Wybierz markę

CUPRA Born (z boku) wygrała Autostradowy Rajd – Test Samochodów Elektrycznych

Całkowicie elektryczna CUPRA Born znakomicie sprawdza się nie tylko w mieście, ale także na autostradach. Dowiódł tego Autostradowy Rajd – Test Samochodów Elektrycznych, który elektryk hiszpańskiej marki wygrał w kategorii aut z baterią do 80 kWh. Wydarzenie, które ma na celu popularyzację transportu zeroemisyjnego, stanowiło część Kongresu Nowej Mobilności.

Ponieważ kiedyś eko rajdy bywały nazywane rajdami o kropelce, teraz można by je nazywać rajdami o wacie (od jednostki mocy).

Autostradowy Rajd – Test Samochodów Elektrycznych

Rajd – test w głównej części składał się z przejazdu trasy o długości 480 kilometrów, głównie autostradami. Nie trzeba dodawać, że jazda musiała odbywać się zgodnie z przepisami, ale nie wiem, czy uczestnicy nie składali lusterek bocznych. Drugą ze składowych rajdu był sprawdzian umiejętności jazdy podczas prób zręcznościowych na torze Automobilklubu Tarnów. Postój na uzupełnienie poziomu energii trwał maksymalnie czterdzieści minut, a średnia moc ładowania wynosiła 80 kW. Autostradowy Rajd – Test Samochodów Elektrycznych w kategorii pojazdów z baterią do 80 kWh wygrała CUPRA Born. Załogę w 100% elektrycznego samochodu hiszpańskiej marki, docenionego za optymalne zużycie energii oraz ładowanie stanowili Tomasz i Aleksandra Szmandrowie.

Autostradowy Rajd – Test Samochodów Elektrycznych potwierdził niezawodność, efektywność energetyczną i możliwości jazdy na dłuższych dystansach CUPRY Born. To kolejny dowód na to, że elektryczne samochody CUPRA są gotowe do podjęcia każdego wyzwania na drodze. Oraz, że elektryczna mobilność także może oznaczać miłe emocje za kierownicą – skomentowała Katarzyna Dziomdziora, PR Managerka marek SEAT i CUPRA.

Dobry kierowca z bardzo bogatym doświadczeniem rajdowym na pewno potrafi jeździć ekonomicznie. Pozwolę sobie jednak na dygresję, że większy wkład w sukces miał samochód niż kierowca. Redaktora Tomasz Szmandrę znam bowiem z szeregu rajdów dziennikarskich, z których wiele wygrywał, łącznie z prestiżowym Rajdem Żubrów. Mnie osobiście zawsze dokładał grube sekundy, z wyjątkiem przypadku, gdy wypadł z trasy. Dlatego tym bardziej muszę mu pogratulować znakomitej współpracy z samochodem i pilotką, która skutecznie hamowała jego naturalny pęd ku prędkościom. Autostradowy Rajd – Test Samochodów Elektrycznych potwierdził więc, że można (i warto) dopasowywać swoje umiejętności do zalet narzędzia, jakim się posługujemy.
Organizatorem rajdu była TVSens, przy współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych – We drive e-mobility, Areną Gliwice, miastem Gliwice, EV Klub Polska, GreenWay Polska, GO+EAuto, NaviExpert Telematics oraz miastem Szczucin.Autostradowy Rajd – Test Samochodów Elektrycznych, zwycięska załoga Tomasz Szmandra i Aleksandra Szmandra

Rajdy o wacie, zamiast o kropelce

Każdy, kto doświadczył natychmiastowo dostępnego maksymalnego momentu obrotowego w samochodzie elektrycznym, z pewnością zgodzi się z komentarzem pani Katarzyny Dziomdziory. CUPRA wyjątkowo łączy emocje, elektryfikację oraz sportowe osiągi i potwierdza swoimi samochodami, że elektryczna mobilność oznacza przyjemne emocje za kierownicą. Ba, hiszpańska marka dowodzi, że elektryfikacja i sportowy charakter idealnie do siebie pasują. Dlatego coraz więcej prądu wiozą ze sobą elektryzujące zapowiedzi nowości marki CUPRA. Pierwszą była CUPRA Leon Hybrid plug-in, której test sprawił nam wiele frajdy. Drugim po modelu Born całkowicie elektrycznym samochodem CUPRY jest Tavascan, który przy okazji elektryfikacji wyznacza nowy język projektowy marki. Napisałem „jest”, bo przecież od kwietniowej premiery wiemy, że już jest, tylko do salonów CUPRY wjedzie w przyszłym roku.

A przecież przed nami, już niebawem, bo także w przyszłym roku, premiera pierwszego zelektryfikowany sportowego SUV-a CUPRY, czyli modelu Terramar. W następnym roku premiera modelu inspirowanego koncepcyjną CUPRĄ Raval, zapowiadanego jako najbardziej radykalna interpretacja miejskiego samochodu elektrycznego ognistokrwistej marki. Do roku 2030 flota CUPRY będzie całkowicie zelektryfikowana. Z tych powodów należy przypuszczać, że rajdów o wacie, takich jak Autostradowy Rajd – Test Samochodów Elektrycznych będzie dużo więcej.

Radek Pszczółka
Zdjęcia: CUPRA
CUPRA Born dynamicznie na ulicy, wygrała Autostradowy Rajd – Test Samochodów Elektrycznych

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!