Ford Focus ST to najnowszy hot hatch na rynku i już można zamawiać go w salonach Forda Grupy PGD. Auto wyceniono na 116 200 zł, ale bardziej interesująca odmiana kosztuje 133 400 zł.
Nowy Ford Focus ST to jeden z niewielu samochodów tej klasy, które są oferowane zarówno w dwóch wersjach nadwoziowych – hatchback i kombi – jak i skrajnie różnych wersjach silnikowych – benzyna i diesel. Tym samym tradycyjnie dla marki Ford przygotowano kompletną ofertę na ten model.
A gdyby jeszcze uściślić, to nowy Focus ST jest dostępny w dwóch specyfikacjach wyposażenia, czyli łącznie na wyjściowo mamy osiem konfiguracji samochodu. Ceny zaczynają się od 116 200 zł za model Ford Focus ST2 hatchback 2.0 EcoBlue. Wersja benzynowa kosztuje 133 400 zł. Dopłata do kombi to 4000 zł. W standardzie wersji ST2 są m.in.:
- 18-calowe obręcze kół
- System nawigacji satelitarnej Sync 3 z 8-calowym ekranem
- Klimatyzacja automatyczna
- Sportowe fotele
- Elektrycznie sterowane szyby i lusterka
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Dostęp bezkluczykowy
- System wyboru trybu jazdy
- System wspomagający utrzymanie pasa ruchu
- Ogranicznik prędkości
- System ograniczający skutki kolizji
- Tempomat
- System eLSD
Ponadto, wersja benzynowa ma elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego oraz adaptacyjne amortyzatory. Takie są też dostępne do diesla w pakiecie Performance, ale wyłącznie w wersji hatchback. Dlatego też pakiet ten kosztuje 5000 zł do hatchbacka i 1700 zł do kombi.
Specyfikacja ST3, czyli bogatsza kosztuje odpowiednio 127 500 zł za wersję wysokoprężną oraz 144 700 zł za benzynową. Na liście wyposażenia znajdziemy tu m.in.:
- 19-calowe obręcze kół
- Reflektory diodowe
- Czerwone zaciski hamulców
- Częściowo skórzane i częściowo pokryte Alcantarą fotele sportowe z elektryczną regulacją.
Nowy Focus ST może być wyposażony we wszystkie systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy jakie da się zamówić także do zwykłego Focusa. Wszystkie w atrakcyjnych pakietach. Auto jest oferowane w siedmiu kolorach lakieru, w tym bez dopłaty wyłącznie w białym. Czerwony kosztuje tylko 750 zł, lakiery czarny i szary 1450 zł, natomiast metalizowany czerwony 2450 zł. Są także dwa lakiery wyjątkowe dla tego modelu – Orange Fury i Performance Blue (w autach widocznych na zdjęciach) za 5000 zł.
Na koniec przypomnę, że nowy Ford Focus ST z silnikiem benzynowym 2.3 EcoBoost rozwija moc 280 KM i moment obrotowy 420 Nm, co jest najwyższą wartością w klasie przednionapędowych hatchbacków. Jest to też największy czterocylindrowy silnik oferowany w hot hatchach. Dzięki niemu auto przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,7 s i rozpędza się do 250 km/h.
Diesel 2.0 EcoBlue też nie wykazuje słabości. Jego maksymalna moc 190 KM podparta solidną dawką momentu obrotowego o wartości 400 Nm pozwala rozpędzić auto do 220 km/h, a pierwszą setkę uzyskać w czasie 7,6 s.
Konkurencją w ramach marek Grupy PGD dla nowego Forda Focusa ST jest Hyundai i30 N Performance z silnikiem o mocy 275 KM oraz Seat Leon Cupra z silnikiem o mocy 290 KM. Oba te auta są droższe od Focusa ST i tylko Leon jest dostępny z nadwoziem kombi. Dodatkowo z napędem na cztery koła, ale bez silnika wysokoprężnego.