Wybierz markę

Miesięcznik „auto motor i sport” ogłosił wyniki plebiscytu „Best Cars 2021”, w którym głosy oddało blisko 3 tysiące Czytelników z Polski.  Zwyciężyły w swych kategoriach Abarth, Elektryczny Fiat 500, Giulia i Stelvio…

W zeszłym tygodniu poznaliśmy tegorocznych zwycięzców plebiscytu „Best Cars 2021” organizowanego przez redakcję „auto motor i sport”.

W polskiej edycji plebiscytu samochody marek należących do Grupy Stellantis zajęły aż trzy pierwsze miejsca i jedno drugie. Co ciekawe, w zasadzie wszystkie nagrodzone modele obroniły zeszłoroczne tytuły: Abarth 595/695 oraz Alfy Romeo Giulia i Stelvio. Jedyną zmianą na drugiej pozycji jest wymiana kultowego Fiata 500 na jego następcę, czyli nowego Fiata 500 z napędem elektrycznym. I właśnie ta wymiana wskazuje na tendencje rysujące się na krajowym rynku samochodów osobowych i coraz większe zainteresowanie Polaków alternatywnymi napędami. W końcu to właśnie Oni głosowali w krajowej edycji „Best Cars”.

„Best Cars” to wydarzenie na skalę międzynarodową, odbywające się równolegle w pięciu krajach Europy oraz w Chinach. W tym roku swoje głosy oddało ponad 130 tysięcy Czytelników pism motoryzacyjnych, w tym blisko trzy tysiące z Polski, gdzie plebiscyt był organizowany już po raz 27. Wybierali Oni wymarzone auta spośród imponującej liczby 378 modeli podzielonych na 11 kategorii, i mimo rosnącej konkurencji wykazali niezwykłą lojalność wobec samochodów marek Grupy Stellantis, umieszczając na podium aż cztery modele.

Mały Sportowiec

Pełna dominacja nastąpiła w klasie aut najmniejszych – Abarth 595/695 pewnie zwyciężył piąty raz z rzędu. Polscy fani motoryzacji doceniają wyścigowe dziedzictwo marki i zadziorny charakter sportowego Abarth. i jego wersje specjalne, dostępne z silnikami benzynowymi 1.4 T-Jet 16v o mocach od 145 do 180 KM.

Niezwykle ciekawa zmiana nastąpiła na drugim miejscu podium samochodów najmniejszych, gdzie tradycyjnego, kultowego Fiata 500 zastąpił innowacyjny nowy Fiat 500.

Przełomowa generacja Fiata 500

Ta niezwykła, trzecia generacja modelu 500 powstała, aby dostarczać najlepsze rozwiązania dla Klientów: cichy, ekologiczny samochód o dużym zasięgu i krótkim czasie ładowania. Właśnie dlatego w nowym Fiacie 500 znalazły się akumulatory litowo-jonowe o pojemności do 42 kWh, zapewniające zasięg do 320 km w cyklu mieszanym (WLTP).

Nasz test modelu – Fiat 500

Aby zoptymalizować czas ładowania, nowa 500 jest wyposażona w funkcję szybkiego ładowania do 85 kW. Potrzebuje ona zaledwie 5 minut, aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na pokonanie 50 km, czyli więcej niż potrzebne do przeciętnego codziennego użytkowania samochodu. Dzięki szybkiej ładowarce można również naładować akumulator do 80% w zaledwie 35 minut. Gniazdo Combo 2 umieszczone z tyłu po prawej stronie samochodu zasila szybką ładowarkę, umożliwiając ładowanie zarówno prądem zmiennym, jak i stałym. Dostępne są również rozwiązania do ładowania w domu, jak easyWallbox, domowy system ładowania, który można podłączyć do normalnego gniazdka domowego.

Nagrodzony nowy Fiat 500 oferuje trzy tryby jazdy: Normal, Range i Sherpa, a silnik najmocniejszej wersji generuje moc 87 kW, zapewniając maksymalną prędkość 150 km/h (ograniczoną elektronicznie) i przyspieszenie od 0 do 50 km/h w zaledwie 3,1 sekundy i od 0 do 100 km/h w 9,0 sekund.

Dyskretny urok Giulii

Pierwsze miejsce utrzymała też Alfa Romeo Giulia. Czytelnicy „auto motor i sport” już po raz szósty umieścili ją na najwyższym miejscu podium w klasie średniej. Alfa urzeka majestatycznym designem i niezrównaną przyjemnością z jazdy wynikającą z połączenia silników o mocach od 190 do 280 KM, napędu tylnego lub na cztery koła Q4, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i zawieszenia Alfa Link. Warto również wspomnieć tu o topowej wersji Giulia Quadrifoglio o mocy aż 510 KM, która przyspiesza do setki tylko w 3,9 sekundy. Dziś do niezwykłych odczuć z jazdy dołącza najwyższa niezawodność, potwierdzona 5-letnią gwarancją Maximum Care z limitem przebiegu do 200 tys. km i rekomendacja kierowcy teamu F1 Alfa Romeo Racing ORLEN, Roberta Kubicy.

Alfa Romeo Stelvio – włoska uroda i… zadziorność

Tytuł „Najlepszy duży SUV/terenowy” obroniła też po raz trzeci Alfa Romeo Stelvio  Stelvio przyciąga swoimi rasowymi, włoskimi liniami nadwozia, kompletacjami ośmiu wersji wyposażenia oraz obietnicą osiągów potężnych silników diesla o mocach od 190 do 210 KM i benzynowych w przedziale 200-510 KM. I podobnie jak wszystkie nowe Alfy Romeo jest dostępna z 5-letnią gwarancją Maximum Care potwierdzającą jej najwyższą niezawodność.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!