Nowa Dacia Jogger w naszym postrzeganiu to przede wszystkim samochód rodzinny, a w wersji siedmiomiejscowej – bardzo rodzinny. Ogólnopolski plebiscyt Fleet Derby potwierdził, że Jogger to także samochód do pracy. To zrozumiałe, skoro Dacia Jogger wyróżnia się znakomitym stosunkiem ceny do przestronności i uniwersalności – cechami wysoko cenionymi przez menadżerów flot. Kiedy Dacia wprowadzała Joggera na rynek, pisząc o jego uniwersalności, podsuwała porównanie ze szwajcarskim scyzorykiem.
Nie wydaje mi się, żeby fachowcy mieli zawsze przy sobie szwajcarskie scyzoryki. Za to faktycznie wielość możliwości i zastosowań Dacii Jogger, na dodatek z silnikiem dwupaliwowym, czyni zeń auto dla wielu branż. Tu warto zauważyć, że Jogger wcześniej zdążył już zwyciężyć w plebiscycie The Best of Moto 2022 w kategorii „Samochód uniwersalny”.
Nagroda Fleet Derby dla Dacii Jogger
Plebiscyt Fleet Derby organizuje redakcja miesięcznika „Fleet. Auto w firmie”. Dacia Jogger zwyciężyła w kategorii Mobilność, jako najlepszy samochód z silnikiem spalinowym. Tegoroczna edycja plebiscytu Fleet Derby była już dwunastą. Napłynęło na nią aż 150 zgłoszeń z 67 firm. Ćwierć miliona (tak, 250 000) głosów oddali m.in. fleet managerowie, osoby odpowiedzialne za politykę samochodową, zakupową i finansową w firmach.
Nagrodę z rąk Krzysztofa Turczaka, dyrektora rozwoju Fleet Meetings odebrał Piotr Szlęzak, szef produktu DACIA. W wystąpieniu podziękował wszystkim, którzy zagłosowali na Joggera, a jako człowiek marketingu podał też kilka argumentów, którymi mogli się kierować. – Ponad 60% naszych klientów wybiera silnik ECO-G 100, który jest wyposażony w fabryczną instalację gazową. Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (na benzynę i LPG) w całej swojej gamie samochodów osobowych. LPG to nie tylko oszczędność dla portfela naszych klientów, to również niższa emisja CO2 w porównaniu do silników benzynowych. Piotr Szlęzak przypomniał także dziesięcioletnie know-how Dacii w dziedzinie samochodów z układem LPG. Podkreślił również fakt fabrycznego montażu instalacji LPG zintegrowanej z silnikiem benzynowym bezpośrednio na linii produkcyjnej. – Ta nagroda utwierdza nas w przekonaniu o słusznym kierunku budowania naszej oferty. Wobec nadchodzących zmian norm spalinowych będziemy dalej rozwijać tę technologię i oferować kolejne modele z tym rozwiązaniem – zadeklarował przedstawiciel Dacii.
Dacia Jogger dla osób o różnorodnych potrzebach
Jogger ma długość kombi, jest przestronny jak kombivan, a do tego ma całkiem godne możliwości terenowe. Jest komfortowy dla dużej rodziny i pakowny dla brygady fachowców. Mimo swojej uniwersalności Dacia Jogger nie może być zaliczona do samochodów masowych, czy – jak mówią w salonach – wolumenowych. Jednak kupowany jest zaskakująco chętnie i coraz chętniej, o czym redakcyjny kolega pisał nawet przed miesiącem. Klienci najczęściej wybierają najwyższe wersje wyposażenia – Extreme lub Extreme+, bo te mają siedem miejsc. Przy tej wielkości, pakowności, a jak widzimy po wyborze menadżerów flot – czasem także ładowności, niskie koszty eksploatacji mają szczególne znaczenie. Dacia Jogger zapewnia oszczędności użytkownikowi oczywiście za sprawą przywołanego już silnika dwupaliwowego ECO-G, znanego też jako silnik TCe 100 LPG. Wersje z tym układem zasilania stanowią prawie 80% wyborów klientów. A nawet dwa miesiące temu analizowaliśmy powody tej popularności we wpisie: Dacia z instalacją LPG – dlaczego to bardzo dobra oferta.
Trudno na rynku o siedmiomiejscowe auto, które jest zgrabne i jednocześnie zapewnia komfort wszystkim pasażerom, również siedzącym w trzecim rzędzie. A Dacia Jogger taki komfort daje, a dodatkowo dzięki skutecznemu zapewnia komfort akustyczny. Najlepiej przekonać się całą rodziną podczas jazdy testowej, jaką proponują salony Dacii. Pod tym linkiem są zamieszczone także dane techniczne i specyfikacje Dacii Jogger. Ja pozwolę sobie tylko napomknąć dla przypomnienia, że nowy Jogger ma także nowy silnik benzynowy (tylko benzynowy) TCe 110. Można też poczekać na wersję hybrydową Joggera, której pojawi się w ofercie Dacii jeszcze w tym roku. I żeby to także jasno wybrzmiało: Dacia Jogger to samochód siedmiomiejscowy (prawdziwie siedmioosobowy), ale także pięciomiejscowy (prawdziwie pięcioosobowy). Podkreślam „prawdziwość”, bo przestrzenią na tylnej kanapie Jogger na to zasłużył. Tu nie mamy układu siedzeń 5+2, gdzie 2 to najlepiej dzieci.
Radek Pszczółka
Zdjęcia: Dacia i Magazyn Fleet