Kiedy zapowiadaliśmy premierę samochodu koncepcyjnego Mitsubishi Ralliart na Tokyo Auto Salon, urzeczeni detalami popuściliśmy wodze fantazji na temat jego przyszłości. Gdy już objawił się w całym mocnym dostojeństwie, stwierdziliśmy, że jest jeszcze lepiej przygotowany do wykorzystania niepośledniego momentu obrotowego silnika Mitsubishi. Jego sylwetka i detale budziły oczywiste skojarzenia z autem do działań rajdowych. Jednak samochód Mitsubishi Ralliart, który wyruszy na rajdowe trasy jest zupełnie inny niż prezentowany w Tokio Vision Ralliart Concept. Będzie nim pojazd zbudowany na strategicznym pick-upie marki – L200.
Zapisywanie się w historii
Prezentację Mitsubishi Ralliart zatytułowaliśmy „Nowa era, nowa przygoda” i wróciły wciąż żywe wspomnienia zwycięstw Mitsubishi Pajero w legendarnym Rajdzie Dakar. Model ten zyskał przydomek króla Dakaru, wygrywał bowiem ten najsławniejszy terenowy rajd aż dwunastokrotnie, w tym siedem razy z rzędu w latach 2001-2007. Nastały inne czasy, marka pisze nową historię, ale cieszymy się, że Mitsubishi Ralliart chce pisać nowy rozdział w sportach motorowych. To sprawi, że rywalizacja na pewno będzie ciekawsza.
Mitsubishi Motors Corporation ogłosiło właśnie, że zespół Mitsubishi Ralliart, weźmie udział w tegorocznym rajdzie Asia Cross Country Rally (AXCR). W zaplanowanym na sierpień rajdzie, zespół pojedzie strategicznym i już kultowym światowym modelem Mitsubishi Motors. Będzie to pick-up L200 o ładowności 1 tony, którego klienci na rynkach poza Europą znają pod nazwą Triton.
Mitsubishi Ralliart nie jest zespołem fabrycznym, a prywatnym, należącym do firmy TANT SPORTS z Tajlandii. Mitsubishi Motors udzieli mu wsparcia technicznego. Dyrektorem teamu został Hiroshi Masuoka, który wygrywał Rajd Dakar w latach 2002 i 2003.
– Przez wiele lat firma Mitsubishi Motors rywalizowała w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata i Rajdzie Dakar, zdobywając tytuły mistrzowskie w obu tych imprezach i doskonaląc właściwości jezdne samochodów Mitsubishi, którymi można się teraz cieszyć w każdych warunkach pogodowych i drogowych – powiedział Hiroshi Masuoka. Film na YouTube, w którym słynny kierowca zaprezentował zespół, zawiera wiele archiwalnych ujęć z jego sukcesów i sukcesów Mitsubishi. Z prawdziwą przyjemnością zapraszamy do jego obejrzenia Team Mitsubishi Ralliart: Message from Hiroshi Masuoka, Team Director – YouTube.
Zdobywanie doświadczeń
Przypomnijmy tu, że firma Mitsubishi Motors wskrzesiła markę Ralliart w listopadzie 2021 roku. Zaraz też rozpoczęła sprzedaż wersji specjalnych w Tajlandii oraz podzespołów Ralliart w Japonii. Udział w sportach motorowych i wsparcie techniczne dla Teamu Mitsubishi Ralliart pozwolą firmie zaprezentować swój potencjał inżynierski. Ale nie tylko, bowiem wyjątkowe emocje, jakich dostarczają samochody Mitsubishi teraz wyjdą wyjadą na jeszcze wyższy – rajdowy poziom.
AXCR to rajd typu cross country zarejestrowany przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA). Zawody odbywają się w gorącym i wilgotnym klimacie Azji Południowo-Wschodniej w Tajlandii. Co ważniejsze, trasy terenowych poprowadzone w górach i dżungli są jeszcze bardziej wyczerpujące niż klimat. Mitsubishi Motors wykorzysta zdobyte podczas rajdu doświadczenia do doskonalenia atutów swoich samochodów. Konstruktorzy kładą szczególny nacisk na elementy, które z oczywistych względów będą podlegały ekstremalnym obciążeniom. Do tych należą sztywność nadwozia i podwozia, sterowność oraz osiągi terenowe.
– Udział Mitsubishi Motors w AXCR polegający na zapewnieniu wsparcia technicznego umocni wyjątkowy charakter naszych produktów. Dotyczy to w pierwszym rzędzie strategicznych pickupów i SUV-ów. Nasz zespół dołoży wszelkich starań, by nie zawieść oczekiwań marki – podsumował dyrektor zespołu Mitsubishi Ralliart.
Władysław Adamczyk

Zupełnie inny Vision Ralliart Concept, ale może i jego się w rajdach doczekamy.