi informacja o spalinowej wersji. A konkretnie o tym, że benzynowy Avenger o mocy 100 KM będzie do kupienia w Polsce. Jednak zdobywcą ostatniej z nagród jest Avenger elektryczny, wiec jej oddajmy honory na zakończenie tego wpisu.
Zgodnie z DNA Jeepa, także pierwszy w 100% elektryczny SUV marki, jakim jest Avenger, ekscytuje i kusi obietnicą dobrej zabawy. Na pierwszy rzut oka można się dziwić nagrodzie dla „Najlepszego małego samochodu”, bo na małego Avenger nie wygląda. Ale pamiętajmy, że ten kompaktowy SUV ma 408 centymetrów długości, więc jednocześnie wysokie zagęszczenie nowoczesnych technologii na łokieć kwadratowy powierzchni. Do mocnych atutów Jeepa Avenger należą kompletny zestaw systemów ADAS i najnowocześniejsze technologie zapewniające w pełni cyfrowe wrażenia z jazdy. Nowy układ napędowy zapewnia zasięg do 400 km w cyklu WLTP i do 550 km w jeździe miejskiej. Kto mieści się w średnim dziennym przebiegu europejskich użytkowników aut, który wynosi trzydzieści kilometrów? To ma dodatkowy argument przemawiający na rzecz Jeepa Avenger, ponieważ ładowanie auta na taki dystans zajmie mu tylko trzy minuty.
Radek Pszczółka
Zdjęcia: Jeep