Kazał na siebie czekać dłużej niż Mikołaj, ale nareszcie nadjeżdża – nowy Mitsubishi Outlander 2024 PHEV. Czwarta generacja SUV-a Mitsubishi zadebiutuje w naszym kraju pod hasłem „Nowy Outlander na wyciągnięcie ręki”. Polska premiera Outlandera 2024 w salonie odbędzie się w Mitsubishi Japan Motors w Warszawie już we wtorek 3 grudnia. Zaraz po niej samochód zagości w Bielsku-Białej (w środę 4 grudnia) i w Sosnowcu (w czwartek 5 grudnia). Serdecznie zapraszamy do poznawania długo wyczekiwanego modelu, którego wyglądamy już przynajmniej od wiosny 2023 roku. Z uwagi na duże zainteresowanie, na prośbę doradców salonów Mitsubishi Japan Motors podpowiadam, że warto się na premierowe spotkanie zapisać. „Nowy Outlander na wyciągnięcie ręki” czeka na Panią i Pana pod tym linkiem.
W marcu zeszłego roku, kiedy zapowiadałem na blogu Outlandera czwartej generacji, niewiadomych było dużo. Pisałem: „Pełny obraz uzyskamy w 2024 roku, kiedy szeroko otwartymi drzwiami i eksponowanym miejscem powita go każdy europejski salon Mitsubishi”. Teraz mogę więc stwierdzić, że tak będzie i że zdążył na czas. A żeby Pani i Pan zdążyli, powtarzam i precyzuję terminy spotkań nazwanych „Nowy Outlander na wyciągnięcie ręki” w salonach Mitsubishi.
» Warszawa, ul. Krasnobrodzka 5 – 3 grudnia (wtorek)
» Bielsko-Biała, ul. Wyzwolenia 95 – 4 grudnia (środa)
» Sosnowiec, ul. Stawowa 2 – 5 grudnia (czwartek)
Każdy z salonów zaprasza na spotkanie z nowym Outlanderem od 9:00 do 18:00. Przypominam też prośbę o potwierdzenie przyjęcia zaproszenia pod tym adresem: „Nowy Outlander na wyciągnięcie ręki”. Prezentacja będzie miała charakter statyczny, co oznacza, że będzie można poznać modernistyczną koncepcję stylistyczną oraz bogate wyposażenie modelu w innowacje bazujące na dopracowanych technologiach w tym funkcje systemów wspomagających kierowcę. Najważniejsze chyba jednak będzie sprawdzenie, jak czujemy się w obszernej przestrzeni, w której ugości nas nowy Mitsubishi Outlander 2024. – Na możliwość jazd testowych przyjdzie nam poczekać prawdopodobnie do marca – zapowiada Sławomir Sachajko, dyrektor Mitsubishi Japan Motors.
Tradycja popularności, nowoczesność stylu
Napisałem, że nowy Outlander był długo wyczekiwany, co mogło zdziwić osoby patrzące na segment samochodów D-SUV jako niszowy. Ale takie właśnie spojrzenie podkreśla wyjątkowość Outlandera, którego trzy generacje rozeszły się w liczbie 513 734 egzemplarzy. Na dodatek, w trzeciej generacji Outlandera aż 199 843 (60,8%) kupionych samochodów to hybrydy plug-in. Już rok 2020 Outlander PHEV zakończył jako najchętniej kupowany SUV z napędem typu hybryda plug-in w Europie. Duże zainteresowanie, jakie budzi nowy Mitsubishi Outlander PHEV (u niektórych wręcz tęsknotę), jest zatem w zupełności zrozumiałe. Na uznanie SUV Mitsubishi zapracował m.in. rozbudowanymi pracami badawczo-rozwojowymi nad innowacyjnym, pierwszym na świecie napędem PHEV – zasilanym akumulatorem trakcyjnym ładowanym z zewnętrznego źródła. Wyjątkowość modelu powiększył inteligentny układ przeniesienia napędu na wszystkie koła. O oczywistych w segmencie hybryd D-SUV walorach Outlandera – dużym zasięgu, oszczędności i komforcie podróżowania tylko napomykam.
Outlander najnowszej generacji uosabia wszystko, co najlepsze w japońskiej motoryzacji i marce Trzech Diamentów – dbałość o detal, dopracowanie i trwałość. Stylistyka modelu opiera się na geometrycznych kształtach i nawiązuje do surowej offroadowej estetyki, co przynosi równowagę formy i funkcjonalności. Nadwozie nowego Outlandera powstało z myślą o europejskich klientach, którzy w pełni wykorzystują wielozadaniowość SUV-ów. Służą one zarówno jako prestiżowe i funkcjonalne samochody firmowe, jak i wygodne auta rodzinne – kompani weekendowych wypadów i wakacyjnych wojaży. Tę multifunkcjonalność zdradza koncepcja stylistyczna Outlandera PHEV, która łączy śmiały, wręcz zawadiacki zew przygody ze zrównoważeniem i stabilnością. Całość bryły nadwozia z szerokimi nadkolami emanuje pewnością, gwarantowanym bezpieczeństwem podróżowania i zdaje się mówić „Mocno stoję na kołach”. Natomiast wyraziście zarysowana maska akcentuje, że nowy Mitsubishi Outlander 2024 zapewnia wysokie osiągi i dynamikę, z jakich znamy napędy PHEV. Tę cechę podkreślają drapieżne kształty modułów oświetlenia.
Outlandera 2024 będziemy mogli kupić w jednym z dwunastu wariantów kolorystycznych, z których pięć jest dwubarwnych. Nowym lakierem jest metaliczny Moonstone Grey z atrakcyjnymi refleksami świetlnymi.
Wnętrze przyjazne także technologią cyfrową
We wnętrzu wszystko jest zgodnie z oczekiwaniami, tradycją marki i japońską estetyką oraz filozofią aranżacji przestrzeni. Użytkownicy nowszego języka powiedzą: „Wszystko się tu zgadza – dbałość o szczegóły, oszczędność formy, ergonomia, funkcjonalność i wygoda”. Dbałość o szczegóły wiąże się między innymi z zapewnieniem najprzyjemniejszych wrażeń dotykowych w kontakcie z kierownicą, pokrętłami, przełącznikami i sterownikami. Kiedy już nowy Mitsubishi Outlander 2024 będzie gościł Panią i Pana w swoim wnętrzu, proszę wszystko zweryfikować. Łącznie z tym, czy odpowiada Państwu nowa konstrukcja foteli, podnoszącą ich wygodę i funkcjonalność oraz funkcja masażu. Podobnie jak to, czy elementy cyfrowe, głównie te związane z systemem informacji i rozrywki, są przyjazne i intuicyjne w obsłudze. Na podstawie informacji producenta mogę przekazać, że przestrzeń pasażerska i bagażowa są większe oraz lepiej rozplanowane, niż w poprzedniku. Bagażnik Outlandera 2024 ma objętość 495 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy do dyspozycji 1422 litry przestrzeni.
Oczywiście nie wiemy jeszcze, jak będą wyglądały specyfikacje wyposażenia, ale wiemy, że w jednej system audio będzie ośmio-, a w innej dwunastogłośnikowy. Będzie to system Dynamic Sound, opracowany we współpracy z firmą Yamaha i specjalnie dostrojony do charakterystyki akustycznej wnętrza. Dzięki temu kabina ma się przekształcić w prywatną salę odsłuchową wypełnioną realistycznym, przejrzystym, selektywnym dźwiękiem. Z kolei jeśli chodzi o wizję, to kierowca ma do dyspozycji ekran TFT o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,3 cala. W dużym stopniu może dobrać wyświetlane informacje do własnych potrzeb, co łatwiutko zrobi za pomocą przycisków na kierownicy. Jak to obecnie w samochodach, jest i drugi ekran o wysokiej rozdzielczości – Smartphone-link Display (SDA). Ma on przekątną 12,3 cala, a dzięki panelowi dotykowemu i zaawansowanemu interaktywnemu interfejsowi graficznemu zapewnia szybki dostęp do potrzebnych informacji. Poza nawigacją i informacjami o ruchu drogowym poprzez Android Auto albo Apple CarPlay mamy dostęp do kompatybilnych aplikacji w telefonie.
Nowy Mitsubishi Outlander 2024 czyli najlepszy
Producent zapewnia, że nowy Mitsubishi Outlander 2024 jest najlepiej wyposażonym modelem w historii marki. Bezpieczeństwo zaczyna się od rozpoznania ewentualnych zagrożeń przez zestaw czujników pokładowych rozmieszczonych wokół auta i przekazujących pełny dookólny obraz. Dane z czujników pobierają i przetwarzają zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, które mają zapobiegać kolizjom lub minimalizować ich skutki. Już wiemy, że nawet w podstawowej specyfikacji wyposażenia znajdzie się dużo więcej systemów bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia ponad podstawowe. Będą to między innymi systemy: ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, zapobiegający zjeżdżaniu z pasa, zapobiegania kolizjom czołowym, monitorowania martwego pola w lusterkach, monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu oraz system rozpoznawania znaków drogowych połączony z ostrzeganiem o przekroczeniu dozwolonej prędkości. Będzie także asystent awaryjnego utrzymania na pasie ruchu i osiem poduszek powietrznych nie do spania.
Układ PHEV nowej generacji, w jaki wyposażony jest nowy Mitsubishi Outlander 2024, zapewnia większy zasięg i dynamikę właściwą samochodom elektrycznym. Tworzą go czterocylindrowa jednostka benzynowa i dwa silniki elektryczne o dużej mocy, zasilane przez akumulator o pojemności 22,7 kWh. Według danych z procedury testowej WLTP, bateria pozwala na przejechanie tylko na prądzie do 86 kilometrów. Zastosowanie dwóch silników elektrycznych i dołączanego napędu silnika spalinowego przyniosło efekt w postaci podniesienia mocy o 40% w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Większy, skuteczniej chłodzony akumulator może dostarczać o 108% wyższą ciągłą moc wyjściową niż bateria poprzedniej generacji. Jednostka spalinowa to uznany, szesnastozaworowy silnik DOHC o pojemności 2360 cm3, generujący 136 KM mocy i 203 Nm momentu obrotowego. Łączna moc całego układu napędowego wynosi 302 KM, w związku z czym możemy oczekiwać pełnej satysfakcji z połykania kilometrów dynamicznym samochodem.
Nowy Mitsubishi Outlander 2024 i zobowiązanie serwisowe
O wyjątkową opiekę serwisową Mitsubishi proszę nie pytać, proszę skupić uwagę na samochodzie. Objęcie bowiem nowego Outlandera zobowiązaniem serwisowym Mitsubishi, podobnie jak wszystkich sprzedawanych w Europie samochodów japońskiej marki, to oczywistość. Tak więc nowy Mitsubishi Outlander 2024 wzbogacony jest o:
» 5 lat/100 000 km gwarancji producenta;
» 12 lat gwarancji antykorozyjnej;
» aż 8 lat albo 160 000 km gwarancji na akumulator trakcyjny;
» 5 lat wsparcia Mitsubishi Assistance bez limitu przebiegu.
Do miłego zobaczenia podczas premierowych pokazów nowego Outlandera PHEV w salonach Mitsubishi Japan Motors. Przypominam: we wtorek 3 grudnia w Warszawie, w środę 4 grudnia w Bielsku-Białej i w czwartek 5 grudnia w Sosnowcu.
Władysław Adamczyk
Zdjęcia Astara Poland